Afscheid en intrede [2]

Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Mistig »

Erasmiaan schreef:Eerst ben je het met me eens en vervolgens herken je het toch niet. Dat snap ik niet.
Je hebt het over 'gal en venijn'. Dat herken ik niet.
Het is wat anders dan stevige kritiek.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door samanthi »

Erskinees schreef:
Erasmiaan schreef: Nee? Hele delen van de rechterflank worden toch op zeer regelmatige basis als onschriftuurlijk weggezet, open maar eens wat willekeurige topics. Ook bakken met negativiteit over een student van de theologische school van de GG. Zo maar een paar voorbeelden van de laatste dagen.
Dit forum is door de jaren heen anders behoorlijk verrechtst. Het is jammer dat je alleen inlogt om je gal te spuwen wanneer jouw voorkeursflank ook maar enigszins wordt bekritiseerd.
Nee ik k geloof niet dat het forum verrechtst is
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Erasmiaan »

Erskinees schreef:
Erasmiaan schreef: Nee? Hele delen van de rechterflank worden toch op zeer regelmatige basis als onschriftuurlijk weggezet, open maar eens wat willekeurige topics. Ook bakken met negativiteit over een student van de theologische school van de GG. Zo maar een paar voorbeelden van de laatste dagen.
Dit forum is door de jaren heen anders behoorlijk verrechtst.

Erskinees schreef:Het is jammer dat je alleen inlogt om je gal te spuwen wanneer jouw voorkeursflank ook maar enigszins wordt bekritiseerd.
Ik moet wel even slikken van deze opmerking. Realiseer je dat er een mens van vlees en bloed aan de andere kant van het beeldscherm zit? Alleen dit topic bewijst toch al dat dit niet klopt. Je kunt toch zien wat mijn eerste opmerking hier in dit topic was? En opmerkingen in het topic over kerkelijke eenheid. Enz. En verder klopt het dat ik probeer me zoveel mogelijk afzijdig te houden. Ik heb a. weinig tijd en b. is de negativiteit en kritiek vaak zo alom aanwezig dat ik echt niet overal op kan en wil reageren. Als het naar mijn gevoel te erg wordt, reageer ik toch wel eens. Dat was bijv. in het topic over die student. Het valt dan overigens op dat ik dan vaak niet de enige ben die het te ver vind gaan. Ik probeer mijn reactie dan waardig te houden, maar erken gelijk dat ik weleens uit de bocht kan vliegen.

Misschien had ik in dit topic niet de woorden "gal en venijn" moeten gebruiken, maar het moeten houden op "negativiteit". Toch vind ik opmerkingen echt weleens venijnig en is de hele sfeer over rechtse predikanten en gebruiken/gewoonten/tradities "gallerig". Als iemand schrijft dat hij een preektoon van een eenvoudige predikant op hetzelfde niveau van raarheid vindt als "rappen"... dan huilt je hart weleens. Want dan denk je aan predikanten die zo'n preektoon hebben, maar met alle liefde en bewogenheid als een herder betaamt achter de kudde aandringen. Wat worden zij met zulke opmerkingen tekort gedaan.

Dat is nog maar een onbeduidend voorbeeld... er worden ook opmerkingen gemaakt die veel verder gaan. Ik hoop hiermee ook gelijk Mistig beantwoord te hebben.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Zita »

Ontopic aub. Offtopic = knip&waarschuwing.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Zita »

Offtopic geknipt. Ontopic, aub.
Bruna
Berichten: 1737
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bruna »

Is de bevestiging en intrede van dhr. Van Wingerden nog ergens te beluisteren?
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Bruna schreef:Is de bevestiging en intrede van dhr. Van Wingerden nog ergens te beluisteren?
Ik weet het niet. Maar zou die ook wel willen naluisteren. Hij is hier pas voorgegaan in een weekdienst. Die heb ik wel beluisterd. Hoewel ik niet in de kerk aanwezig was hoorde ik dat er veel volk op af kwam, ook uit andere kerkverbanden hier.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HHKtE
Berichten: 1446
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door HHKtE »

4 GB predikanten nemen zondag afscheid ivm emeritaat nml Ds P de Jager te Wilsum,Ds J C Schuurman te Capelle aan de IJssel,Ds C D Zonnenberg te Ochten en Ds P J den Admirant te Apeldoorn
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Wijziging emeritaat ds. J.J. Tanis en ds. A. Vermeij

De afscheidsdienst van ds. J.J. Tanis in de gemeente van Boskoop is verplaatst van zondag 29 november 2020 naar Oudejaarsdag, donderdag 31 december 2020, aanvang 16.30 uur.

Het emeritaat van ds. A. Vermeij is met 1 maand vervroegd, dus per 1 december 2020. Dit na toestemming van de classis Amsterdam en de kerkenraad van Oosterend (Texel). Hij zal zondagmorgen 29 november afscheid nemen, aanvang 10.00 uur.

Bron: https://www.gergeminfo.nl/agenda
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Ds. S. Maljaars zal dinsdag 5 januari 2021 afscheid nemen van de gemeente Meliskerke (wegens vertrek naar 's-Gravenpolder), aanvang 19.30 uur.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ZeeKrab
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2020, 14:07

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door ZeeKrab »

De bevestiging en intrede van ds. Maljaars te 's Gravenpolder zal naar verwachting plaatsvinden op D.V. woensdag 13 januari 2021.
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door GGotK »

Bevestiging ds GM de Leeuw te Nobleford, nu te beluisteren:


https://stream.polycall.net/channel3
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Erasmiaan »

GGotK schreef:Bevestiging ds GM de Leeuw te Nobleford, nu te beluisteren:


https://stream.polycall.net/channel3
Heb mee mogen luisteren. Hartelijk dank. Ben verblijd dat er nog zulke knechten zijn wier bediening Geest en leven is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Vanavond neemt ds. S. Maljaars afscheid van de Gereformeerde Gemeente van Meliskerke, wegens vertrek naar 's-Gravenpolder. De afscheidsdienst is te beluisteren via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... Meliskerke. De dienst vangt aan om 19.30 uur.

De liturgie is als volgt:
Psalm 119: 45
Lezen: Dordtse Leerregels, hoofdstuk 2, paragraaf 8-9
Schriftlezing: Psalm 33
Psalm 33: 6
Psalm 146: 8 (na preek)
Psalm 100: 4 (na toespraak dominee)
Psalm 121: 4 (toezingen na toespraak ouderling Jacobse)
Psalm 69: 14
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Jantje schreef:Vanavond neemt ds. S. Maljaars afscheid van de Gereformeerde Gemeente van Meliskerke, wegens vertrek naar 's-Gravenpolder. De afscheidsdienst is te beluisteren via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... Meliskerke. De dienst vangt aan om 19.30 uur.

De liturgie is als volgt:
Psalm 119: 45
Lezen: Dordtse Leerregels, hoofdstuk 2, paragraaf 8-9
Schriftlezing: Psalm 33
Psalm 33: 6
Psalm 146: 8 (na preek)
Psalm 100: 4 (na toespraak dominee)
Psalm 121: 4 (toezingen na toespraak ouderling Jacobse)
Psalm 69: 14
Hebben er nog mensen geluisterd? Het was een goede dienst. Van harte aanbevolen!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie