Afscheid en intrede [2]

Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: RE: Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Geytenbeekje »

Bezorgd schreef:
Herman schreef:
Bezorgd schreef:De dienst staat nu wel gewoon open: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10968
Even de toespraken beluisterd. Altijd opvallend hoe 'vlak' die zijn en er niet echt ingegaan wordt op zo'n achterliggende periode.
Aan wat voor criteria moet zo'n toespraak voldoen?

Eerlijkheid lijkt me sowieso. En ook zaken benoemen die niet goed gingen. Zeker als die er waren.

-knip-
Soms kan de dominee er ook niets aan doen, dan is de ligging/verwachting heel anders dan het zou moeten wezen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bezorgd »

Geytenbeekje schreef:
Bezorgd schreef:
Herman schreef:
Bezorgd schreef:De dienst staat nu wel gewoon open: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10968
Even de toespraken beluisterd. Altijd opvallend hoe 'vlak' die zijn en er niet echt ingegaan wordt op zo'n achterliggende periode.
Aan wat voor criteria moet zo'n toespraak voldoen?

Eerlijkheid lijkt me sowieso. En ook zaken benoemen die niet goed gingen. Zeker als die er waren.

-knip-
Soms kan de dominee er ook niets aan doen, dan is de ligging/verwachting heel anders dan het zou moeten wezen.

Ik heb het nog niet eens over de schuldvraag. Maar meer dat dit dan helemaal verzwegen wordt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door eilander »

Wel voldoende besproken zo.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door pierre27 »

Zijn de diensten rondom bevestiging en intrede van ds Moens t.z.t. ook te beluisteren. Weet iemand dat?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

pierre27 schreef:Zijn de diensten rondom bevestiging en intrede van ds Moens t.z.t. ook te beluisteren. Weet iemand dat?
Ja via een link op gergeminfo meen ik. En anders kom je gezellig langs. :)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
pierre27 schreef:Zijn de diensten rondom bevestiging en intrede van ds Moens t.z.t. ook te beluisteren. Weet iemand dat?
Ja via een link op gergeminfo meen ik. En anders kom je gezellig langs. :)
Ja kans is aanwezig dat ik dat doe, ik heb muzikale vrienden in Dirksland dus maak ik er een dag van.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

pierre27 schreef:
Ad Anker schreef:
pierre27 schreef:Zijn de diensten rondom bevestiging en intrede van ds Moens t.z.t. ook te beluisteren. Weet iemand dat?
Ja via een link op gergeminfo meen ik. En anders kom je gezellig langs. :)
Ja kans is aanwezig dat ik dat doe, ik heb muzikale vrienden in Dirksland dus maak ik er een dag van.
Kijk aan. Wellicht dat ik ook één van de diensten bezoek.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Op D.V. dinsdag 24 maart 2020 hoopt ds. P.D. den Haan afscheid te nemen van de gemeente Tholen. De afscheidsdienst begint om 19.00 uur.

Op D.V. woensdag 1 april 2020 hoopt ds. P.D. den Haan zich te verbinden aan de Gereformeerde Gemeente van Rijssen-West.
De bevestigingsdienst, die om 14.30 uur begint, zal geleid worden door de consulent, ds. S.W. Janse uit Rijssen-Zuid.
De intrededienst vangt dan aan om 19.00 uur.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11590
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Zeeuw »

Op zondag 26 januari wordt onze HHG Goes geïnstitueerd. Dat betekent afscheid van onze ds van Vugt. Die zeer vermoedelijk wel onze consulent zal blijven.
Uiteraard een ieder uitgenodigd voor deze bijzondere dienst.
Online
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2875
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door FlyingEagle »

Zeeuw schreef:Op zondag 26 januari wordt onze HHG Goes geïnstitueerd. Dat betekent afscheid van onze ds van Vugt. Die zeer vermoedelijk wel onze consulent zal blijven.
Uiteraard een ieder uitgenodigd voor deze bijzondere dienst.
Kijkaan, hoe groot is de gemeente ongeveer?
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef:Op zondag 26 januari wordt onze HHG Goes geïnstitueerd. Dat betekent afscheid van onze ds van Vugt. Die zeer vermoedelijk wel onze consulent zal blijven.
Uiteraard een ieder uitgenodigd voor deze bijzondere dienst.
Waarom hebben jullie hiervoor gekozen als ik vragen mag ?
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Augustienus »

Ik vind het een vrij logische stap dat als je een dependance van een gemeente hebt op een andere locatie die op een gegeven moment tot een bepaalde omvang gegroeid is, dat deze zelfstandig verder gaat. Dat is ook beter te behappen voor de predikant. Is de gemeente overigens groot genoeg om zelfstandig te beroepen?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jongere »

Zeeuw schreef:Op zondag 26 januari wordt onze HHG Goes geïnstitueerd. Dat betekent afscheid van onze ds van Vugt. Die zeer vermoedelijk wel onze consulent zal blijven.
Uiteraard een ieder uitgenodigd voor deze bijzondere dienst.
Ik begrijp het niet helemaal. Vertrekt ds. Van Vugt uit zijn eigen gemeente om een nieuwe gemeente te dienen?
Is de gemeente in Goes ontstaan vanuit een kerkplantings-/evangelisatieproject?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Jongere schreef:
Zeeuw schreef:Op zondag 26 januari wordt onze HHG Goes geïnstitueerd. Dat betekent afscheid van onze ds van Vugt. Die zeer vermoedelijk wel onze consulent zal blijven.
Uiteraard een ieder uitgenodigd voor deze bijzondere dienst.
Ik begrijp het niet helemaal. Vertrekt ds. Van Vugt uit zijn eigen gemeente om een nieuwe gemeente te dienen?
Is de gemeente in Goes ontstaan vanuit een kerkplantings-/evangelisatieproject?
De HHG Kruiningen heeft door groei een preekplaats in Goes gekregen, en deze word nu zelfstandig als ik het goed begrijp. Het is dus een splitsing van 1 naar 2 gemeenten. Ds Van Vugt blijft dan predikant van de moedergemeente te Kruiningen, en de nieuwe zelfstandige gemeente in Goes zal dan waarschijnlijk zelf gaan beroepen.

@Zeeuw: klopt het wat ik zeg?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Nasrani »

J.C. Philpot schreef:
Jongere schreef:
Zeeuw schreef:Op zondag 26 januari wordt onze HHG Goes geïnstitueerd. Dat betekent afscheid van onze ds van Vugt. Die zeer vermoedelijk wel onze consulent zal blijven.
Uiteraard een ieder uitgenodigd voor deze bijzondere dienst.
Ik begrijp het niet helemaal. Vertrekt ds. Van Vugt uit zijn eigen gemeente om een nieuwe gemeente te dienen?
Is de gemeente in Goes ontstaan vanuit een kerkplantings-/evangelisatieproject?
De HHG Kruiningen heeft door groei een preekplaats in Goes gekregen, en deze word nu zelfstandig als ik het goed begrijp. Het is dus een splitsing van 1 naar 2 gemeenten. Ds Van Vugt blijft dan predikant van de moedergemeente te Kruiningen, en de nieuwe zelfstandige gemeente in Goes zal dan waarschijnlijk zelf gaan beroepen.

@Zeeuw: klopt het wat ik zeg?
Ik ben @Zeeuw niet, maar het klopt inderdaad wat je hier schrijft.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie