Meeleven met de pastorie

Plaats reactie
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Meeleven met de pastorie

Bericht door Refoforum2017 »

In verschillende pastorieën in onze gezindte zijn zorgen. Misschien goed om in een nieuw topic deze zorgen met elkaar te delen, zodat er meegeleefd kan worden.

Gisteravond hoorde ik dat bij ds. P.W.J. van der Toorn (CGK Bunschoten) een grote kwaadaardige tumor in hoofd en nek is geconstateerd. De zorgen zijn zeer groot. Laten we deze dominee met zijn gezin gedenken in onze gebeden.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Meeleven met de pastorie

Bericht door Vorst »

Ik vind het altijd erg ongemakkelijk, dergelijke topics. Omdat iemand dominee is moet er opeens een topic komen en moeten mensen voor iemand gaan bidden. Het merendeel zal de namen die hier genoemd worden niet eens kennen. Daarnaast vind ik het Refo-Story-gehalte nogal hoog.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Meeleven met de pastorie

Bericht door Dodo »

Eens met Vorst.
Leef mee met je eigen voorganger, en laat het daarbij. Ik snap nooit zo goed waarom predikanten zo op het schild gehesen moeten worden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Meeleven met de pastorie

Bericht door Herman »

Dit topic lijkt me onwenselijk tot het moment dat er in een landelijk kerkblad over wordt gepubliceerd.
Laatst gewijzigd door Herman op 07 sep 2017, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Meeleven met de pastorie

Bericht door helma »

Er is een topic 'gebed gevraagd'. Daar kunnen dit soort dingen in zonder dat het beperkt blijft tot de pastorie
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Meeleven met de pastorie

Bericht door Desiree »

Wij hadden het al gehoord. De gemeente heeft al veel meegemaakt.. Wij weten het ook wel zonder refoforum.. maar bedankt. Maakt mij niet uit in welke topic. Gebed gevraagd kijk ik ook naar.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Meeleven met de pastorie

Bericht door Mara »

Het is heel verdrietig voor die gemeente ook, hij staat er nog maar kort.
Ik denk dat het goed is om alle predikanten in het gebed te gedenken. Er komt heel veel op hen af.
Omdat in de wereld vaak alles op 1 hoop geveegd, wordt bij elk negatief bericht in de krant, schamper gesproken over die refo's, of die zwartekousen.
Het ene bericht raakt je meer dan het andere, omdat je de dominee goed kent, of omdat hij je geraakt heeft met zijn prediking.
Refoforum2017 schreef:Misschien goed om in een nieuw topic deze zorgen met elkaar te delen, zodat er meegeleefd kan worden.
Nee, niet wenselijk.
Want er zijn ook zorgen omtrent een pastorie, die niets met ziekte te maken heeft en dan wordt het al gauw speculeren of roddelen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Meeleven met de pastorie

Bericht door Ambtenaar »

Vorst schreef:Ik vind het altijd erg ongemakkelijk, dergelijke topics. Omdat iemand dominee is moet er opeens een topic komen en moeten mensen voor iemand gaan bidden. Het merendeel zal de namen die hier genoemd worden niet eens kennen. Daarnaast vind ik het Refo-Story-gehalte nogal hoog.
Eens.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Meeleven met de pastorie

Bericht door eilander »

Beste mensen, de oproep is duidelijk. Daar laten we het verder bij, een verdere gedachtenwisseling over of dit nu wel of niet moet, gaan we hier niet doen.
Plaats reactie