Weekdiensten

Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Mannes »

Erskinees schreef:Door een eerder geplaatste link zie ik dat je de tunnel door komt met een elektronisch kastje waardoor je niet langs een bemande kassa hoeft te gaan. Direct laat je dus geen mensen voor je werken, niet vergelijkbaar met een supermarkt.
Indirect wellicht wel (camerabewaking, bemande takelwagens die klaar staan om weg te slepen etc.), maar dat is er op alle snelwegen ook, dus er zit geen onderscheid tussen een toltunnel of een snelweg.
De tunnel verdient aan je op zondag, daar help je dan aan mee!
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Mannes »

Orchidee schreef:Tjonge...
Het brood wat wij maandag eten word ook op zondag gebakken.


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Daarom haal ik op zaterdag voldoende brood.
Hoe ging dat ook alweer met het manna?
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Erskinees »

Mannes schreef:
Erskinees schreef:Door een eerder geplaatste link zie ik dat je de tunnel door komt met een elektronisch kastje waardoor je niet langs een bemande kassa hoeft te gaan. Direct laat je dus geen mensen voor je werken, niet vergelijkbaar met een supermarkt.
Indirect wellicht wel (camerabewaking, bemande takelwagens die klaar staan om weg te slepen etc.), maar dat is er op alle snelwegen ook, dus er zit geen onderscheid tussen een toltunnel of een snelweg.
De tunnel verdient aan je op zondag, daar help je dan aan mee!
Dus jij gebruikt ook geen elektriciteit, water en gas op zondag? De leveranciers daarvan verdienen dan aan je op zondag, net als de tunnelbeheerder.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Mannes schreef:
Orchidee schreef:Tjonge...
Het brood wat wij maandag eten word ook op zondag gebakken.


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Daarom haal ik op zaterdag voldoende brood.
Hoe ging dat ook alweer met het manna?
Hoe ging dat ook alweer met het aren plukken op de sabbat?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8968
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:
GJdeBruijn schreef:
GGotK schreef:Voor het gaan naar de kerk zijn alle middelen geoorloofd, zelfs een Harley-Davidson.
Met geluidsdemper dan graag.

Er gaat een verhaal van een GG predikant die eens met motorlaarzen op de preekstoel heeft gestaan omdat hij zijn gewone schoenen was vergeten.
Dat was niet zo NETjes van hem :langue
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Bruna »

Bezorgd schreef:
pierre27 schreef:
Bruna schreef:heb niet zo’n probleem met rijden op zondag als het maar nuttig en noodzakelijk is. Maar de 1 vindt dit nuttig en de ander weer wat anders. Zelf doen we het alleen voor ziekenbezoek of het bijwonen van een doopdienst.
Vroeger werd daar inderdaad wat strakker mee omgegaan, zo ben ik ook opgevoed.

Dat de ds. rijdt heb ik dan ook geen probleem mee. Alhoewel ik wel vindt dat het bij de kerktijden moet worden vermeldt.
Inclusief het aantal kilometers...
:haha

Maar @Bruna waarom zou het vermeldt moeten worden op kerktijden? Dat snap ik niet helemaal
De kerkdiensten en wie er voorgaat, kilometer kun je dan zelf uitrekenen.
Ik bedoel het feit dat ds op zondag om 10 u en 18 u voorgaat in Arnemuiden en om 14u in Terneuzen.
Nu wordt zo ik begrijp van de insiders de dienst van 14u niet vermeldt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Mara »

Soms zit er echt te weinig tijd tussen.
Dan moet de predikant binnen het half uur een afstand van 20 kilometer overbruggen en dat in onze drukke regio.
Nu krijgt de k.r. vaak een appje: ik sta in de file, voor een geopende brug.
Maar toen dat nog niet was, gingen we meestal Psalmen zingen, een kwartier of zo en dan besloot de k.r. tot overgaan van het lezen van een preek. Waarna de predikant alsnog hijgend kwam binnen rennen.
Ik denk dat een paar decennia geleden een gedeelte van het kerkvolk dan was opgestapt.
Volgens een oudere man die jarenlang ouderling was, wordt er niet meer zo vaak op het deurtje geklopt, maar aanvaarden mensen alles zoals het is.
Maar in zijn tijd waren er best wel discussies in de consistorie, na de dienst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gerson
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 nov 2012, 12:52

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Gerson »

Erskinees schreef:Door een eerder geplaatste link zie ik dat je de tunnel door komt met een elektronisch kastje waardoor je niet langs een bemande kassa hoeft te gaan. Direct laat je dus geen mensen voor je werken, niet vergelijkbaar met een supermarkt.
Indirect wellicht wel (camerabewaking, bemande takelwagens die klaar staan om weg te slepen etc.), maar dat is er op alle snelwegen ook, dus er zit geen onderscheid tussen een toltunnel of een snelweg.
We kunnen dus met zijn allen op zondag boodschappen gaan doen bij de AH supermarkt.
Als we maar electronisch afrekenen met onze mobiel is het dus geen enkel probleem.
Waar maken die paar SGP ers inde lande wat betreft de koopzondag zich dan eigenlijk druk over.
Ds Krijgsman ds de Heer ds Zippro, ds Westrstrate e.a. ga vooral zo door, maar preek niet meer over het vierde gebod.
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Mannes »

Jantje schreef:
Mannes schreef:
Orchidee schreef:Tjonge...
Het brood wat wij maandag eten word ook op zondag gebakken.


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Daarom haal ik op zaterdag voldoende brood.
Hoe ging dat ook alweer met het manna?
Hoe ging dat ook alweer met het aren plukken op de sabbat?
Het manna verzamelen was werk. Dit werk moest op de dag voor de sabbath gebeuren. Het aren rapen was tegen de honger. Jezus veroordeelde de Farizeers omdat ze het als werk zagen. David at immers ook van de toonbroden die door verse vervangen waren.

Zo zat het dus...

Geen appels met peren vergelijken hè!

En voortaan je brood op zaterdag halen. :slurp
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door liz boer »

GJdeBruijn schreef:
GGotK schreef:Voor het gaan naar de kerk zijn alle middelen geoorloofd, zelfs een Harley-Davidson.
Met geluidsdemper dan graag.
Vroeger zei de oude ds DC Overduin met de tram het rijtuig of te paard als je maar komt, er gingen in het begin van ons trouwen nog mensen met de tram naar de kerk.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door liz boer »

Mannes schreef:
Jantje schreef:
Mannes schreef:
Orchidee schreef:Tjonge...
Het brood wat wij maandag eten word ook op zondag gebakken.


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Daarom haal ik op zaterdag voldoende brood.
Hoe ging dat ook alweer met het manna?
Hoe ging dat ook alweer met het aren plukken op de sabbat?
Het manna verzamelen was werk. Dit werk moest op de dag voor de sabbath gebeuren. Het aren rapen was tegen de honger. Jezus veroordeelde de Farizeers omdat ze het als werk zagen. David at immers ook van de toonbroden die door verse vervangen waren.

Zo zat het dus...

Geen appels met peren vergelijken hè!

En voortaan je brood op zaterdag halen. :slurp
Is er nog verschil tussen de sabbathregels en de zondagsregels?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jeremiah »

Vanavond ds. Verschuure in Capelle West. Is die kerk enigzins koel?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door pierre27 »

Gerson schreef:
Erskinees schreef:Door een eerder geplaatste link zie ik dat je de tunnel door komt met een elektronisch kastje waardoor je niet langs een bemande kassa hoeft te gaan. Direct laat je dus geen mensen voor je werken, niet vergelijkbaar met een supermarkt.
Indirect wellicht wel (camerabewaking, bemande takelwagens die klaar staan om weg te slepen etc.), maar dat is er op alle snelwegen ook, dus er zit geen onderscheid tussen een toltunnel of een snelweg.
We kunnen dus met zijn allen op zondag boodschappen gaan doen bij de AH supermarkt.
Als we maar electronisch afrekenen met onze mobiel is het dus geen enkel probleem.
Waar maken die paar SGP ers inde lande wat betreft de koopzondag zich dan eigenlijk druk over.
Ds Krijgsman ds de Heer ds Zippro, ds Westrstrate e.a. ga vooral zo door, maar preek niet meer over het vierde gebod.
Best wel doorgeschoten reactie. Hopelijk zie je het Licht een keer aan het einde vd tunnel
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door pierre27 »

Jeremiah schreef:Vanavond ds. Verschuure in Capelle West. Is die kerk enigzins koel?
Ik hoop het. Gister in Scherpenzeel een prima temperatuur om te luisteren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door eilander »

Postings over zondagsbesteding etc. even verplaatst.
Plaats reactie