Weekdiensten

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:Hoe/wat bedoel je? Ik geloof dat de eerste 2 zinnen van de laatste alinea op hen toch niet op van toepassing zijn... :haha
Hahaha nee de zangles. :humhihi
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door NorahLinde »

Jantje schreef:In de meeste gevallen wel, maar niet altijd hoor. Er zijn dominees die pas na 35 tot 40 minuten na de aanvang van de dienst aan hun preek kunnen beginnen, omdat ze én te lang hebben gebeden én men lang moest zingen. Ik beluisterde pas een dienst en daar duurde de collectezang van 2 coupletten (inclusief voor-, tussen- en naspel) meer dan 6 minuten.
Te lang hebben gebeden? Wát? :fi

Overigens zul je in vacante gemeenten een verscheidenheid aan predikanten horen die allemaal hun eigen vorm en 'lengte' hebben. Dan gaat hoe dan ook de al dan niet aanwezige samenhang tussen de manier van zingen en de lengte van de preek verloren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

NorahLinde schreef:
Jantje schreef:In de meeste gevallen wel, maar niet altijd hoor. Er zijn dominees die pas na 35 tot 40 minuten na de aanvang van de dienst aan hun preek kunnen beginnen, omdat ze én te lang hebben gebeden én men lang moest zingen. Ik beluisterde pas een dienst en daar duurde de collectezang van 2 coupletten (inclusief voor-, tussen- en naspel) meer dan 6 minuten.
Te lang hebben gebeden? Wát? :fi

Overigens zul je in vacante gemeenten een verscheidenheid aan predikanten horen die allemaal hun eigen vorm en 'lengte' hebben. Dan gaat hoe dan ook de al dan niet aanwezige samenhang tussen de manier van zingen en de lengte van de preek verloren.
Er zijn dominees die in hun gebed gaan preken, waardoor ze zo 5 minuten langer bezig zijn. Dat kan erg storend zijn, al bedoelen ze het nog zo goed.

Zeker, dat is zowel letterlijk als figuurlijk waar. :haha
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Ik zag op https://www.kerktijden.nl/gem/315/geref-gem-waardenburg dat ds. G. Pater op 2 oktober voorgaat in een 'jongerendienst' in de Gereformeerde Gemeente van Waardenburg. Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Erskinees »

Ds. Pater een jongerendienst? :haha
Ik vermoed dat de preekregelaar een verkeerde categorie heeft aangeklikt op Kerktijden.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:Ik zag op https://www.kerktijden.nl/gem/315/geref-gem-waardenburg dat ds. G. Pater op 2 oktober voorgaat in een 'jongerendienst' in de Gereformeerde Gemeente van Waardenburg. Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Opening catechisatieseizoen denk ik? Hebben wij ook in die week, o.l.v. onze dominee. Al is dat geen echte kerkdienst.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door JCRyle »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:Ik zag op https://www.kerktijden.nl/gem/315/geref-gem-waardenburg dat ds. G. Pater op 2 oktober voorgaat in een 'jongerendienst' in de Gereformeerde Gemeente van Waardenburg. Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Opening catechisatieseizoen denk ik? Hebben wij ook in die week, o.l.v. onze dominee. Al is dat geen echte kerkdienst.
Denk ik ook. Ds. Pater heeft daar de periode voor Ouddorp ook catechisatie gegeven.
mark1985
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door mark1985 »

Is opening catechisatie inderdaad in de kerk.
Ds. Pater geeft komend jaar op dinsdagavond alle catechisaties. (vorig jaar ook, toen op maandag omdat ds. toen nog geen gemeente had)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

mark1985 schreef:Is opening catechisatie inderdaad in de kerk.
Ds. Pater geeft komend jaar op dinsdagavond alle catechisaties. (vorig jaar ook, toen op maandag omdat ds. toen nog geen gemeente had)
Dan heb je wel heel wat over voor die gemeente om elke dinsdag vanuit Ouddorp heen en weer te rijden naar Waardenburg. Het scheelt wel dat Ouddorp een kleinere gemeente is. Maar ik vind het wel bijzonder. Dat zou elke predikant moeten doen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:
mark1985 schreef:Is opening catechisatie inderdaad in de kerk.
Ds. Pater geeft komend jaar op dinsdagavond alle catechisaties. (vorig jaar ook, toen op maandag omdat ds. toen nog geen gemeente had)
Dan heb je wel heel wat over voor die gemeente om elke dinsdag vanuit Ouddorp heen en weer te rijden naar Waardenburg. Het scheelt wel dat Ouddorp een kleinere gemeente is. Maar ik vind het wel bijzonder. Dat zou elke predikant moeten doen.
Dat zou beter verdeeld kunnen worden dan. Zo gaat veel tijd verloren met reizen. En dat is ook niet goed voor het milieu.
-
Bartieeee
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2017, 08:13

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Bartieeee »

Zouden dan classis predikanten moet doen, dan is het ook voor de (meeste) predikanten aan te fietsen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Ik vind het wel een goed idee, zeker voor kerkverbanden waar er weinig dominees zijn. Wellicht kan ds. Pater het als idee aandragen aan zijn collega's. Het sluit ook aan bij het artikel van ds. M. van Reenen, afgelopen week (zie het draadje 'Kleine gemeenten hebben onze steun nodig.').
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door JCRyle »

Mannetje schreef:Dat zou beter verdeeld kunnen worden dan. Zo gaat veel tijd verloren met reizen. En dat is ook niet goed voor het milieu.
Ach deze gemeente heeft veel voor ds. Pater en zijn gezin betekent, evenals Urk. Dus als er warme banden liggen zie ik geen beletsels.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door helma »

Vanavond CGK Renswoude. Ds J M Kieviet. Bezinningsdienst HA. 19.45uur. Dienst in Koepelkerk.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Marion »

Jantje schreef:
mark1985 schreef:Is opening catechisatie inderdaad in de kerk.
Ds. Pater geeft komend jaar op dinsdagavond alle catechisaties. (vorig jaar ook, toen op maandag omdat ds. toen nog geen gemeente had)
Dan heb je wel heel wat over voor die gemeente om elke dinsdag vanuit Ouddorp heen en weer te rijden naar Waardenburg. Het scheelt wel dat Ouddorp een kleinere gemeente is. Maar ik vind het wel bijzonder. Dat zou elke predikant moeten doen.
Toch wel vreemd. Waarom helemaal naar Waardenburg? In zijn eigen classis kan hij zich verdienstelijk genoeg maken met catechiseren.
Een classis met veel vacante gemeenten en soms kleine kerkenraden. Die zouden maar wat blij zijn met een catechisatiehulp.
Plaats reactie