Weekdiensten

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Weekdiensten

Bericht door Ditbenik »

Zeeuw schreef:
Ditbenik schreef:
refo schreef:Veel kost dat niet en de eerste tien minuten zijn gratis.
Voor een kleine gemeente is € 35,-- per maand een aardig bedrag. Door de dienst na afloop op YouTube te zetten kunnen we het met dit abonnement af. Als we dat niet deden zouden we een duurder abonnement moeten nemen.
35 per persoon?
Even teruglezen.
Bevindelijk
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 jun 2019, 13:02

Re: Weekdiensten

Bericht door Bevindelijk »

Ditbenik schreef:
refo schreef:Veel kost dat niet en de eerste tien minuten zijn gratis.
Voor een kleine gemeente is € 35,-- per maand een aardig bedrag. Door de dienst na afloop op YouTube te zetten kunnen we het met dit abonnement af. Als we dat niet deden zouden we een duurder abonnement moeten nemen.
Waarom dan niet direct op YouTube?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Weekdiensten

Bericht door Ditbenik »

Bevindelijk schreef:
Ditbenik schreef:
refo schreef:Veel kost dat niet en de eerste tien minuten zijn gratis.
Voor een kleine gemeente is € 35,-- per maand een aardig bedrag. Door de dienst na afloop op YouTube te zetten kunnen we het met dit abonnement af. Als we dat niet deden zouden we een duurder abonnement moeten nemen.
Waarom dan niet direct op YouTube?
Omdat die bij een directe uitzending waarin iets voorbij komt waar nog auteursrechten op zitten de stream onderbreekt.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten

Bericht door DDD »

Ditbenik schreef:
CvdW schreef:De details met betrekking tot de kosten wist ik niet.
Begrijp ik dat het kostenaspect prefereert boven Wet en Evangelie verkondiging?
Je kan er dan ook voor kiezen om helemaal niet uit te zenden.
Ik weet niet welke keuzes worden gemaakt. Hier is er duidelijk voor gekozen om open rechtstreeks uit te zenden en de opname alle beschikbaar te houden voor mensen die zijn aangemeld. Ik kan me dat wel voorstellen. Toen bij ons ooit op een maandagochtend bleek dat CIP een link naar de dienst plaatste hebben we ze snel een link naar YouTube gemaild ter vervanging. Je krijgt dan vooral bezoekers die maar even kijken. Dat gebeurt ook als zo'n link hier in een bericht op Refoforum staat. Mensen klikken er op uit nieuwsgierigheid en gaan weer terug naar Refoforum. Maar het telt wel als een kijker.
In zo'n geval mag je van CIP toch wel verwachten dat ze even overleggen en eventueel een spiegelwebsite plaatsen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Weekdiensten

Bericht door Ditbenik »

DDD schreef:
Ditbenik schreef:
CvdW schreef:De details met betrekking tot de kosten wist ik niet.
Begrijp ik dat het kostenaspect prefereert boven Wet en Evangelie verkondiging?
Je kan er dan ook voor kiezen om helemaal niet uit te zenden.
Ik weet niet welke keuzes worden gemaakt. Hier is er duidelijk voor gekozen om open rechtstreeks uit te zenden en de opname alle beschikbaar te houden voor mensen die zijn aangemeld. Ik kan me dat wel voorstellen. Toen bij ons ooit op een maandagochtend bleek dat CIP een link naar de dienst plaatste hebben we ze snel een link naar YouTube gemaild ter vervanging. Je krijgt dan vooral bezoekers die maar even kijken. Dat gebeurt ook als zo'n link hier in een bericht op Refoforum staat. Mensen klikken er op uit nieuwsgierigheid en gaan weer terug naar Refoforum. Maar het telt wel als een kijker.
In zo'n geval mag je van CIP toch wel verwachten dat ze even overleggen en eventueel een spiegelwebsite plaatsen.
Nee, dat gebeurt niet. We kregen een melding via google.alert. Zodoende zagen we het al vroeg en konden we het laten aanpassen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten

Bericht door DDD »

Dat vind ik niet aardig. Het wordt tijd dat de journalistieke code hierop wordt aangepast, of dat ze zich daar beter aan houden. Je kunt op die manier hele organisaties ontwrichten als hun abonnement niet past bij het aan de mededeling verbonden internetverkeer en ze zo snel niet weten hoe dat op te lossen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Weekdiensten

Bericht door Ditbenik »

DDD schreef:Dat vind ik niet aardig. Het wordt tijd dat de journalistieke code hierop wordt aangepast, of dat ze zich daar beter aan houden. Je kunt op die manier hele organisaties ontwrichten als hun abonnement niet past bij het aan de mededeling verbonden internetverkeer en ze zo snel niet weten hoe dat op te lossen.
Nou, hele organisaties ontwrichten is wel heel sterk en overdreven uitgedrukt. Maar je kunt op deze manier wel de kosten laten oplopen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten

Bericht door DDD »

Het verschilt per provider, maar de websites die ik in beheer heb hebben een maximaal verbruik per maand. Nu kan ik me wel voorstellen dat je geen rekening hoeft te houden met incidenten, maar dan nog.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten

Bericht door Bezorgd »

Nu we het hier toch over digitaal uitzenden van diensten hebben. Ik ga er tegenwoordig wat anders tegen aankijken. Altijd groot voorstander geweest, maar zie nu toch ook nadelen.
Er zijn inmiddels heel wat kerkgangers die na de coronaperiode maar één keer naar de kerk gaan en de tweede dienst thuis bekijken.
Ik hoor dat uit heel veel gemeenten. Ook ter rechterzijde. Een slechte ontwikkeling m.i.
Misschien zouden we het live uitzenden moeten beperken tot hen die wettig aan huis gebonden zijn. (zieken - oppas etc) En de preken pas paar dagen later weer toegankelijk maken voor iedereen.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Weekdiensten

Bericht door Ararat »

Ditbenik schreef:
Bevindelijk schreef:
Ditbenik schreef:
refo schreef:Veel kost dat niet en de eerste tien minuten zijn gratis.
Voor een kleine gemeente is € 35,-- per maand een aardig bedrag. Door de dienst na afloop op YouTube te zetten kunnen we het met dit abonnement af. Als we dat niet deden zouden we een duurder abonnement moeten nemen.
Waarom dan niet direct op YouTube?
Omdat die bij een directe uitzending waarin iets voorbij komt waar nog auteursrechten op zitten de stream onderbreekt.
Auteursrechten voor gezongen liederen neem ik aan? Een deel van onze gezindte zal daar geen last van hebben, die kunnen (alsnog) YouTube overwegen :)
Wij zijn er erg tevreden over!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Weekdiensten

Bericht door Ararat »

Bezorgd schreef:Nu we het hier toch over digitaal uitzenden van diensten hebben. Ik ga er tegenwoordig wat anders tegen aankijken. Altijd groot voorstander geweest, maar zie nu toch ook nadelen.
Er zijn inmiddels heel wat kerkgangers die na de coronaperiode maar één keer naar de kerk gaan en de tweede dienst thuis bekijken.
Ik hoor dat uit heel veel gemeenten. Ook ter rechterzijde. Een slechte ontwikkeling m.i.
Misschien zouden we het live uitzenden moeten beperken tot hen die wettig aan huis gebonden zijn. (zieken - oppas etc) En de preken pas paar dagen later weer toegankelijk maken voor iedereen.
Ik zie dat ook wel, ja.
Toch lijkt het me beter om mensen aan te (blijven) spreken en zelf verantwoordelijk te houden voor eigen keuzes. Ik vraag me sowieso af of de genoemde groep door het later beschikbaar maken opeens wel de 2e dienst komen. Ik denk dat ze eerder elders gaan kijken. Je moet je als KR eerst afvragen of je dat erg vindt.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Weekdiensten

Bericht door Tiberius »

Ja, of ze kijken de preek volgende week zondag, dan lopen ze hooguit een week achter.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten

Bericht door Bezorgd »

Ararat schreef:
Bezorgd schreef:Nu we het hier toch over digitaal uitzenden van diensten hebben. Ik ga er tegenwoordig wat anders tegen aankijken. Altijd groot voorstander geweest, maar zie nu toch ook nadelen.
Er zijn inmiddels heel wat kerkgangers die na de coronaperiode maar één keer naar de kerk gaan en de tweede dienst thuis bekijken.
Ik hoor dat uit heel veel gemeenten. Ook ter rechterzijde. Een slechte ontwikkeling m.i.
Misschien zouden we het live uitzenden moeten beperken tot hen die wettig aan huis gebonden zijn. (zieken - oppas etc) En de preken pas paar dagen later weer toegankelijk maken voor iedereen.
Ik zie dat ook wel, ja.
Toch lijkt het me beter om mensen aan te (blijven) spreken en zelf verantwoordelijk te houden voor eigen keuzes. Ik vraag me sowieso af of de genoemde groep door het later beschikbaar maken opeens wel de 2e dienst komen. Ik denk dat ze eerder elders gaan kijken. Je moet je als KR eerst afvragen of je dat erg vindt.
Het is inderdaad een lastige afweging. Maar ik merk om me heen dat veel kerkenraden er toch niet goed uitkomen hoe hier mee om te gaan.
En het duurt al te lang. Mensen wennen er aan. En gaan op deze wijze door.
Eens dat ze ook elders kijken. Dat zie je ook aan gasten. Die zijn er veel minder, terwijl bv in onze gemeente er bijna elke dienst wel een aantal gasten waren waarvan sommige heel regelmatig. Kijken nu alleen nog mee.
Zeker voor structuur in gezinnen niet bevorderlijk, lijkt me.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten

Bericht door DDD »

Ik hoop dat de gasten gewoon weer in hun eigen gemeente terecht kunnen. In jouw geval is dat ook een heel aannemelijke verklaring, toch?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Weekdiensten

Bericht door Ditbenik »

Ararat schreef:
Ditbenik schreef:
Bevindelijk schreef:
Ditbenik schreef:
Voor een kleine gemeente is € 35,-- per maand een aardig bedrag. Door de dienst na afloop op YouTube te zetten kunnen we het met dit abonnement af. Als we dat niet deden zouden we een duurder abonnement moeten nemen.
Waarom dan niet direct op YouTube?
Omdat die bij een directe uitzending waarin iets voorbij komt waar nog auteursrechten op zitten de stream onderbreekt.
Auteursrechten voor gezongen liederen neem ik aan? Een deel van onze gezindte zal daar geen last van hebben, die kunnen (alsnog) YouTube overwegen :)
Wij zijn er erg tevreden over!
Je vroeg naar onze situatie. Daar gaf ik antwoord. Wij zijn ooit (al voor Corona) op YouTube begonnen maar dat gaf genoemde problemen. We zitten hier niet in de luxe positie die traditionele kerken hebben.
Plaats reactie