Weekdiensten

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Dus als mensen komen met opmerkingen als 'dominee droeg een witte das', 'de geluidskwaliteit was slecht', 'Anker is wijzer', enz, kan ik concluderen dat de preek van matige of slechte kwaliteit is? Eigenlijk dus een aanbeveling om niet te luisteren?
Precies dat is het gevolg.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4073
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Maanenschijn »

Ik vind dat we nu elkaar op een onplezierige manier de maat nemen.

Ik kan me ook preken herinneren aan mijn eigen irritaties bij een dienst (helaas heb ik die met regelmaat, wat mij soms behoorlijk tot last is). Veel van de inhoud gaat dan verloren. Dan valt een geestelijk gesprek of duiding er over al niet meer mee. Ik kan wat dat betreft wel met @Jantje meevoelen. Het is wel beter dergelijke opmerkingen niet te ventileren in een breed gezelschap.
Want @Ad heeft wel gelijk: het is arm en ver beneden de maat als dat het enige is wat er overblijft van een preek.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ad Anker »

Eens Maanenschijn. Ik vraag me af of Jantje ook maar iets van betreffende preek gehoord heeft.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Geytenbeekje »

Voor de mensen die meer willen weten over Jozef
Kerkfoon-Sint Maartensdijk HHK
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door johannes123 »

Ad Anker schreef:
MvD5 schreef:
johannes123 schreef:Woensdag 22 april d.v. hoopt stud. v.d. Kuijl voor te gaan in een weekdienst in de
Gereformeerde Gemeente van Dirksland.

Dienst is mee te luisteren via kerkdienstgemist.nl of mee te kijken via de liveatream (via youtube).
Deze dienst staat niet ‘open’ via kerkdienstgemist of youtube.
Geen van de diensten van deze gemeente staan open voor iedereen. Dus de aankondiging wekt valse verwachtingen. Leden hebben een luisterlink of wachtwoord.
Verschillende van hier heb ik de luisterlink gegeven. Als er meer animo is dan hoor ik het wel. Vind het zo dom al die kerken achter slotjes in deze tijd!!
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door johannes123 »

johannes123 schreef:
Ad Anker schreef:
MvD5 schreef:
johannes123 schreef:Woensdag 22 april d.v. hoopt stud. v.d. Kuijl voor te gaan in een weekdienst in de
Gereformeerde Gemeente van Dirksland.

Dienst is mee te luisteren via kerkdienstgemist.nl of mee te kijken via de liveatream (via youtube).
Deze dienst staat niet ‘open’ via kerkdienstgemist of youtube.
Geen van de diensten van deze gemeente staan open voor iedereen. Dus de aankondiging wekt valse verwachtingen. Leden hebben een luisterlink of wachtwoord.
Verschillende van hier heb ik de luisterlink gegeven. Als er meer animo is dan hoor ik het wel. Vind het zo dom al die kerken achter slotjes in deze tijd!!
Overigens heb je op de zondag geen wachtwoord nodig als je via youtube.nl intypt de kerk dan heb je hem zo.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Eens Maanenschijn. Ik vraag me af of Jantje ook maar iets van betreffende preek gehoord heeft.
Nee. Omdat het beeld en geluid zo slecht was, ben ik gestopt. Ik vond het wel jammer. Want ik had de dominee graag nog eens gehoord. Ik bewaar goede herinneringen aan een preek in zijn studententijd in een zustergemeente alhier.

Misschien klonk mijn reactie daarom wel wat geïrriteerd. Mijn excuses daarvoor, als ik iemand gekwetst heb. Dat was uiteraard niet mijn bedoeling.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:Eens Maanenschijn. Ik vraag me af of Jantje ook maar iets van betreffende preek gehoord heeft.
Nee. Omdat het beeld en geluid zo slecht was, ben ik gestopt. Ik vond het wel jammer. Want ik had de dominee graag nog eens gehoord. Ik bewaar goede herinneringen aan een preek in zijn studententijd in een zustergemeente alhier.

Misschien klonk mijn reactie daarom wel wat geïrriteerd. Mijn excuses daarvoor, als ik iemand gekwetst heb. Dat was uiteraard niet mijn bedoeling.
:super
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ad Anker »

johannes123 schreef:
Verschillende van hier heb ik de luisterlink gegeven. Als er meer animo is dan hoor ik het wel. Vind het zo dom al die kerken achter slotjes in deze tijd!!
Heel onverstandig als je weet dat de kerkenraad daar moeite mee heeft.
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef:
johannes123 schreef:
Verschillende van hier heb ik de luisterlink gegeven. Als er meer animo is dan hoor ik het wel. Vind het zo dom al die kerken achter slotjes in deze tijd!!
Heel onverstandig als je weet dat de kerkenraad daar moeite mee heeft.
Volgens mij zijn jullie broeders van het zelfde huis, toch?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:
Ad Anker schreef:
johannes123 schreef:
Verschillende van hier heb ik de luisterlink gegeven. Als er meer animo is dan hoor ik het wel. Vind het zo dom al die kerken achter slotjes in deze tijd!!
Heel onverstandig als je weet dat de kerkenraad daar moeite mee heeft.
Volgens mij zijn jullie broeders van het zelfde huis, toch?
Ja. Jij hebt die toch ook?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Piet Puk schreef:
Ad Anker schreef:
johannes123 schreef:
Verschillende van hier heb ik de luisterlink gegeven. Als er meer animo is dan hoor ik het wel. Vind het zo dom al die kerken achter slotjes in deze tijd!!
Heel onverstandig als je weet dat de kerkenraad daar moeite mee heeft.
Volgens mij zijn jullie broeders van het zelfde huis, toch?
Ja. Jij hebt die toch ook?
:mdr
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Geytenbeekje »

Misschien kan Pietje Puk zijn inlogcode geven om naar de oude dominees van weleer te luisteren.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:Dus als mensen komen met opmerkingen als 'dominee droeg een witte das', 'de geluidskwaliteit was slecht', 'Anker is wijzer', enz, kan ik concluderen dat de preek van matige of slechte kwaliteit is? Eigenlijk dus een aanbeveling om niet te luisteren?
Ja. Als dat alles is wat Jantje over een preek te zeggen heeft, dan kun je je de moeite gerust besparen, om welke reden dan ook. In dit geval was het niet goed te volgen.

En dat is bij mij ook zo, al zou ik vermoedelijk niet de moeite nemen daarover een afzonderlijk bericht te typen.
Fred
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 apr 2006, 13:08

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Fred »

Morgen DV (dinsdag 5 mei 2020) hoopt de Hersteld Hervormde Gemeente Montfoort  een weekdienst te houden in verband met 75 jaar vrijheid en tijdsomstandigheden.

In deze dienst hoopt ds. R.W. Mulder voor te gaan.
Aanvang: 19:30u.

Deze dienst is te volgen via

https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10782 

en

https://hhg-montfoort.nl/kerkdiensten/live-uitzendingen


Hartelijk Aanbevolen. 
Plaats reactie