Weekdiensten

Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Mistig »

-DIA- schreef:
Mistig schreef:Weekdiensten van de Gereformeerde Gemeenten in de Regio Rotterdam.
Komende week

Wo. 28-08 - Poortugaal - Ds. B.J. van Boven
Do. 29-09 - Zwijndrecht - Ds. J.M.D. de Heer - Tijdrede

Di. 03-09 - Capelle aan den IJssel-West - Ds. C. van Ruitenburg - Doopdienst
Do. 05-09 - Alblasserdam - Ds. C. Sonnevelt - Bijbellezing
Do. 05-09 - Moerkapelle - Ds. W. Harinck


Verder wordt as. woensdag 28-08 (in het kerkgebouw van de gemeente Gouda) Kand. M.L. Dekker bevestigd in de gemeente van Den Haag-Scheveningen als predikant van de gemeente van Nazareth (Israël).
Zijn deze dienst live mee te luisteren?
De bevestigings- en intrededienst wel via Gouda en Den Haag,
De diensten in Moerkapelle zijn ook altijd mee te luisteren.
Verder geen idee.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Vanavond is er de mogelijkheid om via de bekende kanalen mee te luisteren en te kijken naar ds. J. van Rijswijk, die zal voorgaan in de Gereformeerde Gemeente van Enter.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:Vanavond is er de mogelijkheid om via de bekende kanalen mee te luisteren en te kijken naar ds. J. van Rijswijk, die zal voorgaan in de Gereformeerde Gemeente van Enter.
Een heel mooie volzin, die alles wel vervat. :)
Misschien nog één aanvulling: Het kerkgebouw wordt gehuurd van de PKN, waardoor het kijken mogelijk wordt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Tsjonge, dat is de tweede keer binnen 24 uur dat ik een compliment krijg voor de mooie volzinnen. :super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11619
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Tsjonge, dat is de tweede keer binnen 24 uur dat ik een compliment krijg voor de mooie volzinnen. :super
Tsja, het valt bij jou gewoon heel erg op Jan :D :nananere
JacobJ
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2017, 23:59

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door JacobJ »

Jantje schreef:Vanavond is er de mogelijkheid om via de bekende kanalen mee te luisteren en te kijken naar ds. J. van Rijswijk, die zal voorgaan in de Gereformeerde Gemeente van Enter.
Nog iemand geluisterd/gekeken?
Opdat Mijn huis vol worde
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

JacobJ schreef:
Jantje schreef:Vanavond is er de mogelijkheid om via de bekende kanalen mee te luisteren en te kijken naar ds. J. van Rijswijk, die zal voorgaan in de Gereformeerde Gemeente van Enter.
Nog iemand geluisterd/gekeken?
Jazeker. Ik en @Stof ook, las ik net. Jij ook?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door gallio »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:Vanavond is er de mogelijkheid om via de bekende kanalen mee te luisteren en te kijken naar ds. J. van Rijswijk, die zal voorgaan in de Gereformeerde Gemeente van Enter.
Een heel mooie volzin, die alles wel vervat. :)
Misschien nog één aanvulling: Het kerkgebouw wordt gehuurd van de PKN, waardoor het kijken mogelijk wordt.
Nog één aanvulling: "in het midden der gemeente". Come on Jantje, dit had beter gekund !
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

gallio schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef:Vanavond is er de mogelijkheid om via de bekende kanalen mee te luisteren en te kijken naar ds. J. van Rijswijk, die zal voorgaan in de Gereformeerde Gemeente van Enter.
Een heel mooie volzin, die alles wel vervat. :)
Misschien nog één aanvulling: Het kerkgebouw wordt gehuurd van de PKN, waardoor het kijken mogelijk wordt.
Nog één aanvulling: "in het midden der gemeente". Come on Jantje, dit had beter gekund !
Ik zal er voortaan op letten.

Overigens bevelen we deze dienst van harte in het midden van u allen aan!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Ik wil het nog (af)kijken, maar ik wacht even tot hij aan de beurt is in de preekluisterkring, denk ik. Dat gaat vast nog komen en anders stel ik het voor.

Ds. Van Rijswijk trekt in ieder geval relatief veel dames, zo te horen aan het zingen.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Marion »

DDD schreef:Ik wil het nog (af)kijken, maar ik wacht even tot hij aan de beurt is in de preekluisterkring, denk ik. Dat gaat vast nog komen en anders stel ik het voor.

Ds. Van Rijswijk trekt in ieder geval relatief veel dames, zo te horen aan het zingen.
Of de klankkasten van de mannenbroeders waren ontstemd door de hitte.... ;)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door -DIA- »

Marion schreef:
DDD schreef:Ik wil het nog (af)kijken, maar ik wacht even tot hij aan de beurt is in de preekluisterkring, denk ik. Dat gaat vast nog komen en anders stel ik het voor.

Ds. Van Rijswijk trekt in ieder geval relatief veel dames, zo te horen aan het zingen.
Of de klankkasten van de mannenbroeders waren ontstemd door de hitte.... ;)
Om in deze zin verder te gaan zouden we op kunnen merken, dat de organist iets minder 'vol' speelde dan anders wel eens het geval is. Dan krijg je vanzelf een iets meer 'ijl' geluid. :hum
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

De organist speelde normaal, omdat de gemeente niet zo brulde en fatsoenlijk meezong. Maar goed. Dat is meer wat voor de preekluisterking.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:De organist speelde normaal, omdat de gemeente niet zo brulde en fatsoenlijk meezong. Maar goed. Dat is meer wat voor de preekluisterking.
Dat ben ik (als ik zo vrij mag zijn) niet met u eens. Het gaat daar over de preek, en niet over de dingen eromheen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Een preek hoort in een kerkdienst. Ik zou haast zeggen, een preek zonder kerkdienst is iets raars. Dan haal je dingen uit hun verband. Maar daarover zijn wij het dus niet eens.
Plaats reactie