Weekdiensten

Gijs Diederik
Verbannen
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2017, 10:47

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Gijs Diederik »

Jantje schreef:Die dominees zijn niet gewend om 3 keer te preken, denk ik.
ja dus.
geen goede reden
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8967
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door J.C. Philpot »

Gijs Diederik schreef:Dan zit die predikant die maar 2 maal predikt met dankdag thuis te wachten op de avonddienst en in de buurgemeente is voor de 125ste keer dat jaar lezen. Ik zou me diep schamen.
GGIN predikanten zijn van zeer veel gemeenten consulent, terwijl er in eigen gemeente al genoeg werk is voor meerdere predikanten. Als er zoveel druk op je schouders rust, begrijp ik heel goed dat je af en toe je grenzen moet bewaken. Voor je het weet ben je als predikant volledig uitgebrand, en kun je helemaal niet meer preken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gijs Diederik
Verbannen
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2017, 10:47

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Gijs Diederik »

Piet Puk schreef: Zeg je nu hiermee ook dat de Heere Zijn knechten naar de verkeerde plaatsen zend? Blijkbaar zijn die vacante plaatsen niet voor niets vacant. De eerste zorg van die predikanten ligt dus bij de eigen gemeente. Overigens had ds. D.E. Van der Kieft ook 3 diensten gisteren.
Nee, dat zeg ik niet. Niet direct, ook niet indirect.
Nogmaals dan: in heel veel GGiN gemeenten heeft men gisteren leesdienst gehad. In een paar gemeente ging een predikant voor. Maar die paar predikanten gingen maar 2 maal voor in de meeste gevallen. Dan vind ik het jammer, verdrietig dat die betreffende predikanten die maar 2x voorgingen niet een extra preekbeurt hebben afgesproken. Dan hadden die mensen in die vacante gemeente, die soms 125x leesdienst hebben ook eens een predikant.
Als predikant wil je toch Gods Woord uitdragen. Lijkt mij liefst zo veel en vaak mogelijk. Dan heb je de mogelijkheid en dan blijf je thuis op de bank zitten (dit is bij wijze van spreken, want het kan ook de stoel, keukenstoel, tuinstoel, studeerkamerstoel, zitkamerstoel, of eetkamerstoel geweest zijn.)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Er zijn dominees die 4 weken aan een stuk elke woensdag 2 keer preken, dat is al heel zwaar, naast de zondagse preekbeurten.

Verder zijn ds. Weststrate en ds. Van de Kieft gewoon 3 keer voorgegaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gijs Diederik
Verbannen
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2017, 10:47

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Gijs Diederik »

Jantje schreef:Er zijn dominees die 4 weken aan een stuk elke woensdag 2 keer preken, dat is al heel zwaar, naast de zondagse preekbeurten.
In de GGiN houden ze maar 1 dankdagmoment. Het is niet zo als in de GG of de OGG waar men de week ervoor of erna nog Dankdag viert.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Piet Puk »

Gijs Diederik schreef:
Jantje schreef:Er zijn dominees die 4 weken aan een stuk elke woensdag 2 keer preken, dat is al heel zwaar, naast de zondagse preekbeurten.
In de GGiN houden ze maar 1 dankdagmoment. Het is niet zo als in de GG of de OGG waar men de week ervoor of erna nog Dankdag viert.
Dat is niet zo. Goeree-Overflakkee heeft apart dankdag, Tholen ook, Zuid-Beveland ook en Zeeuws-Vlaanderen ook. Apart van de landelijke dankdag
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Eerst goed je huiswerk doen, voor je zomaar wat beweert. En verder kan er ook onder een leesdienst iemand bekeerd worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gijs Diederik
Verbannen
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2017, 10:47

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Gijs Diederik »

Piet Puk schreef:
Gijs Diederik schreef:
Jantje schreef:Er zijn dominees die 4 weken aan een stuk elke woensdag 2 keer preken, dat is al heel zwaar, naast de zondagse preekbeurten.
In de GGiN houden ze maar 1 dankdagmoment. Het is niet zo als in de GG of de OGG waar men de week ervoor of erna nog Dankdag viert.
Dat is niet zo. Goeree-Overflakkee heeft apart dankdag, Tholen ook, Zuid-Beveland ook en Zeeuws-Vlaanderen ook. Apart van de landelijke dankdag
Dus alle GGiN predikanten zijn dan op Goerree-Overflakee, Tholen of Zuid-Beveland? dacht het niet. Kijk maar in de DWS.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Piet Puk »

Gijs Diederik schreef:
Piet Puk schreef:
Gijs Diederik schreef:
Jantje schreef:Er zijn dominees die 4 weken aan een stuk elke woensdag 2 keer preken, dat is al heel zwaar, naast de zondagse preekbeurten.
In de GGiN houden ze maar 1 dankdagmoment. Het is niet zo als in de GG of de OGG waar men de week ervoor of erna nog Dankdag viert.
Dat is niet zo. Goeree-Overflakkee heeft apart dankdag, Tholen ook, Zuid-Beveland ook en Zeeuws-Vlaanderen ook. Apart van de landelijke dankdag
Dus alle GGiN predikanten zijn dan op Goerree-Overflakee, Tholen of Zuid-Beveland? dacht het niet. Kijk maar in de DWS.
Kijk volgende week of die week erna eventjes zou ik zeggen
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Waarom ben je hier zo gebrand op?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Piet Puk »

Goeree-Overflakkee wordt volgende week overgeslagen lijkt het. Heeft vast te maken met de bevestiging en intrede van ds. A. Geuze de dag ervoor. Ik kan me voorstellen dat predikanten ook voorbereiding nodig hebben, die dan zou ontbreken
Gijs Diederik
Verbannen
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2017, 10:47

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Gijs Diederik »

Jantje schreef:Waarom ben je hier zo gebrand op?
Ik lees DWS al jaren en het valt me op. Meer niet. Rustig maar Jantje.
Maar als je iets over de GGiN vraagt of zegt raken er op dit forum altijd mensen ernstig in de stress. Ernstig in de stress. Ik bedoel er niets mee.
Rustig maar mensen. Niets aan de hand. Ik zal de gemoederen wat sussen.
Gijs Diederik
Verbannen
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2017, 10:47

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Gijs Diederik »

Piet Puk schreef:Goeree-Overflakkee wordt volgende week overgeslagen lijkt het.
:D
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Gelukkig, dat je het relativeert, @Gijs Diederik.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Piet Puk »

Gijs Diederik schreef:
Jantje schreef:Waarom ben je hier zo gebrand op?
Ik lees DWS al jaren en het valt me op. Meer niet. Rustig maar Jantje.
Maar als je iets over de GGiN vraagt of zegt raken er op dit forum altijd mensen ernstig in de stress. Ernstig in de stress. Ik bedoel er niets mee.
Rustig maar mensen. Niets aan de hand. Ik zal de gemoederen wat sussen.
Geen stress, maar onjuistheden ben ik fel op
Plaats reactie