Weekdiensten

Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Bruna »

heb niet zo’n probleem met rijden op zondag als het maar nuttig en noodzakelijk is. Maar de 1 vindt dit nuttig en de ander weer wat anders. Zelf doen we het alleen voor ziekenbezoek of het bijwonen van een doopdienst.
Vroeger werd daar inderdaad wat strakker mee omgegaan, zo ben ik ook opgevoed.

Dat de ds. rijdt heb ik dan ook geen probleem mee. Alhoewel ik wel vindt dat het bij de kerktijden moet worden vermeldt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Bezorgd »

Heerlijk dit soort discussies. De 1001 wetjes.
Misschien nog een schokkende openbaring:
Er zijn weinig predikanten die op zondag rijden die nooit eens op zondag moe(s)ten tanken.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ouddorp »

Er zijn weinig predikanten die op zondag rijden die nooit eens op zondag moe(s)ten tanken.
Hmmm, dat geloof ik niet zo. De predikanten zullen er wel rekening mee houden door op tijd te tanken. Wellicht dat het incidenteel eens een keer is voorgekomen, maar het zal zeker niet gebruikelijk zijn.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door pierre27 »

Bruna schreef:heb niet zo’n probleem met rijden op zondag als het maar nuttig en noodzakelijk is. Maar de 1 vindt dit nuttig en de ander weer wat anders. Zelf doen we het alleen voor ziekenbezoek of het bijwonen van een doopdienst.
Vroeger werd daar inderdaad wat strakker mee omgegaan, zo ben ik ook opgevoed.

Dat de ds. rijdt heb ik dan ook geen probleem mee. Alhoewel ik wel vindt dat het bij de kerktijden moet worden vermeldt.
Inclusief het aantal kilometers...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GGotK
Berichten: 2188
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door GGotK »

Piet Puk schreef:Wie kan me vertellen waarom GGiN Barneveld dan zo'n groot parkeerterrein en parkeerwachters heeft. Is dat voor de elektrische fietsen?
Dat is gedaan voor doordeweekse diensten.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Bezorgd »

Ouddorp schreef:
Er zijn weinig predikanten die op zondag rijden die nooit eens op zondag moe(s)ten tanken.
Hmmm, dat geloof ik niet zo. De predikanten zullen er wel rekening mee houden door op tijd te tanken. Wellicht dat het incidenteel eens een keer is voorgekomen, maar het zal zeker niet gebruikelijk zijn.

Vraag het eens na zou ik zeggen :slurp
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef:
Bruna schreef:heb niet zo’n probleem met rijden op zondag als het maar nuttig en noodzakelijk is. Maar de 1 vindt dit nuttig en de ander weer wat anders. Zelf doen we het alleen voor ziekenbezoek of het bijwonen van een doopdienst.
Vroeger werd daar inderdaad wat strakker mee omgegaan, zo ben ik ook opgevoed.

Dat de ds. rijdt heb ik dan ook geen probleem mee. Alhoewel ik wel vindt dat het bij de kerktijden moet worden vermeldt.
Inclusief het aantal kilometers...
:haha

Maar @Bruna waarom zou het vermeldt moeten worden op kerktijden? Dat snap ik niet helemaal
GGotK
Berichten: 2188
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door GGotK »

Wandelende schreef:
Gerson schreef:
Zeemeeuw schreef:De predikanten zullen in bezit zijn van een t-tag:
https://www.movenience.nl/t-tag.shtml
Kunnen ze met een OV abbonnement net zo goed met het openbaar vervoer.
Hier in de stad komt een trouwe kerkbezoek ook met het OV. Deze heeft geen eigen vervoer, is al oud en de afstand is te groot. Wil graag zelfstandig blijven zolang het kan en zich dus niet altijd op laten halen. De beste persoon is gewend om kilometers te lopen, maar de afstand tussen huis en kerk is te groot geworden. Het OV biedt uitkomst.
Voor het gaan naar de kerk zijn alle middelen geoorloofd, zelfs een Harley-Davidson. Het is wel van belang dat ze altijd de kortste weg nemen.
Laatst gewijzigd door GGotK op 26 jul 2018, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door GJdeBruijn »

pierre27 schreef:
Bruna schreef:heb niet zo’n probleem met rijden op zondag als het maar nuttig en noodzakelijk is. Maar de 1 vindt dit nuttig en de ander weer wat anders. Zelf doen we het alleen voor ziekenbezoek of het bijwonen van een doopdienst.
Vroeger werd daar inderdaad wat strakker mee omgegaan, zo ben ik ook opgevoed.

Dat de ds. rijdt heb ik dan ook geen probleem mee. Alhoewel ik wel vindt dat het bij de kerktijden moet worden vermeldt.
Inclusief het aantal kilometers...
En merk auto. Of motor.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door GJdeBruijn »

GGotK schreef:Voor het gaan naar de kerk zijn alle middelen geoorloofd, zelfs een Harley-Davidson.
Met geluidsdemper dan graag.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door JCRyle »

Erskinees schreef:Door een eerder geplaatste link zie ik dat je de tunnel door komt met een elektronisch kastje waardoor je niet langs een bemande kassa hoeft te gaan. Direct laat je dus geen mensen voor je werken, niet vergelijkbaar met een supermarkt.
Indirect wellicht wel (camerabewaking, bemande takelwagens die klaar staan om weg te slepen etc.), maar dat is er op alle snelwegen ook, dus er zit geen onderscheid tussen een toltunnel of een snelweg.
Dan ga je er dus vanuit dat alle predikanten, kandidaten en/of studenten die voor een preekbeurt door de tunnel moeten zo'n geval hebben. Daar ging ik in de vergelijking niet van uit.

Laten we niet gaan balanceren op het randje van dubieuciteit, maar gewoon adviseren om netjes om te rijden. Maar goed mij is geleerd om op zondag op collectegeld na, je portomonee in je zak te houden. Met zo'n electronisch geval verkeer je in mijn ogen in een grijs gebied.
Maar goed iedereen moet in zijn of haar eigen gemoed ten volle verzekerd zijn of het wel of niet kan.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Bezorgd »

GJdeBruijn schreef:
GGotK schreef:Voor het gaan naar de kerk zijn alle middelen geoorloofd, zelfs een Harley-Davidson.
Met geluidsdemper dan graag.

Er gaat een verhaal van een GG predikant die eens met motorlaarzen op de preekstoel heeft gestaan omdat hij zijn gewone schoenen was vergeten.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Orchidee »

Tjonge...
Het brood wat wij maandag eten word ook op zondag gebakken.


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
GGotK
Berichten: 2188
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door GGotK »

Orchidee schreef:Tjonge...
Het brood wat wij maandag eten word ook op zondag gebakken.


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Ik ga ervan uit dat deze maandagochtend vroeg gebakken zullen worden.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Orchidee »

Daar ga jij vanuit
Zaterdag word alles kkaargemaakt en gekneed, dan gaat het de REM rijskast in en word het idd zondag op maandagnacht afgebakken.
Maar.......
Zo werkt niet iedere bakker


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie