Weekdiensten

Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Weekdiensten

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Hele noten kun je tenminste nog halveren, maar halve noten krijg je niet meer heel...
Ik zing de psalmen in de klas op hele en halve noten. Prachtig! Zoals het bedoeld is immers.
Door wie?
MGG
Berichten: 3460
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Weekdiensten

Bericht door MGG »

Bezorgd schreef:
Ad Anker schreef:
Mistig schreef:
Ph W H Eskes schreef:Beste Dia,

Zeker begrijp ik je.
Uit ervaring weet ik dat ds. Vogelaar nogal gemakkelijk over zijn eigen plaatselijke kerkmuurtje heen kon kijken.
Wellicht komt hij daarin een beetje overeen met de huidige predikant van de plaatselijke Gereformeerde Gemeente.
Die kan inderdaad heel goed over kerkmuziek heenkijken. Tegelijkertijd is hij daar heel selectief in.
Uitsluitend hele noten.
Wil iemand deze grap uitleggen? :8|
Hij preekt alleen in gemeenten waar op hele noten gezongen wordt. Volgens mij gaat hij vaak voor in ogg en ggin.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Weekdiensten

Bericht door J.C. Philpot »

Ieder zijn voorkeuren. Eenheid in deze is niet nootzakelijk. Ik genoot in het verleden van zowel halve als hele noten, en heb onder beide zingers mijn bondgenoten.

Als zullen onder de liefhebbers weekdiensten vaker hele noten gezongen worden. Die variant lijkt me dus het meest ontopic.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Hele noten kun je tenminste nog halveren, maar halve noten krijg je niet meer heel...
Ik zing de psalmen in de klas op hele en halve noten. Prachtig! Zoals het bedoeld is immers.
Door wie?
Haha, beetje prikkelend. De meningen zijn daar over verdeeld, je hebt een Sandermankamp en een Luthkamp.
Ik vind het de hele noten in de kerk ook prachtig hoor!
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Weekdiensten

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Hele noten kun je tenminste nog halveren, maar halve noten krijg je niet meer heel...
Ik zing de psalmen in de klas op hele en halve noten. Prachtig! Zoals het bedoeld is immers.
Door wie?
Haha, beetje prikkelend. De meningen zijn daar over verdeeld, je hebt een Sandermankamp en een Luthkamp.
Ik vind het de hele noten in de kerk ook prachtig hoor!
Ah, het was een echte vraag :-). Ik ben totaal niet muzikaal. Ik verbaas me altijd over de discussies hierover. Pas ook weer iemand in kerk: 'ik wil graag zus en zo en dit en dat'. Ja joh, ga je gang.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten

Bericht door Bezorgd »

MGG schreef:
Bezorgd schreef:
Ad Anker schreef:[q
Uitsluitend hele noten.
Wil iemand deze grap uitleggen? :8|
Hij preekt alleen in gemeenten waar op hele noten gezongen wordt. Volgens mij gaat hij vaak voor in ogg en ggin.

Als dat echt doorslaggevend is om te komen preken is dat triest.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten

Bericht door Ad Anker »

Bezorgd schreef:
MGG schreef:
Bezorgd schreef:
Ad Anker schreef:[q
Uitsluitend hele noten.
Wil iemand deze grap uitleggen? :8|
Hij preekt alleen in gemeenten waar op hele noten gezongen wordt. Volgens mij gaat hij vaak voor in ogg en ggin.

Als dat echt doorslaggevend is om te komen preken is dat triest.
Jongen, lees gewoon even goed. Je zit in de zuurtjesmodus volgens mij. :haha
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Weekdiensten

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:Als dat echt doorslaggevend is om te komen preken is dat triest.
Ik denk niet dat je de postings zo moet interpreteren, dat dit feit opzichzelf genomen een doorslaggevend criterium is voor de betreffende predikant. Als dat zo zou zijn, dan zou ik daar graag onderbouwing voor zien, voor dit gerucht de wereld in komt.

Zijn er trouwens uberhaubt Gereformeerde Gemeenten waar men ritmisch zingt?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten

Bericht door Ad Anker »

Inderdaad: Let op: Ik reageerde op de reactie van Mistig:
Die kan inderdaad heel goed over kerkmuziek heenkijken.
Dat deed me de noten in het gesprek inbrengen.
MGG
Berichten: 3460
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Weekdiensten

Bericht door MGG »

Bezorgd schreef:
MGG schreef:
Bezorgd schreef:
Ad Anker schreef:[q
Uitsluitend hele noten.
Wil iemand deze grap uitleggen? :8|
Hij preekt alleen in gemeenten waar op hele noten gezongen wordt. Volgens mij gaat hij vaak voor in ogg en ggin.

Als dat echt doorslaggevend is om te komen preken is dat triest.
Nee dat is niet doorslaggevend. Deze dominee voelt zich verbonden met de 'rechterflank' van de gezindte en daar zingt iedereen op hele noten. Vanuit de gg gezien kijkt hij over de kerkmuren aan de rechterkant. Het is dus niet zo dat hij bij het afspreken van een preekbeurt vraagt zingen jullie op hele noten. Overigens denk ik dat gemeente die op halve noten zingen hem ook niet zullen uitnodigen om te komen preken.
MGG
Berichten: 3460
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Weekdiensten

Bericht door MGG »

Ad Anker schreef:Inderdaad: Let op: Ik reageerde op de reactie van Mistig:
Die kan inderdaad heel goed over kerkmuziek heenkijken.
Dat deed me de noten in het gesprek inbrengen.
Ik vind dit een nodeloze reactie, maarja ik heb ook veel noten op mijn zang ;)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:[
Jongen, lees gewoon even goed. Je zit in de zuurtjesmodus volgens mij. :haha

Valt mee, was eigenlijk van plan een tweede zin te typen "Als het niet waar is is het laster"

Maar ik miste de clou even blijkbaar
Ik herinner me hem als een hartelijke predikant die geen hardliner was. Daarom de verbazing.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten

Bericht door Bezorgd »

MGG schreef:[
Nee dat is niet doorslaggevend. Deze dominee voelt zich verbonden met de 'rechterflank' van de gezindte en daar zingt iedereen op hele noten. Vanuit de gg gezien kijkt hij over de kerkmuren aan de rechterkant. Het is dus niet zo dat hij bij het afspreken van een preekbeurt vraagt zingen jullie op hele noten. Overigens denk ik dat gemeente die op halve noten zingen hem ook niet zullen uitnodigen om te komen preken.
Dat valt wel mee denk.
Deze ds past zo op de kansel van bv CGK Damwald.
KB_
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Weekdiensten

Bericht door KB_ »

Mistig schreef:
Ph W H Eskes schreef:Beste Dia,

Zeker begrijp ik je.
Uit ervaring weet ik dat ds. Vogelaar nogal gemakkelijk over zijn eigen plaatselijke kerkmuurtje heen kon kijken.
Wellicht komt hij daarin een beetje overeen met de huidige predikant van de plaatselijke Gereformeerde Gemeente.
Die kan inderdaad heel goed over kerkmuziek heenkijken. Tegelijkertijd is hij daar heel selectief in.
Hier aan de overzijde van de oceaan nog nooit gemerkt dat hij over kerkmuren heenkijkt.... de scheuring in 1993 heeft daar ook mee te maken. Het zal wel selectief naar ggin zijn. Overigens verder niets dan lof over deze ds , luister graag naar hem. Maar dit wilde ik toch even rechtzetten
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten

Bericht door DDD »

Het betreft hier toch echt een hervormde predikant.
Plaats reactie