Weekdiensten

GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door GerGem »

Mistig schreef:
DDD schreef:Wat was daar zo opvallend aan? Het is een bijzonder mooi orgel, in ieder geval. Wie was de organist? Ik ga het even beluisteren.

Edit: dat lukt niet, het is (nog) niet na te luisteren, denk ik. Geen idee waarom niet. Het deputaatschap Israel vermeldt het hele gebeuren niet eens op de website.
Organist was dhr. Verweij
Waren er van het forum aanwezig?
Ik in ieder geval..
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Wat was daar zo opvallend aan? Het is een bijzonder mooi orgel, in ieder geval. Wie was de organist? Ik ga het even beluisteren.
Bij ons, en alle gereformeerde gemeenten die ik ken worden deze liederen niet gespeeld. Twee uitzonderingen ken ik: Oudjaar met Uren dagen maanden jaren... En een enkele keer op Tweede Kerstdag Ere zij God, verder nooit gezangen gehoord.
En doe je 't wél, dan word je op het matje geroepen. Er was een moment dat zelfs psalmbewerkingen niet meer werden getolereerd, men wilde alleen nog maar koralen horen. Tja...
Nee, nee echt niet! Niet eerder dan na herhaalde ernstige waarschuwingen. Niet eerder. Zie ook kerkelijke tucht.
Je bent geen organist geweest, je spreekt niet uit ervaring.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Nee, nee echt niet! Niet eerder dan na herhaalde ernstige waarschuwingen. Niet eerder. Zie ook kerkelijke tucht.
Je bent geen organist geweest, je spreekt niet uit ervaring.
Nee, maar ik weet wat de praktijk behoort te zijn. En een kerkenraad is niet feilloos.
Er kunnen fouten gemaakt zijn, en als er fouten worden gemaakt moet men bereid zijn die te erkennen. Als een kerkenraad zich niet houdt aan de Bijbelse regels maakt ze zich niet geloofwaardig.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Mistig »

Jantje schreef:Is dat die oude man? Ik meen dat hij ook ouderling is geweest en ooit eens in de krant stond.
Het was zeker geen oude man.

Overigens speelde in de middagdienst ene heer Verheij.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Mistig »

DDD schreef:In de avonddienst, neem ik aan?
Ja inderdaad.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: RE: Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Mistig »

GGotK schreef:
-DIA- schreef:
windorgel schreef:Geen idee. Ik kende het niet, hoorde alleen dat het geen psalm was.
Maar laten we nu niet hierin blijven hangen, maar de preek nog eens overdenken (voor onszelf).
Zoals eerder gemeld kon ik de preek niet volgen omdat ik bezoek kreeg. Ik heb allen het begin en het einde gehoord. Misschien zijn de diensten nog na te luisteren? Het begon in ieder geval best goed. Amos een man, geen profeet of profetenzoon. Een oordeelsaankondiging in feite. Verder heb ik de preek niet kunnen volgen.
Het waren 2 bijzondere diensten. Het uitleidend orgelspel was zeer passend bij de aard van deze dienst. De toespraak van de jonge student vd Kuijl is ook het naluisteren waard.
Die ervaring had ik zeker ook.
Het was goed om er te zijn.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: RE: Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Hollander »

GGotK schreef:De toespraak van de jonge student vd Kuijl is ook het naluisteren waard.
Waarom? ;)
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ouderling »

GerGem schreef:
Mistig schreef:
DDD schreef:Wat was daar zo opvallend aan? Het is een bijzonder mooi orgel, in ieder geval. Wie was de organist? Ik ga het even beluisteren.

Edit: dat lukt niet, het is (nog) niet na te luisteren, denk ik. Geen idee waarom niet. Het deputaatschap Israel vermeldt het hele gebeuren niet eens op de website.
Organist was dhr. Verweij
Waren er van het forum aanwezig?
Ik in ieder geval..
Ik ook
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door mulder »

op het laatste moment op kerktijden gezet= morgen 19:30 gaat ds Bredeweg voor in de gerefgem van Urk. dit keer voor een evangelisatiedienst Maar lijkt me niet voor het deputaatschap van de evangelisatie
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

mulder schreef:op het laatste moment op kerktijden gezet= morgen 19:30 gaat ds Bredeweg voor in de gerefgem van Urk. dit keer voor een evangelisatiedienst Maar lijkt me niet voor het deputaatschap van de evangelisatie
Nee hoor. Dat staat al minstens 3 weken op http://www.kerktijden.nl. Ik las het namelijk een aantal weken geleden al. Overigens is het niet voor het eerst (sinds de scheuring in november 2017) dat hij daar voorgaat. Begin dit jaar ging hij nog in de gemeente van Waardenburg voor.

Ik vind het zeer kwalijk. Meer zal ik er maar niet over zeggen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Bezorgd »

Het blijft een bijzonder volkje die Urkers.

PVV stemmen en als GG'ers ds Bredeweg laten preken.

Als ze maar tegendraads kunnen zijn.


Jantje schreef:
mulder schreef:op het laatste moment op kerktijden gezet= morgen 19:30 gaat ds Bredeweg voor in de gerefgem van Urk. dit keer voor een evangelisatiedienst Maar lijkt me niet voor het deputaatschap van de evangelisatie
Nee hoor. Dat staat al minstens 3 weken op http://www.kerktijden.nl. Ik las het namelijk een aantal weken geleden al. Overigens is het niet voor het eerst (sinds de scheuring in november 2017) dat hij daar voorgaat. Begin dit jaar ging hij nog in de gemeente van Waardenburg voor.

Ik vind het zeer kwalijk. Meer zal ik er maar niet over zeggen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:Het blijft een bijzonder volkje die Urkers.

PVV stemmen en als GG'ers ds Bredeweg laten preken.

Als ze maar tegendraads kunnen zijn.
Beetje generaliserend, vind je niet?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Bezorgd »

J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:Het blijft een bijzonder volkje die Urkers.

PVV stemmen en als GG'ers ds Bredeweg laten preken.

Als ze maar tegendraads kunnen zijn.
Beetje generaliserend, vind je niet?

Uiteraard. Toch is dit het beeld dat leeft.

Iets anders: Zou jij iets kunnen doen met je onderschrift? Verwijderen ofzo? Het lijkt steeds een deel van een quote oid heel verwarrend..
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:Iets anders: Zou jij iets kunnen doen met je onderschrift? Verwijderen ofzo? Het lijkt steeds een deel van een quote oid heel verwarrend..
Ik zal inderdaad eens nadenken over een ander onderschrift. Word vervolgt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:Iets anders: Zou jij iets kunnen doen met je onderschrift? Verwijderen ofzo? Het lijkt steeds een deel van een quote oid heel verwarrend..
Je kan in Profielbeheer de weergave van onderschriften uitzetten.
Plaats reactie