Weekdiensten

Wijk
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2018, 22:08

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Wijk »

mulder schreef:Daar was ik ook
Er is geen enkel kerkverband in ons land waar de prediking in pak hem beet 20 jaar zo ontzettend veranderd is als de Ggin.
Ja, vertel is, hoe bedoel je dat zo?
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---
Gebruikersavatar
Gerson
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 nov 2012, 12:52

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Gerson »

Er worden op dit forum linker rijtjes en rechter rijtjes van gg predikanten gemaakt, daar kan door gg ers hier redelijk ontspannen mee om worden gegaan.
Gaat het over de GGN dan schieten de GGinNed-ers onder ons gelijk in de kramp
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Thuisvrouw »

Sinds wanneer hebben wij een linker en een rechterflank en welke dominees horen waar?

Ik ben benieuwd
Wijk
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2018, 22:08

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Wijk »

Gerson schreef:Er worden op dit forum linker rijtjes en rechter rijtjes van gg predikanten gemaakt, daar kan door gg ers hier redelijk ontspannen mee om worden gegaan.
Gaat het over de GGN dan schieten de GGinNed-ers onder ons gelijk in de kramp
Ik ben toch echt Hersteld Hervormd hoor ;)
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Arie Flipse »

mulder schreef:Daar was ik ook
Er is geen enkel kerkverband in ons land waar de prediking in pak hem beet 20 jaar zo ontzettend veranderd is als de Ggin.
Die verandering is sinds het overlijden van Ds Mallan in een stroomversnelling geraakt.
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Arie Flipse »

Gerson schreef:Er worden op dit forum linker rijtjes en rechter rijtjes van gg predikanten gemaakt, daar kan door gg ers hier redelijk ontspannen mee om worden gegaan.
Gaat het over de GGN dan schieten de GGinNed-ers onder ons gelijk in de kramp
Heeft u de bewuste preek over Levi ook gehoord? In welke flank zou u ds Krijgsman dan plaatsen?
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ad Anker »

mulder schreef:Daar was ik ook
Er is geen enkel kerkverband in ons land waar de prediking in pak hem beet 20 jaar zo ontzettend veranderd is als de Ggin.
Dat kan zijn. Al vraag ik me dat af. Ik werd blij van deze prediking en voel me er erg verbonden mee.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Ad Anker »

Flipse, gedraag je. Welke flank... Kom op zeg. Inhoudelijk ingaan op de bewuste preek is prima, overigens.

En ik ben niet GGiN en dit is geen kramp. :)
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Thuisvrouw »

Ik ben wel ggin, en nee, geen kramp. Ik vraag me alleen af welke verandering bedoelt wordt.

De preek heb ik ook gehoord.
Arie Flipse
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:20

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Arie Flipse »

Ad Anker schreef:Flipse, gedraag je. Welke flank... Kom op zeg. Inhoudelijk ingaan op de bewuste preek is prima, overigens.

En ik ben niet GGiN en dit is geen kramp. :)
Ik gedraag me uitstekend, alhoewel ik toch kleine krampjes voel :langue Ik ben nieuwsgierig naar de gedachtegang van Gerson. Ik zoek daarmee bevestiging van hetgeen ik zelf al enkele jaren denk.

De bewuste preek is in dermate veel gemeenten gehouden dat iedere GGiN-er deze wel gehoord zal hebben.
Wat fijn om broeders in het geloof te zijn.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Thuisvrouw »

Welke bedoel je dan? Van ds. Van de Kieft of ds. Krijgsman?

Ik kan mee komen met accentverschillen, maar een 'ontzettende verandering', 'linker en rechterrijtjes' etc, lijkt mij toch wat overdreven.
Laatst gewijzigd door Thuisvrouw op 21 feb 2019, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Erskinees »

Ik ben een buitenstaander, maar als ik preken die ik vroeger bij bezoeken in de GGiN hoorde vergelijk met de gunnende Christocentrische en ruime preken van ds. Roos en de door hem opgeleide predikanten nu, dan is er écht iets aan het veranderen. Lijkt me positief, toch?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door eilander »

Thuisvrouw schreef:Welke bedoel je dan? Van ds. V. de. K of ds. K?
::please
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Thuisvrouw »

Erskinees schreef:Ik ben een buitenstaander, maar als ik preken die ik vroeger bij bezoeken in de GGiN hoorde vergelijk met de gunnende Christocentrische en ruime preken van ds. Roos en de door hem opgeleide predikanten nu, dan is er écht iets aan het veranderen. Lijkt me positief, toch?
Jazeker. Maar om er nu gelijk een rechter en een linkerflank van te maken, vind ik een beetje raar. Dat kan ik niet goed plaatsen en dat gebeurt dus door de insiders, zeg maar. En ontzettende verandering is ook al zo'n groot woord. Dat bedoelde ik eigelijk.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Thuisvrouw »

eilander schreef:
Thuisvrouw schreef:Welke bedoel je dan? Van ds. V. de. K of ds. K?
::please
?
Plaats reactie