Weekdiensten

Online
DDD
Berichten: 28658
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Mannetje schreef:Wat kan er nu samengaan? Ik volg het even niet.
Ik had het niet over leesdiensten op zondag, maar over een gastpredikant in de weekdienst.
Bijbellezingen en tijdredes. De genoemde serie betreft ook Bijbellezingen, maar het zijn ook tijdredes, al is dat een wat verheven woord voor de eenvoudige en waarschuwende overdenkingen.
HHKtE
Berichten: 1446
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door HHKtE »

DDD schreef:
Mannetje schreef:Wat kan er nu samengaan? Ik volg het even niet.
Ik had het niet over leesdiensten op zondag, maar over een gastpredikant in de weekdienst.
Bijbellezingen en tijdredes. De genoemde serie betreft ook Bijbellezingen, maar het zijn ook tijdredes, al is dat een wat verheven woord voor de eenvoudige en waarschuwende overdenkingen.

HHK Maartensdijk 18 september 19.30 Tijdrede door DS A J T Ruis van de Chr Geref Kerk van Rotterdam Kralingen
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:En het is mij ook een raadsel waarom een door de weekse kerkdienst voor onze geestelijke staat van levensbelang zou zijn. Als er werkelijk dominees zijn die het bezoeken van weekdiensten zien als een kenmerk van het ware geloof, dan begin ik wel aan hun gezond verstand en geestelijk onderscheidingsvermogen te twijfelen. Heb je daar citaten van?
Hoho, dat schreef ik niet, maar @Erskinees:
Erskinees schreef:In de GG is er onder predikanten op dit moment een hype om "het bezoeken van weekdiensten" als kenmerk van bekeerden te noemen, dat klopt echter niet.
Overigens ben ik ook nog wel benieuwd, waar je deze zin op baseert, @Erskinees...:
Erskinees schreef:Overigens: er zijn vele, zowel lichte als zware, gemeenten die geen weekdiensten meer organiseren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
mark1985
Berichten: 179
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door mark1985 »

OGG Geldermalsen, Tielerweg 39, we zingen Datheen

Dinsdag 21-08 19.30 ds. A. Kort
Dinsdag 28-08 19.30 ds. R. Bakker
Vrijdag 31-08 14.00 ds. R. Bakker Huwelijk
Zondag 02-09 10:00 & 18.30 ds. P. van Veen
Dinsdag 04-09 19.30 ds. Th. L. Zwartbol
Dinsdag 11-09 19.30 ds. A.F.R. van de Veen
Dinsdag 18-09 19.30 ds. P. van Veen
Dinsdag 25-09 19.30 dhr. P. de Boer
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Gereformeerde Gemeenten

Scherpenisse:
Vandaag zijn hier (de diensten vinden plaats in de Ger. Gem. van Tholen) live mee te luisteren:
14.30 uur: bevestiging kand. M. Blok, door zijn vader, ds. L. Blok
19.00 uur: intrede ds. M. Blok

Er wordt uit de berijming van Datheen gezongen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Geytenbeekje schreef:Gisteren een GBS-Lezing gehoord van Ds. Al-Chalabi. Ging over Naäman . Wie van de forummers kent hem goed want ik vond het fijn om naar hem te luisteren.
Dat geloof ik, dat het een goede predikant is. Helaas heb ik hem al enige tijd niet gehoord, omdat hij niet vaak in de omgeving komt preken en er ook weinig diensten van hem online staan. Maar de weinige preken die ik van hem gehoord heb, waren zeer de moeite waard.

Nadere toevoeging: de dienst is terug te luisteren via: https://kerkdienstgemist.nl/media/1597448-opname
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Delftenaar »

Zit wel achter een slotje.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Delftenaar schreef:Zit wel achter een slotje.
Dat is wel frappant.

Ik heb de dienst in een helder ogenblik direct gedownload. Niet voor niks, zo blijkt...

Waarschijnlijk heb ik door dit bericht wellicht 'slapende honden' wakker gemaakt. Een beetje flauw dat het nu opeens wel achter een slotje staat, moet ik eerlijk zeggen, maar goed...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door mulder »

Goede predikant die alleen wel wat meer op zijn horloge mag kijken
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door AnJa »

Jantje schreef:
Delftenaar schreef:Zit wel achter een slotje.
Dat is wel frappant.

Ik heb de dienst in een helder ogenblik direct gedownload. Niet voor niks, zo blijkt...

Waarschijnlijk heb ik door dit bericht wellicht 'slapende honden' wakker gemaakt. Een beetje flauw dat het nu opeens wel achter een slotje staat, moet ik eerlijk zeggen, maar goed...
Jammer!
Ik had hem graag eens beluisterd.
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Geytenbeekje »

mulder schreef:Goede predikant die alleen wel wat meer op zijn horloge mag kijken
Ik heb de preek niet helemaal geluisterd, duurde me inderdaad iets te lang om de aandacht goed bij te houden.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door emigrant »

Geytenbeekje schreef:
mulder schreef:Goede predikant die alleen wel wat meer op zijn horloge mag kijken
Ik heb de preek niet helemaal geluisterd, duurde me inderdaad iets te lang om de aandacht goed bij te houden.
nou ja....... een goede preek is toch niet aan tijd gebonden. Beetje vreemde reactie. Denk erom dominee een uur en langer niet..... ik moet mij kip nog gaan braden.

de Geest kijkt echt niet naar jouw horloge.

leg ook eens uit voor hen die deze dominee nog niet gehoord hebben, wat er dan zo goed is aan zijn preken. Ben benieuwd (vooral als er toch tussendoor op de klok wordt gekeken).
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Delftenaar »

emigrant schreef:nou ja....... een goede preek is toch niet aan tijd gebonden. Beetje vreemde reactie. Denk erom dominee een uur en langer niet..... ik moet mij kip nog gaan braden.

de Geest kijkt echt niet naar jouw horloge.
Waarom hangt er dan in zoveel kerkgebouwen van de GG een klok? In andere kerkgenootschappen kom je dat amper tegen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Delftenaar schreef:
emigrant schreef:nou ja....... een goede preek is toch niet aan tijd gebonden. Beetje vreemde reactie. Denk erom dominee een uur en langer niet..... ik moet mij kip nog gaan braden.

de Geest kijkt echt niet naar jouw horloge.
Waarom hangt er dan in zoveel kerkgebouwen van de GG een klok? In andere kerkgenootschappen kom je dat amper tegen.
Dat is om ons er aan te herinneren hoe vergankelijk wij zijn (Psalm 39). Het leven is een damp en de dood wenkt ieder uur (Psalm 89).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5439
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Piet Puk »

Delftenaar schreef:
emigrant schreef:nou ja....... een goede preek is toch niet aan tijd gebonden. Beetje vreemde reactie. Denk erom dominee een uur en langer niet..... ik moet mij kip nog gaan braden.

de Geest kijkt echt niet naar jouw horloge.
Waarom hangt er dan in zoveel kerkgebouwen van de GG een klok? In andere kerkgenootschappen kom je dat amper tegen.
Om de gelovigen op te roepen naar Gods huis te komen
Plaats reactie