Weekdiensten

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door liz boer »

Mistig schreef:
Piet Puk schreef:
liz boer schreef:Willen we met zijn allen nu die dienst horen om het Woord te horen? Of missshien toch stiekum voor de sensatie? Wat heeft die ds van der Tang allemaal gezegd?
Waarschijnlijk om te horen of hetgeen hier gezegd is juist is of uit het verband is getrokken
Dat zou inderdaad mijn insteek zijn.
Overigens luister ik altijd graag zulke diensten na.
Gisterenavond heb ik de dienst van Utrecht bijvoorbeeld nageluisterd.
:super
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door FlyingEagle »

Zometeen naar een weekdienst van een afgelegen kleine gemeente. We zijn er op vakantie dus mooi moment om niet alleen ‘s zondags maar ook door de week ons gezicht te laten zien en om het Woord te horen.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door CvdW »

FlyingEagle schreef:Zometeen naar een weekdienst van een afgelegen kleine gemeente. We zijn er op vakantie dus mooi moment om niet alleen ‘s zondags maar ook door de week ons gezicht te laten zien en om het Woord te horen.
Wie gaat er voor?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door FlyingEagle »

CvdW schreef:
FlyingEagle schreef:Zometeen naar een weekdienst van een afgelegen kleine gemeente. We zijn er op vakantie dus mooi moment om niet alleen ‘s zondags maar ook door de week ons gezicht te laten zien en om het Woord te horen.
Wie gaat er voor?
Ds. P. Mulder
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

FlyingEagle schreef:
CvdW schreef:
FlyingEagle schreef:Zometeen naar een weekdienst van een afgelegen kleine gemeente. We zijn er op vakantie dus mooi moment om niet alleen ‘s zondags maar ook door de week ons gezicht te laten zien en om het Woord te horen.
Wie gaat er voor?
Ds. P. Mulder
Hij ging gisteren voor in Den Helder. Dus ik hoop niet dat je mis bent met de datum...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
2011
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mar 2011, 20:47

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door 2011 »

Jantje schreef:
Erskinees schreef:Een toespraak houd je namens de plaatselijke kerken. Een heel verhaal over de noodzaak van een of ander historisch onderzoek over ‘53 is op dat moment dus niet gepast. Wat heeft een OGGIN Kinderdijk nou te maken met een historisch onderzoek?
Daarom was het verstandiger geweest als ds. R. Bakker de toespraak had gedaan. Ik vermoed dat daarin meer liefde en eensgezindheid naar voren was gekomen als de toespraak van ds. Van der Tang, die een vervelende en ongemakkelijke dissonant was op deze indrukwekkende avond.
Ik erger mij wezenloos aan je ongefundeerde opmerking. Je trek het totaal uit zijn verband. En je stookt continu richting ggin. BAH!!!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

2011 schreef:
Jantje schreef:
Erskinees schreef:Een toespraak houd je namens de plaatselijke kerken. Een heel verhaal over de noodzaak van een of ander historisch onderzoek over ‘53 is op dat moment dus niet gepast. Wat heeft een OGGIN Kinderdijk nou te maken met een historisch onderzoek?
Daarom was het verstandiger geweest als ds. R. Bakker de toespraak had gedaan. Ik vermoed dat daarin meer liefde en eensgezindheid naar voren was gekomen als de toespraak van ds. Van der Tang, die een vervelende en ongemakkelijke dissonant was op deze indrukwekkende avond.
Ik erger mij wezenloos aan je ongefundeerde opmerking. Je trek het totaal uit zijn verband. En je stookt continu richting ggin. BAH!!!
Wel nee, ik heb grote achting voor de predikanten Krijgsman, Roos en Weststrate. Dus dat is een valse beschuldiging.
Het gaat niet om de persoon, maar om hetgeen de persoon zei. Dat is hoogst kwalijk. Ik heb het van meerdere mensen gehoord, dat dit op een intrededienst niet gepast was. Tussen de GG en de OGGiN spelen kwesties over scheuringen minder. Vandaar mijn opmerking over ds. Bakker.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Piet Puk »

FlyingEagle schreef:Zometeen naar een weekdienst van een afgelegen kleine gemeente. We zijn er op vakantie dus mooi moment om niet alleen ‘s zondags maar ook door de week ons gezicht te laten zien en om het Woord te horen.
Mooi moment om Gods Woord te horen. Persoonlijk zou ik er moeite mee hebben als mensen hun gezicht komen laten zien :humhihi
2011
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mar 2011, 20:47

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door 2011 »

Jantje schreef:
2011 schreef:
Jantje schreef:
Erskinees schreef:Een toespraak houd je namens de plaatselijke kerken. Een heel verhaal over de noodzaak van een of ander historisch onderzoek over ‘53 is op dat moment dus niet gepast. Wat heeft een OGGIN Kinderdijk nou te maken met een historisch onderzoek?
Daarom was het verstandiger geweest als ds. R. Bakker de toespraak had gedaan. Ik vermoed dat daarin meer liefde en eensgezindheid naar voren was gekomen als de toespraak van ds. Van der Tang, die een vervelende en ongemakkelijke dissonant was op deze indrukwekkende avond.
Ik erger mij wezenloos aan je ongefundeerde opmerking. Je trek het totaal uit zijn verband. En je stookt continu richting ggin. BAH!!!
Wel nee, ik heb grote achting voor de predikanten Krijgsman, Roos en Weststrate. Dus dat is een valse beschuldiging.
Het gaat niet om de persoon, maar om hetgeen de persoon zei. Dat is hoogst kwalijk. Ik heb het van meerdere mensen gehoord, dat dit op een intrededienst niet gepast was. Tussen de GG en de OGGiN spelen kwesties over scheuringen minder. Vandaar mijn opmerking over ds. Bakker.
Je speelt wel op de persoon met het woord vervelende..!
Jij wil alleen horen wat je wilde horen..
De wens die gegeven werd om samen diep te graven... heb je niet gehoord.

Dag jan
Ik stop op dit forum
mark1985
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door mark1985 »

OGG Geldermalsen, Tielerweg 39, we zingen Datheen

Vrijdag 13-07 14.30 ds. Th. L. Zwartbol Huwelijk
Dinsdag 17-07 19.30 ds. A.F.R. van de Veen
Dinsdag 24-07 19.30 dhr. P. de Boer
Dinsdag 31-07 19.30 ds. G. Gerritsen
Dinsdag 07-08 19.30 ds. A. Kort
Dinsdag 14-08 19.30 ds. H.H. Romkes
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Delftenaar »

Stop vooral niet.

Weet je: omdat op een forum geen non-verbale communicatie is kunnen dingen veel scherper overkomen dan door een scribent bedoeld is. Je kent immers iemands manier van uitdrukken minder goed dan je een gesprek met elkaar zou hebben.

Realiseer je dit. Jouw bijdragen worden gewaardeerd. Die van anderen ook. Ergens herkennen we elkaar, anders zaten we hier niet.

We hebben allemaal wat, zijn allemaal raar. Toch zijn we broertjes en zusjes.
Of niet?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Delftenaar schreef:Stop vooral niet.

Weet je: omdat op een forum geen non-verbale communicatie is kunnen dingen veel scherper overkomen dan door een scribent bedoeld is. Je kent immers iemands manier van uitdrukken minder goed dan je een gesprek met elkaar zou hebben.

Realiseer je dit. Jouw bijdragen worden gewaardeerd. Die van anderen ook. Ergens herkennen we elkaar, anders zaten we hier niet.

We hebben allemaal wat, zijn allemaal raar. Toch zijn we broertjes en zusjes.
Of niet?
Precies, de soep wordt niet zo heet gegeten als dat ze wordt opgediend.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Johannes 3:16
Berichten: 910
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Johannes 3:16 »

Mistig schreef:Vraagje: Is dit alles nog ergens terug te luisteren?
De toespraak van ds. Van der Tang:

https://1drv.ms/u/s!AkkidgRd_h7zayJmLe-uEdGj4oQ
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door FlyingEagle »

Jantje schreef:
FlyingEagle schreef:
CvdW schreef:
FlyingEagle schreef:Zometeen naar een weekdienst van een afgelegen kleine gemeente. We zijn er op vakantie dus mooi moment om niet alleen ‘s zondags maar ook door de week ons gezicht te laten zien en om het Woord te horen.
Wie gaat er voor?
Ds. P. Mulder
Hij ging gisteren voor in Den Helder. Dus ik hoop niet dat je mis bent met de datum...
Nee, afgelopen zondag werd gezegd dat de datum in het kerkblad en in de Saambinder verkeerd stond. Blijkbaar iets misgegaan met de datum.

De preek ging over de bekering van de stokbewaarder.

We komen er wel vaker en met 25 personen in een kerk zitten geeft toch altijd wel een beetje een apart gevoel. Op zondag zitten er wel wat meer.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door FlyingEagle »

Piet Puk schreef:
FlyingEagle schreef:Zometeen naar een weekdienst van een afgelegen kleine gemeente. We zijn er op vakantie dus mooi moment om niet alleen ‘s zondags maar ook door de week ons gezicht te laten zien en om het Woord te horen.
Mooi moment om Gods Woord te horen. Persoonlijk zou ik er moeite mee hebben als mensen hun gezicht komen laten zien :humhihi
Ik bedoel meer van dat je er op zondag wel bent maar in die weekdienst niet, dan schitter je door afwezigheid Afbeelding
Plaats reactie