Weekdiensten

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

De intrededienst van ds. Sonnevelt was een indrukwekkende dienst, waarin de breuk van '53 helaas pijnlijk werd gevoeld.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door mulder »

Wees maar blij dat de breuk er nog is!!!!!!!
HHKtE
Berichten: 1446
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door HHKtE »

Jantje schreef:De intrededienst van ds. Sonnevelt was een indrukwekkende dienst, waarin de breuk van '53 helaas pijnlijk werd gevoeld.
Leg dat eens uit ….
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

HHKtE schreef:
Jantje schreef:De intrededienst van ds. Sonnevelt was een indrukwekkende dienst, waarin de breuk van '53 helaas pijnlijk werd gevoeld.
Leg dat eens uit ….
Daar moet je de toespraken zelf voor gehoord hebben om dat te kunnen snappen, mijns inziens. Ik vond de toespraak van ds. Van der Tang erg droevig, tijdens zo'n blijde dag. En hoe ds. Sonnevelt op de toepspraken van achtereenvolgens ds. M.H. Schot, ds. O.M. van der Tang en de ouderling van Alblasserdam reageerde zegt ook genoeg. Het is niet echt tactvol om een toespraak te beginnen met het benadrukken van de verschillen die er niet zijn. De duivel lacht weer.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Wandelende »

mulder schreef:Wees maar blij dat de breuk er nog is!!!!!!!
Nehemia door de bocht. :OO3 #puinhopen #Jeruzalem
(~)
Gebruikersavatar
Gerson
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 nov 2012, 12:52

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Gerson »

mulder schreef:Wees maar blij dat de breuk er nog is!!!!!!!
Hoe bedoelt u dit?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Weekdiensten [3]

Bericht door windorgel »

Jantje schreef:
HHKtE schreef:
Jantje schreef:De intrededienst van ds. Sonnevelt was een indrukwekkende dienst, waarin de breuk van '53 helaas pijnlijk werd gevoeld.
Leg dat eens uit ….
Daar moet je de toespraken zelf voor gehoord hebben om dat te kunnen snappen, mijns inziens. Ik vond de toespraak van ds. Van der Tang erg droevig, tijdens zo'n blijde dag. En hoe ds. Sonnevelt op de toepspraken van achtereenvolgens ds. M.H. Schot, ds. O.M. van der Tang en de ouderling van Alblasserdam reageerde zegt ook genoeg. Het is niet echt tactvol om een toespraak te beginnen met het benadrukken van de verschillen die er niet zijn. De duivel lacht weer.
Kun je het een beetje toelichten Jantje? Ik ken ds Van der Tang (nog) niet als een dominee die de preekstoel als steekstoel gebruikt.
2011
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mar 2011, 20:47

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door 2011 »

Gerson schreef:
mulder schreef:Wees maar blij dat de breuk er nog is!!!!!!!
Hoe bedoelt u dit?
Zelfs ds Sonneveld snap de breuk niet.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door DDD »

Nou, dat lijkt me bepaald geen geruststellende gedachte. Misschien moet hij dan wat beter studeren.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door olfie »

2011 schreef:
Gerson schreef:
mulder schreef:Wees maar blij dat de breuk er nog is!!!!!!!
Hoe bedoelt u dit?
Zelfs ds Sonneveld snap de breuk niet.
Ik begreep ook niet helemaal waar ds. Vd Tang op doelde maar dat zal mijn onkunde zijn.
Ik vond de reactie overigens wel van enige volwassenheid getuigen.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

olfie schreef:
2011 schreef:
Gerson schreef:
mulder schreef:Wees maar blij dat de breuk er nog is!!!!!!!
Hoe bedoelt u dit?
Zelfs ds Sonneveld snap de breuk niet.
Ik begreep ook niet helemaal waar ds. Vd Tang op doelde maar dat zal mijn onkunde zijn.
Ik vond de reactie overigens wel van enige volwassenheid getuigen.
Zeker! De reactie van ds. Sonnevelt getuigde van een flinke doses volwassenheid. Hetgene waar ds. Van der Tang op doelde, had niks met de oorzaak van de breuk te maken, mijns inziens. Er werd alleen nadruk gelegen op verschillende accenten, wat men als oorzaak van de breuk ziet. En om nu in een toespraak over verschillen te beginnen in plaats van de eenheid in verscheidene andere zaken te benadrukken, snap ik echt absoluut niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Refogast
Berichten: 1138
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Refogast »

Is de intrededienst van ds. Sonnevelt nog ergens te beluisteren?
Pianoman
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2018, 20:27

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Pianoman »

Ik vond de toespraak van ds. Van der Tang eigenlijk niet heel vriendelijk bij zulk een "welkom". Inderdaad ging het al heel snel over de verschillen. De naam "Mallan" werd niet genoemd, maar ik voelde hem wel opkomen.
Ds. Sonnevelt reageerde uiterst professioneel en pastoraal (en zelfs meer dan dat).
Ongetwijfeld zullen ze collegiaal met elkaar omgaan, maar deze woorden van ds. Van der Tang op deze plaats en op dit moment waren - naar mijn bescheiden mening - niet helemaal gepast. Jammer.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Refogast schreef:Is de intrededienst van ds. Sonnevelt nog ergens te beluisteren?
Ik vrees van niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Jantje »

Pianoman schreef:Ik vond de toespraak van ds. Van der Tang eigenlijk niet heel vriendelijk bij zulk een "welkom". Inderdaad ging het al heel snel over de verschillen. De naam "Mallan" werd niet genoemd, maar ik voelde hem wel opkomen.
Ds. Sonnevelt reageerde uiterst professioneel en pastoraal (en zelfs meer dan dat).
Ongetwijfeld zullen ze collegiaal met elkaar omgaan, maar deze woorden van ds. Van der Tang op deze plaats en op dit moment waren - naar mijn bescheiden mening - niet helemaal gepast. Jammer.
Zeker. Het door middel van de ene landman gestrooide Woord, wordt door middel van de andere landman weer vertrapt. Want zo zie ik het.
Van wegens dat was de toespraak van ds. Verschuure bij de intrededienst van ds. Weststrate in Elspeet heel wat broederlijk. Maar goed, die verschillen liggen natuurlijk wel wat minder ver uit elkaar dan tussen ds. Van der Tang en ds. Sonnevelt, zo is gebleken. En ik heb het idee dat er vanuit de Ger. Gem. minder verwijtend over de breuk gedaan wordt dan andersom.
Ze hadden beter ds. R. Bakker kunnen vragen...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie