Kerkelijk jaarboek GG

JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door JCRyle »

samanthi schreef:Prima maar ik laat het wel staan
Voor alle helderheid. Ik was nog bezig mijn posting af te ronden. Zie eerder.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door CvdW »

Ze hebben dan wel een andere kleur, smaak en gedachten en wetten gekregen. Anders begrijp ik het niet.
Ik denk, of het lijkt me zeer aannemelijk dat wij met "verlicht verstand" de leesbare brieven zijn gaan inkleuren,
en dat moet wel op een verkeerd (ingrvoegd: beeld) uitlopen, als we weten wat een mens is die zelf iets probeert in te kleuren.[/quote]

Werden de foto's van ZGG vroeger ook bewerkt? Stropdasje voor e.d.
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door -DIA- »

We verstaan elkaar niet meer.
Dat heb ik trouwens al heel wat jaren op moeten merken.
Het geeft een verontrusting die ons niet onberoerd laat.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:We verstaan elkaar niet meer.
Dat heb ik trouwens al heel wat jaren op moeten merken.
Het geeft een verontrusting die ons niet onberoerd laat.
TOEVOEGING:
Ik kan het ook wel ergens begrijpen.
Al jaren zien we een godsdienst waar we niet jaloers op kunnen worden.
Dit verwekt eerder een afkeer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Ze hebben dan wel een andere kleur, smaak en gedachten en wetten gekregen. Anders begrijp ik het niet.
Ik denk, of het lijkt me zeer aannemelijk dat wij met "verlicht verstand" de leesbare brieven zijn gaan inkleuren,
en dat moet wel op een verkeerd (ingrvoegd: beeld) uitlopen, als we weten wat een mens is die zelf iets probeert in te kleuren.
CvdW schreef:Werden de foto's van ZGG vroeger ook bewerkt? Stropdasje voor e.d.
U begrijpt dat NU mij niet meert laat verleiden om op zo'n bericht in te gaan. U laat zich wel kennen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door eilander »

On-topic graag!
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door CvdW »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:We verstaan elkaar niet meer.
Dat heb ik trouwens al heel wat jaren op moeten merken.
Het geeft een verontrusting die ons niet onberoerd laat.
TOEVOEGING:
Ik kan het ook wel ergens begrijpen.
Al jaren zien we een godsdienst waar we niet jaloers op kunnen worden.
Dit verwekt eerder een afkeer.
Als we kijken naar de geschiedenis van de GG, dan mogen we toch blij zijn.

Van een man uit de Gereformeerde Kerk vernomen dat de geschiedenis van de GK zich herhaalt bij de GG. Of het waar is weet ik niet.
Hij gaf aan: waar de Geest gaat wijken gaat het verenigingsleven bloeien.
Op zulk een godsdienst kan ik niet jaloers worden. Waar steeds de mens centraal staat en niet Christus geeft een afkeer.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door samanthi »

CvdW schreef:
-DIA- schreef:
-DIA- schreef:We verstaan elkaar niet meer.
Dat heb ik trouwens al heel wat jaren op moeten merken.
Het geeft een verontrusting die ons niet onberoerd laat.
TOEVOEGING:
Ik kan het ook wel ergens begrijpen.
Al jaren zien we een godsdienst waar we niet jaloers op kunnen worden.
Dit verwekt eerder een afkeer.
Als we kijken naar de geschiedenis van de GG, dan mogen we toch blij zijn.

Van een man uit de Gereformeerde Kerk vernomen dat de geschiedenis van de GK zich herhaalt bij de GG. Of het waar is weet ik niet.
Hij gaf aan: waar de Geest gaat wijken gaat het verenigingsleven bloeien.
Op zulk een godsdienst kan ik niet jaloers worden. Waar steeds de mens centraal staat en niet Christus geeft een afkeer.
Hè?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Hendrikus »

CvdW schreef: Van een man uit de Gereformeerde Kerk vernomen dat de geschiedenis van de GK zich herhaalt bij de GG. Of het waar is weet ik niet.
Hij gaf aan: waar de Geest gaat wijken gaat het verenigingsleven bloeien.
Gaan we nu alle sprookjes hier rondvertellen? Alles wat "een man uit de Gereformeerde Kerk" [hallo, dat is me nogal een gezaghebbend persoon] roept hier op het forum uitmeten alsof het iets belangrijks is?
Ik zou bijna verwijzen naar Lev. 19: 26.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32704
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
CvdW schreef: Van een man uit de Gereformeerde Kerk vernomen dat de geschiedenis van de GK zich herhaalt bij de GG. Of het waar is weet ik niet.
Hij gaf aan: waar de Geest gaat wijken gaat het verenigingsleven bloeien.
Gaan we nu alle sprookjes hier rondvertellen? Alles wat "een man uit de Gereformeerde Kerk" [hallo, dat is me nogal een gezaghebbend persoon] roept hier op het forum uitmeten alsof het iets belangrijks is?
Ik zou bijna verwijzen naar Lev. 19: 26.
Er zijn anders wel meer mannen (dominees zelfs) uit de Gereformeerde Gemeenten die hetzelfde zeggen.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 17 feb 2018, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door eilander »

Berichtje geknipt. Spot is hier verboden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door refo »

Ik kan niet vinden dat het verenigingsleven in de GG nou zo bloeit. Er zijn er wel veel, maar het verloop is groot.
Gebruikersavatar
Ireneüs van Lyon
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jan 2013, 12:34

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Ireneüs van Lyon »

Hendrikus schreef:
CvdW schreef: Van een man uit de Gereformeerde Kerk vernomen dat de geschiedenis van de GK zich herhaalt bij de GG. Of het waar is weet ik niet.
Hij gaf aan: waar de Geest gaat wijken gaat het verenigingsleven bloeien.
Gaan we nu alle sprookjes hier rondvertellen? Alles wat "een man uit de Gereformeerde Kerk" [hallo, dat is me nogal een gezaghebbend persoon] roept hier op het forum uitmeten alsof het iets belangrijks is?
Ik zou bijna verwijzen naar Lev. 19: 26.
Je kan natuurlijk zorgen hebben over bepaalde ontwikkelingen. Maar de stelling van de beste meneer over het verenigingsleven is natuurlijk regelrechte Wartaal. @DIA Als predikanten deze stelling onderschrijven doen ze dat ook en missen ze enige basale kennis t.a.v. oorzaak en gevolg.

Overigens valt het me op dat personen uit de GK vaker worden opgevoerd als een soort orakel :wiz om de richting van verschillende kerkverbanden te duiden. Laten we hier maar mee stoppen, want zo ken ik er ook nog wel een paar.
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Refiosi »

samanthi schreef:
JCRyle schreef:
samanthi schreef:Ik ga er niet verder op in alleen dit ik heb in mijn jeugd heel veel verhalen gehoord van kinderen van God die van alles voorspelde die mensen afschreven die een vloek over het koningshuis uitspraken die precies wisten wie het beest uit de afgrond was en nog veel meer ik heb er veel angst voor gehad. Ik hoorde verhalen over diepdoorgelijden mensen die dromen droomde en gezichten zagen.

Ik wil het verleden niet verheerlijken en ik zie nu echt leesbare brieven waar je devruchten zie.

Bij de mensen uit mijn jeugd zag ik die vruchten niet.
Wat mij betreft had je het bij de volgende woorden mogen houden"Ik ga er niet verder op in".
Prima maar ik laat het wel staan
[knip] Niet op de persoon aub
Die mensen vroeger hadden feilen en gebreken en ze zaten er ook wel eens naast. Daar hadden ze het zelf ook vaak moeilijk mee en dat bracht ze weer op de knieën. Helaas belicht je die kant niet (nooit).

Om daarom die mensen met hun nabije leven af te schrijven... ik vind het wel erg. En tegelijkertijd wat zich tegenwoordig aandient als avondmaalsganger bijna kritiekloos te aanvaarden. Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door samanthi »

Refiosi schreef:
samanthi schreef:
JCRyle schreef:
samanthi schreef:Ik ga er niet verder op in alleen dit ik heb in mijn jeugd heel veel verhalen gehoord van kinderen van God die van alles voorspelde die mensen afschreven die een vloek over het koningshuis uitspraken die precies wisten wie het beest uit de afgrond was en nog veel meer ik heb er veel angst voor gehad. Ik hoorde verhalen over diepdoorgelijden mensen die dromen droomde en gezichten zagen.

Ik wil het verleden niet verheerlijken en ik zie nu echt leesbare brieven waar je devruchten zie.

Bij de mensen uit mijn jeugd zag ik die vruchten niet.
Wat mij betreft had je het bij de volgende woorden mogen houden"Ik ga er niet verder op in".
Prima maar ik laat het wel staan
[knip] Niet op de persoon aub
Die mensen vroeger hadden feilen en gebreken en ze zaten er ook wel eens naast. Daar hadden ze het zelf ook vaak moeilijk mee en dat bracht ze weer op de knieën. Helaas belicht je die kant niet (nooit).

Om daarom die mensen met hun nabije leven af te schrijven... ik vind het wel erg. En tegelijkertijd wat zich tegenwoordig aandient als avondmaalsganger bijna kritiekloos te aanvaarden. Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij.
Aan de vrucht kent men de boom en niet aan het geritsel van de bladeren.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie