GerGem Kruiningen

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Practice what you preach zei je. Irt liefdevolle omgang met elkaar. Dat gebeurt in Kruiningen inderdaad niet. Je vind waarschijnlijk van jezelf dat je dit wel doet?

Leren wanneer te stoppen met drammen. Past ook bij die practice.
Ik druk mij vrij hard uit, omdat men nu de boel maar de boel laat. Het is geëscaleerd, maar duiding van de escalatie is nogal summier. Ik verwees o.a. naar Paulus, omdat hij ook vrij radicaal is in zijn terechtwijzing. Hij benoemt de zaken zoals ze zijn. Die radicaliteit kom je niet bepaald tegen in deze kwestie. Het is meer gelaten accepteren en op de oude voet verder om de zogenaamde lieve vrede te bewaren.

Klaarblijkelijk kan mijn stijl op weinig steun rekenen hier, het zij zo. Ben er nu wel weer klaar mee.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Practice what you preach zei je. Irt liefdevolle omgang met elkaar. Dat gebeurt in Kruiningen inderdaad niet. Je vind waarschijnlijk van jezelf dat je dit wel doet?

Leren wanneer te stoppen met drammen. Past ook bij die practice.
Ik druk mij vrij hard uit, omdat men nu de boel maar de boel laat. Het is geëscaleerd, maar duiding van de escalatie is nogal summier. Ik verwees o.a. naar Paulus, omdat hij ook vrij radicaal is in zijn terechtwijzing. Hij benoemt de zaken zoals ze zijn. Die radicaliteit kom je niet bepaald tegen in deze kwestie. Het is meer gelaten accepteren en op de oude voet verder om de zogenaamde lieve vrede te bewaren.

Klaarblijkelijk kan mijn stijl op weinig steun rekenen hier, het zij zo. Ben er nu wel weer klaar mee.
Je verwart de dingen hopeloos. Jij zit erom te lachen, dat deed Paulus echt niet. Kom nou...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Met alle respect (en dat kan ik van jouw niet zeggen), @Ambtenaar, maar je hebt echt een plaat voor je gezicht (Ik zal netjes blijven...).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Practice what you preach zei je. Irt liefdevolle omgang met elkaar. Dat gebeurt in Kruiningen inderdaad niet. Je vind waarschijnlijk van jezelf dat je dit wel doet?

Leren wanneer te stoppen met drammen. Past ook bij die practice.
Ik druk mij vrij hard uit, omdat men nu de boel maar de boel laat. Het is geëscaleerd, maar duiding van de escalatie is nogal summier. Ik verwees o.a. naar Paulus, omdat hij ook vrij radicaal is in zijn terechtwijzing. Hij benoemt de zaken zoals ze zijn. Die radicaliteit kom je niet bepaald tegen in deze kwestie. Het is meer gelaten accepteren en op de oude voet verder om de zogenaamde lieve vrede te bewaren.

Klaarblijkelijk kan mijn stijl op weinig steun rekenen hier, het zij zo. Ben er nu wel weer klaar mee.
Als je zelf aangeeft je hard uit te drukken is dat toch een spiegel moment? Ik ben geen tegenstander van een stevige stijl, wel van hier in door blijven gaan en vooral als iemand zichzelf gaat tegenspreken.
Konijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mei 2018, 09:36

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Konijn »

Hopelijk keert de rust terug in Kruiningen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Met alle respect (en dat kan ik van jouw niet zeggen), @Ambtenaar, maar je hebt echt een plaat voor je gezicht (Ik zal netjes blijven...).
Waarom zou ik respect hebben voor het handelen van deze mensen? Ik zie hier voornamelijk struisvogels.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Je verwart de dingen hopeloos. Jij zit erom te lachen, dat deed Paulus echt niet. Kom nou...
Ik lach niet om alles. Enkel om het kinderlijke gedrag.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Met alle respect (en dat kan ik van jouw niet zeggen), @Ambtenaar, maar je hebt echt een plaat voor je gezicht (Ik zal netjes blijven...).
Waarom zou ik respect hebben voor het handelen van deze mensen? Ik zie hier voornamelijk struisvogels.
Dat is wel bijzonder dat jij dat ziet. Want volgens mij ben jij in dit draadje namelijk ook een struisvogel. En wel één die zijn kop in het zand steekt en net doet alsof het om een keukentafelruzie gaat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Simon0612 »

En daar gaan we weeeeer....net zo als eerder in het Opheusden topic. Allemaal beter weten dan wie dan ook, elkaar voor van alles uitmaken en iedereen en alles door het slijk halen. Waar twee vechten hebben twee schuld. Klaar.

Jullie rollenbollen als een stel kinderen over een schoolplein. Dit hele topic heeft geen nut en dient niemand ten goede...zou dit ook niet gewoon weer een ‘laster’-topic zijn?

Paulus schrijft aan de Korinthiers:

"Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods"

Ik denk dat we dan wel klaar met foeteren/roddelen/achterklappen kunnen zijn...
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Zwaluw2
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2018, 13:24

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zwaluw2 »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Je verwart de dingen hopeloos. Jij zit erom te lachen, dat deed Paulus echt niet. Kom nou...
Ik lach niet om alles. Enkel om het kinderlijke gedrag.
Ik heb geen woorden meer voor de manier waarop er met een verschrikkelijk ingrijpende zaak wordt omgegaan. Ik heb ook amper meer de moed om nog weer eens te gaan uitleggen wat de oorzaak is geweest, wat er op is gevolgd e.d.

Mensen worden van allerhande zaken beschuldigd, die kant noch wal raken, terwijl degenen die zoveel leed hebben veroorzaakt, de handen boven het hoofd gehouden worden.

Eigenlijk zouden de slachtoffers van de VGG-voorganger schuldbelijdenis moeten gaan doen omdat ze slachtoffer zijn; hadden ze maar geen slachtoffer moeten willen worden...

Ik zou @Ambtenaar en eventuele anderen die er inhoudelijk net zo weinig van weten, willen uitnodigen naar Kruiningen te komen om zelf eens te kunnen horen, zien en ervaren hoe het hier werkelijk is. Je kan per pb een afspraak maken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tiberius »

Een Refoforum-meeting in Kruiningen? Niet eens zo’n gek idee.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Simon0612 »

Tiberius schreef:Een Refoforum-meeting in Kruiningen? Niet eens zo’n gek idee.
Neem dan wel genoeg zand en scheppen mee, anders vliegen al die Refo-forummers elkaar daar weer over in de haren...
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Van Ewijk »

Voor wie het interessant vind, toevallig is gisteren de Tielse predikant L. De Ronde uit Tiel aangesteld als nieuwe predikant van de PKN in kruiningen. Na ruim 15 jaar verwisseld hij de Tielse kansel voor die van Kruiningen.
Ik was getuige van zijn inwijding, het klimaatverschil met het "onkerkelijke" Tiel is enorm groot en inderdaad, hoewel de PKN niks van doen heeft met de kwestie Kruiningen galmt het voelbaar na. Dat merk je aan alles.
Voor mij als Tielenaar een compleet andere wereld.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Een Refoforum-meeting in Kruiningen? Niet eens zo’n gek idee.
Picknick in Den Inkel. :D
Konijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mei 2018, 09:36

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Konijn »

De eensgezindheid is in de VGG volgens mij beter als in dit topic.Zaterdag heeft de VGG als 1 grote familie de verjaardag van Ds.G.Bredeweg geviert.
Plaats reactie