GerGem Kruiningen

rots
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mar 2018, 18:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door rots »

ben blij dat kop aangepast is. dit voorkomt onnodig gespot van de mensen. hopelijk keert eens de rust terug en houdt de grote laster in het dorp op. wat een haat tussen de kerkmensen onderling!! beter in het gebed zoals Habakuk, wat gisteravond te horen was in een kerkdienst van ds. Huijser.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mistig »

rots schreef:ben blij dat kop aangepast is. dit voorkomt onnodig gespot van de mensen. hopelijk keert eens de rust terug en houdt de grote laster in het dorp op. wat een haat tussen de kerkmensen onderling!! beter in het gebed zoals Habakuk, wat gisteravond te horen was in een kerkdienst van ds. Huijser.
Het is niet aangepast. U verwart Omroep Zeeland met de PZC.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door GerGem »

rots schreef:ben blij dat kop aangepast is. dit voorkomt onnodig gespot van de mensen. hopelijk keert eens de rust terug en houdt de grote laster in het dorp op. wat een haat tussen de kerkmensen onderling!! beter in het gebed zoals Habakuk, wat gisteravond te horen was in een kerkdienst van ds. Huijser.
Dat was wel duidelijk gisteren!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Luther »

rots schreef:ben blij dat kop aangepast is. dit voorkomt onnodig gespot van de mensen.
Vond u het echt spottend? Zo heb ik de kop niet gelezen hoor. Wel met een flinke knipoog uiteraard.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Delftenaar »

Rond de naam van de betreffende predikant zal wel vaker een dergelijke woordspeling worden gemaakt.
Nomen est omen.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mister »

Hier weer serieus op de inhoud verder.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door DDD »

Ik weet niet of dit inhoudelijk genoeg is, maar ik betwijfel of de kop een woordspeling is. De uitdrukking 'van boven', soms nog met een hoofdletter, alsof wij God ook met de naam van een verdieping/locatie mogen aanduiden, komt voor zover ik weet maar in een heel beperkt segment van de christelijke kerk voor. Gewone Nederlanders en journalisten zullen de woordspeling maar met moeite begrijpen. Het ligt natuurlijk aan de achtergrond van de medewerker, maar ik zou er niets achter zoeken.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Ds. Van Boven heeft (helaas) bedankt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:Ds. Van Boven heeft (helaas) bedankt.
Hoezo "helaas"?
Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
(~)
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ambtenaar »

Wandelende schreef: Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
Voor de mensen uit Kruiningen kan het wel degelijk een 'helaas'-gevoel oproepen. Dat is toch niet vreemd? Ze hebben hun predikant door een nare kwestie zien vertrekken.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Vorst »

Misschien is het beter alleen feitelijke info te vermelden. Scheelt een hoop gepraat.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Ambtenaar schreef:
Wandelende schreef: Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
Voor de mensen uit Kruiningen kan het wel degelijk een 'helaas'-gevoel oproepen. Dat is toch niet vreemd? Ze hebben hun predikant door een nare kwestie zien vertrekken.
Zeker. Je noemt wel een belangrijke component die verschillend is van mijn post: "Voor de mensen uit Kruiningen".
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:
Jantje schreef:Ds. Van Boven heeft (helaas) bedankt.
Hoezo "helaas"?
Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
Ambtenaar schreef:
Wandelende schreef: Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
Voor de mensen uit Kruiningen kan het wel degelijk een 'helaas'-gevoel oproepen. Dat is toch niet vreemd? Ze hebben hun predikant door een nare kwestie zien vertrekken.
Ik neem aan dat iedereen snapt, aangezien ik het in dit topic plaatste, dat ik juist ook bedoelde dat het voor de gemeente van Kruiningen een teleurstelling is dat zij (nog) geen andere predikant ontvangen heeft. De gemeente heeft veel meegemaakt en ik kan me dan ook voorstellen dat ze uitzien naar een eigen predikant die wat leiding kan geven in deze nog zo moeilijke tijd die achterligt en die volgt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:
Wandelende schreef:
Jantje schreef:Ds. Van Boven heeft (helaas) bedankt.
Hoezo "helaas"?
Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
Ambtenaar schreef:
Wandelende schreef: Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
Voor de mensen uit Kruiningen kan het wel degelijk een 'helaas'-gevoel oproepen. Dat is toch niet vreemd? Ze hebben hun predikant door een nare kwestie zien vertrekken.
Ik neem aan dat iedereen snapt, aangezien ik het in dit topic plaatste, dat ik juist ook bedoelde dat het voor de gemeente van Kruiningen een teleurstelling is dat zij (nog) geen andere predikant ontvangen heeft. De gemeente heeft veel meegemaakt en ik kan me dan ook voorstellen dat ze uitzien naar een eigen predikant die wat leiding kan geven in deze nog zo moeilijke tijd die achterligt en die volgt.
Dat begrijp ik wel. Aan de intentie twijfel ik niet.
Alleen in het algemeen wordt er vaker gesproken over een bepaalde mate van gunning in geval van problemen. Ik vind dat schrijnend voor die (helaas) vele gemeenten die al jaren, zonder dat ze problemen hebben, tevergeefs een predikant beroepen.
Vandaar dat ik in deze context het woordje "(helaas) bedankt" wat minder positief zie.
(~)
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door DDD »

Ach. Er zijn ook gemeenten die in meerderheid blij zijn dat een predikant weggaat of bedankt voor een beroep.

Het is altijd wat. In zijn algemeenheid gun ik zo'n gemeente die jarenlang de gevolgen van een slecht kerkbestuur heeft ervaren, toch wel snel een dominee met wat meer beleid en tact.
Plaats reactie