GerGem Kruiningen

Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mannetje »

Ambtenaar schreef:
Mannetje schreef: Zeker kun je een oordeel vellen.
Of het klopt is een tweede.
Dus het klopt niet dat een apparaat onder de auto van ds. Bredeweg is geplaatst? Het klopt niet dat mensen elkaar niet meer spreken?
Eerste klopt, maar wie weet de details?
Tweede klopt waarschijnlijk ook, maar weet jij in welke mate?

Weet jij diepere achtergronden van de mensen om dergelijk gedrag te vertonen? Heb jij enig zicht op de pijn of wat dan ook achter dit vreemde gedrag?
Het antwoord heb je zelf al gegeven, je hebt het niet.
Dan kun je volgens mij ook weinig over de uitingen zeggen, als je de achterliggende emoties niet peilt.
-
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:@Ambtenaar komt heel wijsgerig over, terwijl hij veel Kruiningers op de ziel trapt met zijn visie. En dan gaat hij in een ander draadje nog forummers verwijten dat ze menen overal wat van te weten.

De pot verwijt in dit geval de ketel zeer dat hij zwart ziet. En dat is in dit draadje heel ernstig.
Dus jij vindt het heel normaal dat een ruzie tussen enkele personen leidt tot een schisma in een hele gemeenschap?

De minste durven te zijn is niet iets wat deze hele kwestie uitstraalt. Vandaar mijn opmerking over het voeten wassen.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef:
Mannetje schreef: Zeker kun je een oordeel vellen.
Of het klopt is een tweede.
Dus het klopt niet dat een apparaat onder de auto van ds. Bredeweg is geplaatst? Het klopt niet dat mensen elkaar niet meer spreken?
Eerste klopt, maar wie weet de details?
Tweede klopt waarschijnlijk ook, maar weet jij in welke mate?
Nee, maar dat lijkt me ook niet relevant.
Weet jij diepere achtergronden van de mensen om dergelijk gedrag te vertonen? Heb jij enig zicht op de pijn of wat dan ook achter dit vreemde gedrag?
Het antwoord heb je zelf al gegeven, je hebt het niet.
Dan kun je volgens mij ook weinig over de uitingen zeggen, als je de achterliggende emoties niet peilt.
Er is geen enkele legitieme reden om als christenen zo met elkaar om te gaan. Daarmee ontken ik niet dat er emoties zijn, je moet je handelen niet baseren op emoties, maar laten leiden door wat de Bijbel leert.
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mannetje »

Dat laatste is de kern. En hoort daar het jezelf vermaken met de trieste situatie die mensen tot dergelijke wandaden aanzet bij?
-
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje schreef:Dat laatste is de kern. En hoort daar het jezelf vermaken met de trieste situatie die mensen tot dergelijke wandaden aanzet bij?
Ik vind het uitermate vermakelijk dat men een apparaatje aan de auto van ds Bredeweg hangt. What were they thinking?!

Ook de kleingeestigheid en bekrompenheid stimuleert mijn lachspieren. Ze nemen zich allemaal wel erg serieus.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Mannetje schreef:Dat laatste is de kern. En hoort daar het jezelf vermaken met de trieste situatie die mensen tot dergelijke wandaden aanzet bij?
Ik vind het uitermate vermakelijk dat men een apparaatje aan de auto van ds Bredeweg hangt. What were they thinking?!

Ook de kleingeestigheid en bekrompenheid stimuleert mijn lachspieren. Ze nemen zich allemaal wel erg serieus.
Ik vind het niet echt iets om om te lachen, gezien het leed dat ermee samenhangt. Maar in elk geval heb je een bijzonder slecht ontwikkeld gevoel voor het bepalen van welke dingen je wel of niet kunt zeggen. Dat lijkt me erg lastig.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Ik vind het niet echt iets om om te lachen, gezien het leed dat ermee samenhangt. Maar in elk geval heb je een bijzonder slecht ontwikkeld gevoel voor het bepalen van welke dingen je wel of niet kunt zeggen. Dat lijkt me erg lastig.
Ik zal dan wel de enige zijn die vind dat men zich als een stel kleuters gedraagt. Maar blijkbaar mag je hierover enkel vroom en ernstig spreken.

Met al dat omfloerste gepraat schiet je helemaal niets op. Zeg gewoon hoe het is, en laat de vrome praatjes achterwege. Paulus neemt ook geen blad voor de mond als hij mensen aanspreekt, maar hier mag niet gezegd hoe het is, omdat het zogenaamd een teer onderwerp is. Laat me niet lachen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Bezorgd »

Al met al heeft het hele verhaal zoveel bijzonder elementen dat het zo een filmscript had kunnen zijn.
Het is te triest voor woorden dat dit in een kerk gebeurd, maar ik kan ik me de vermakelijkheid die men bij deze zaak ervaart, zeker van buitenstaanders, wel indenken.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Ik vind het niet echt iets om om te lachen, gezien het leed dat ermee samenhangt. Maar in elk geval heb je een bijzonder slecht ontwikkeld gevoel voor het bepalen van welke dingen je wel of niet kunt zeggen. Dat lijkt me erg lastig.
Ik zal dan wel de enige zijn die vind dat men zich als een stel kleuters gedraagt. Maar blijkbaar mag je hierover enkel vroom en ernstig spreken.

Met al dat omfloerste gepraat schiet je helemaal niets op. Zeg gewoon hoe het is, en laat de vrome praatjes achterwege. Paulus neemt ook geen blad voor de mond als hij mensen aanspreekt, maar hier mag niet gezegd hoe het is, omdat het zogenaamd een teer onderwerp is. Laat me niet lachen.
Nee nee, ik heb niet gezegd dat je hier niet mag zeggen hoe je erover denkt. Dat is nog wel iets heel anders dan de manier waarop jij erover praat. En je blijft ermee bezig ook.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Thuisvrouw »

-
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Ik vind het niet echt iets om om te lachen, gezien het leed dat ermee samenhangt. Maar in elk geval heb je een bijzonder slecht ontwikkeld gevoel voor het bepalen van welke dingen je wel of niet kunt zeggen. Dat lijkt me erg lastig.
Ik zal dan wel de enige zijn die vind dat men zich als een stel kleuters gedraagt. Maar blijkbaar mag je hierover enkel vroom en ernstig spreken.

Met al dat omfloerste gepraat schiet je helemaal niets op. Zeg gewoon hoe het is, en laat de vrome praatjes achterwege. Paulus neemt ook geen blad voor de mond als hij mensen aanspreekt, maar hier mag niet gezegd hoe het is, omdat het zogenaamd een teer onderwerp is. Laat me niet lachen.
Practice what you preach zei je. Irt liefdevolle omgang met elkaar. Dat gebeurt in Kruiningen inderdaad niet. Je vind waarschijnlijk van jezelf dat je dit wel doet?

Leren wanneer te stoppen met drammen. Past ook bij die practice.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Nee nee, ik heb niet gezegd dat je hier niet mag zeggen hoe je erover denkt. Dat is nog wel iets heel anders dan de manier waarop jij erover praat. En je blijft ermee bezig ook.
Wat jij voorstaat levert helemaal niets op behalve voortdurende ellende. Zachte heelmeesters maken nu eenmaal stinkende wonden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Nee nee, ik heb niet gezegd dat je hier niet mag zeggen hoe je erover denkt. Dat is nog wel iets heel anders dan de manier waarop jij erover praat. En je blijft ermee bezig ook.
Wat jij voorstaat levert helemaal niets op behalve voortdurende ellende. Zachte heelmeesters maken nu eenmaal stinkende wonden.
Dus erom lachen levert wel iets op?!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door pierre27 »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Nee nee, ik heb niet gezegd dat je hier niet mag zeggen hoe je erover denkt. Dat is nog wel iets heel anders dan de manier waarop jij erover praat. En je blijft ermee bezig ook.
Wat jij voorstaat levert helemaal niets op behalve voortdurende ellende. Zachte heelmeesters maken nu eenmaal stinkende wonden.
Dus erom lachen levert wel iets op?!
Het lijkt me niet eilander, enfin met het erom lachen dienen ze ook iemand!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door ebenhaezer »

pierre27 schreef:
eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Nee nee, ik heb niet gezegd dat je hier niet mag zeggen hoe je erover denkt. Dat is nog wel iets heel anders dan de manier waarop jij erover praat. En je blijft ermee bezig ook.
Wat jij voorstaat levert helemaal niets op behalve voortdurende ellende. Zachte heelmeesters maken nu eenmaal stinkende wonden.
Dus erom lachen levert wel iets op?!
Het lijkt me niet eilander, enfin met het erom lachen dienen ze ook iemand!
nou, nou, zo kan ie wel weer
Plaats reactie