GerGem Kruiningen

Zeemeeuw
Berichten: 394
Lid geworden op: 15 feb 2008, 23:34

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zeemeeuw »

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Bonny »

Een principeverzoek...dat betekent dat het bestemmingsplan gewijzigd zal moeten worden om de bouw mogelijk te maken. In zo'n procedure kunnen belanghebbenden zienswijzen indienen. Dat zou nog wel eens voor oplaaiende spanningen kunnen zorgen.
The Groom's still waiting at the altar
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

Het gaat dus allemaal gewoon door......
Ik kan er maar niet aan wennen...
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ad Anker »

Marion schreef:
Het gaat dus allemaal gewoon door......
Ik kan er maar niet aan wennen...
Het bizarre is dat het allemaal zo snel gaat. Alsof daar allemaal van te voren over is nagedacht. Half november heeft de scheuring plaatsgevonden en 2 maanden later wordt er in de gemeenteraad melding gemaakt van kerkbouwplannen. Heel vreemd...
Tom
Berichten: 433
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Ja he? Plus het feit dat de afgelopen jaren de toenmalig ds steeds vaker van de kansel riep dat de ware leer niet meer in de GG mocht klinken en de contacten met de OGG toen al bestonden met hem en nog een select groepje andere GG predikanten.
Na twee maanden al bouwplannen, dat is echt zó snel.
Karel1994
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2017, 10:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Karel1994 »

Tom schreef:Ja he? Plus het feit dat de afgelopen jaren de toenmalig ds steeds vaker van de kansel riep dat de ware leer niet meer in de GG mocht klinken en de contacten met de OGG toen al bestonden met hem en nog een select groepje andere GG predikanten.
Na twee maanden al bouwplannen, dat is echt zó snel.
Hoe kom je hierbij, ik weet dat ds. Zwartbol is komen luisteren... en dat wijlen Ds. van Belzen regelmatig bij de OGGiN (en omstreken) werd uitgenodigd. Deze opmerking werkt alleen maar speculaties in de hand van een breder georganiseerde afscheiding. Zijn er feiten beschikbaar?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Herman »

Deze opmerking werkt alleen maar speculatie in de hand van een breder georganiseerde afscheiding
Dank voor het inzicht.

Wie is nu aan het speculeren, vraag je je toch af. :-)
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

Tom schreef:Ja he? Plus het feit dat de afgelopen jaren de toenmalig ds steeds vaker van de kansel riep dat de ware leer niet meer in de GG mocht klinken en de contacten met de OGG toen al bestonden met hem en nog een select groepje andere GG predikanten.
Na twee maanden al bouwplannen, dat is echt zó snel.
Dat over die ware leer is zo'n onzin. Luister een paar preken van Ds. B. en je kunt er echt niets bijzonders of iets anders in horen dan je bij nog heel wat andere GG dominees hoort. En die hebben gewoon hun plek in de GG, en functioneren zonder problemen.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jongere »

Ad Anker schreef:
Marion schreef:
Het gaat dus allemaal gewoon door......
Ik kan er maar niet aan wennen...
Het bizarre is dat het allemaal zo snel gaat. Alsof daar allemaal van te voren over is nagedacht. Half november heeft de scheuring plaatsgevonden en 2 maanden later wordt er in de gemeenteraad melding gemaakt van kerkbouwplannen. Heel vreemd...
Het is heel verdrietig. Het tekent vooral dat de weg naar verzoening niet meer gezocht, laat staan bewandeld wordt. De scheuring moet blijkbaar zo snel mogelijk in steen worden beklonken... Daar zit geen greintje ruimte meer tussen voor het maken van een pas op de plaats, voor bezinning, voor het zien wat de tijd doet, voor het openstaan voor correctie al luisterend naar Gods Woord. De Heere heeft naar eigen zeggen wonderlijk ruimte gemaakt, maar we achten Hem te klein om een wederkeer te brengen.
Daaruit blijkt in ieder geval wel - wat natuurlijk al vanaf het begin duidelijk was - dat iedere vergelijking met Reformatie of Afscheiding onzinnig is. Daar was tenminste verdriet merkbaar, en het sterke verlangen dat er een herstel zou komen. Meerdere gemeenten hebben lange tijd geweigerd om aan kerkbouw te doen, omdat zij hun situatie als een noodoplossing zagen.

Overigens doet al het gespeculeer over andere kerkverbanden weinig goed. We zouden daar beter mee kunnen ophouden, als we er niets over te melden hebben. Wie er bij wie in de kerk zit kan me helemaal niets schelen. Het feit dat dat soort gegevens binnen no-time hier op het forum staan, betekent vooral hoe ontzettend veel er over gepraat wordt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

Jongere schreef:
Ad Anker schreef:
Marion schreef:
Het gaat dus allemaal gewoon door......
Ik kan er maar niet aan wennen...
Het bizarre is dat het allemaal zo snel gaat. Alsof daar allemaal van te voren over is nagedacht. Half november heeft de scheuring plaatsgevonden en 2 maanden later wordt er in de gemeenteraad melding gemaakt van kerkbouwplannen. Heel vreemd...
Het is heel verdrietig. Het tekent vooral dat de weg naar verzoening niet meer gezocht, laat staan bewandeld wordt. De scheuring moet blijkbaar zo snel mogelijk in steen worden beklonken... Daar zit geen greintje ruimte meer tussen voor het maken van een pas op de plaats, voor bezinning, voor het zien wat de tijd doet, voor het openstaan voor correctie al luisterend naar Gods Woord. De Heere heeft naar eigen zeggen wonderlijk ruimte gemaakt, maar we achten Hem te klein om een wederkeer te brengen.
Daaruit blijkt in ieder geval wel - wat natuurlijk al vanaf het begin duidelijk was - dat iedere vergelijking met Reformatie of Afscheiding onzinnig is. Daar was tenminste verdriet merkbaar, en het sterke verlangen dat er een herstel zou komen. Meerdere gemeenten hebben lange tijd geweigerd om aan kerkbouw te doen, omdat zij hun situatie als een noodoplossing zagen.

Overigens doet al het gespeculeer over andere kerkverbanden weinig goed. We zouden daar beter mee kunnen ophouden, als we er niets over te melden hebben. Wie er bij wie in de kerk zit kan me helemaal niets schelen. Het feit dat dat soort gegevens binnen no-time hier op het forum staan, betekent vooral hoe ontzettend veel er over gepraat wordt.
Eens...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Roos2017 »

Jongere schreef: Het bizarre is dat het allemaal zo snel gaat...

Overigens doet al het gespeculeer over andere kerkverbanden weinig goed. We zouden daar beter mee kunnen ophouden, als we er niets over te melden hebben. Wie er bij wie in de kerk zit kan me helemaal niets schelen. Het feit dat dat soort gegevens binnen no-time hier op het forum staan, betekent vooral hoe ontzettend veel er over gepraat wordt.
Zo is dat!
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mannetje »

Roos2017 schreef:
Jongere schreef: Het bizarre is dat het allemaal zo snel gaat...

Overigens doet al het gespeculeer over andere kerkverbanden weinig goed. We zouden daar beter mee kunnen ophouden, als we er niets over te melden hebben. Wie er bij wie in de kerk zit kan me helemaal niets schelen. Het feit dat dat soort gegevens binnen no-time hier op het forum staan, betekent vooral hoe ontzettend veel er over gepraat wordt.
Zo is dat!
Dat bedoelde ik gisteren dus ook te zeggen, helemaal mee eens dus.
-
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jeremiah »

Tja, diensten houden in zo'n veredelde kantine zou ik ook snel zat zijn, zeker als t steeds voller wordt. Vrij logische stap mijns inziens. Zeker als er verder geen ontwikkelingen ten goede zijn.
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door mirjam »

Wat een flamboyante man is die Bredeweg! Een hip strikje, jas nonchalant over zijn arm. Mooie foto op pzc! Wel jammer natuurlijk, dat er weer een kerk bij komt.
Plaats reactie