GerGem Kruiningen

ALv
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mei 2018, 08:11

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door ALv »

ALv schreef:
refo schreef:Bedoelde hij niet de vorige nieuwe pastorie? Om deze pastorie kan hij moeilijk een schorsing krijgen.
Zeker niet. Die was al bewoond door de vorige predikant is uit navraag gebleken. Het blijkt uit dit artikel in de PZC dat die bewering van Jantje laster is.
Ik lees "De woning aan de Newtonlaan wordt overigens nu bewoond door dominee Gerrit Bredeweg van de Vrije Gereformeerde Gemeente in Kruiningen, die na de scheuring van de Gereformeerde Gemeente niet langer in de pastorie kon blijven wonen. Timmerman benadrukt dat besluit om de pilot te beëindigen daar geheel van losstaat."
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Erasmiaan »

waarnemer2 schreef:
De suggestie wordt gedaan dat de fam. Jansen volgapparatuur heeft geplaatst. Waarop is deze opmerking gebaseerd? Was het niet ds. Bredeweg die de media zocht via zijn advocaat Mr de Boef over gevonden apparatuur en dat hij daarvan aangifte heeft gedaan? Twee dagen later liet hij zijn advocaat nog berichten dit pas later na de publicatie in de PZC was gebeurd.
Ik heb deze suggestie niet gedaan.
rots
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mar 2018, 18:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door rots »

Ik zou niet zo fijn in de nieuwe pastorie wonen, als ik wist dat het eigenlijk bedoeld was voor jongeren die wegens problemen niet meer thuis kunnen wonen. Eerst zelf deze stichting (mede) oprichten en nu als het mij goed uitkomt, alles er uit bonjouren en er dan zelf in gaan wonen. En dan zeggen: we hebben weer een plaatsje gekregen..ja, ja. Grote streep er door.
Gijs Diederik
Verbannen
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2017, 10:47

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Gijs Diederik »

rots schreef:Ik zou niet zo fijn in de nieuwe pastorie wonen, als ik wist dat het eigenlijk bedoeld was voor jongeren die wegens problemen niet meer thuis kunnen wonen. Eerst zelf deze stichting (mede) oprichten en nu als het mij goed uitkomt, alles er uit bonjouren en er dan zelf in gaan wonen. En dan zeggen: we hebben weer een plaatsje gekregen..ja, ja. Grote streep er door.
Maar ja als je van mening bent dat iedereen fout zit behalve jijzelf.
Dan moet alles wijken...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

https://www.pzc.nl/bevelanden/gemeente- ... ~ad3dbb2c/

Het kan allemaal maar doorgaan en doorgaan... Als ik een bedrijf had of architect was en te maken had met kerkbouw zou ik hier mijn medewerking nooit en te nimmer aan geven.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door GGotK »

Jantje schreef:https://www.pzc.nl/bevelanden/gemeente- ... ~ad3dbb2c/

Het kan allemaal maar doorgaan en doorgaan... Als ik een bedrijf had of architect was en te maken had met kerkbouw zou ik hier mijn medewerking nooit en te nimmer aan geven.
Valt dit onder artikel 36 NGB dan?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

GGotK schreef:
Jantje schreef:https://www.pzc.nl/bevelanden/gemeente- ... ~ad3dbb2c/

Het kan allemaal maar doorgaan en doorgaan... Als ik een bedrijf had of architect was en te maken had met kerkbouw zou ik hier mijn medewerking nooit en te nimmer aan geven.
Valt dit onder artikel 36 NGB dan?
Je hoort niet mee te werken aan het bevorderen van een kerkscheuring.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
rots
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mar 2018, 18:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door rots »

Toch zijn het allemaal tekenen van ootmoed en verzoening, heel die kerkbouw! Alles werkt mede, zelfs de gemeente.
Konijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mei 2018, 09:36

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Konijn »

Ik hoorde dat de VGG mee wil werken aan een verzoening maar dat gesprekken niet meer mogelijk zijn! jammer.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Herman »

Konijn schreef:Ik hoorde dat de VGG mee wil werken aan een verzoening maar dat gesprekken niet meer mogelijk zijn! jammer.
De redenering 'wij willen wel, maar zij niet' is doorgaans een hele gevaarlijke en maakt eerder onderdeel uit van een conflict dan dat het een begin van verzoening is.
Konijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mei 2018, 09:36

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Konijn »

Daarom is het wel jammer dat de andere partij niet meer wil meewerken aan een verzoening?
Misschien dat de Ds dan weer terug kan.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Konijn schreef:Ik hoorde dat de VGG mee wil werken aan een verzoening maar dat gesprekken niet meer mogelijk zijn! jammer.
'Ik hoorde dat...' is niet een basis om conclusies te trekken. Hier alleen een gesprek over feitelijke gegevens, graag.
rots
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mar 2018, 18:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door rots »

Aan verzoening gaan diverse stappen vooraf. Als je die overslaat, lukt dat inderdaad niet.
Leon
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 aug 2017, 12:44

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Leon »

@Konijn Dit is nu een schoolvoorbeeld van hoe de boel opgeblazen kan worden. 'Ik hoorde dat', de volgende zegt: 'misschien niet helemaal op die manier, maar er zal wel een kern van waarheid in zitten'. STOP!
Juist die eerste aanzet doet meer kwaad dan je ogenschijnlijk zou denken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door refo »

Feitelijke gegevens gaan ook altijd gepaard met 'ik hoorde dat'.
Plaats reactie