GerGem Kruiningen

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Erasmiaan »

Bezorgd schreef:Volgens mij heeft Luther aangegeven waar hij het gelezen heeft.
Daarnaast is het voor mij niet helemaal duidelijk dat Erasmiaan, na zelf ook een onverkwikkelijke case van dichtbij te hebben meegemaakt, toch nog enige nuance meent te moeten aanbrengen in zaak Kruiningen.
Volgens mij is er voldoende openbaar om dat niet te doen.
Juist ik wil een nuance aanbrengen omdat ik weet hoeveel schade men kan aanbrengen door te lekken, te kletsen, vertrouwelijke stukken openbaar te maken, enz.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

De waarschuwingen in het NT tegen dwaalleraren, leggen we voor het gemak maar even naast ons neer. Niet alleen op inhoud, ook op tweedracht en muiterij.
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Erasmiaan schreef:
Bezorgd schreef:Volgens mij heeft Luther aangegeven waar hij het gelezen heeft.
Daarnaast is het voor mij niet helemaal duidelijk dat Erasmiaan, na zelf ook een onverkwikkelijke case van dichtbij te hebben meegemaakt, toch nog enige nuance meent te moeten aanbrengen in zaak Kruiningen.
Volgens mij is er voldoende openbaar om dat niet te doen.
Juist ik wil een nuance aanbrengen omdat ik weet hoeveel schade men kan aanbrengen door te lekken, te kletsen, vertrouwelijke stukken openbaar te maken, enz.
Net zoals dat je (blijkens je reactie) zou moeten weten hoeveel schade men kan aanrichten als men onnodig lang blijft zwijgen en informatie achter blijft houden of in het eigen voordeel probeert te draaien. Schuldbelijdenis is essentieel voor het gaan in en op de rechte weg. Tot op heden toe.
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:
Erasmiaan schreef:
Bezorgd schreef:Volgens mij heeft Luther aangegeven waar hij het gelezen heeft.
Daarnaast is het voor mij niet helemaal duidelijk dat Erasmiaan, na zelf ook een onverkwikkelijke case van dichtbij te hebben meegemaakt, toch nog enige nuance meent te moeten aanbrengen in zaak Kruiningen.
Volgens mij is er voldoende openbaar om dat niet te doen.
Juist ik wil een nuance aanbrengen omdat ik weet hoeveel schade men kan aanbrengen door te lekken, te kletsen, vertrouwelijke stukken openbaar te maken, enz.
Net zoals dat je (blijkens je reactie) zou moeten weten hoeveel schade men kan aanrichten als men onnodig lang blijft zwijgen en informatie achter blijft houden of in het eigen voordeel probeert te draaien. Schuldbelijdenis is essentieel voor het gaan in en op de rechte weg. Tot op heden toe.
Het onderwerp van dit topic is Kruiningen...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Konijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mei 2018, 09:36

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Konijn »

Kan iemand mij uitleggen waarom er nog zoveel haat is op ds Bredeweg en de VGG? hij is uit de gg weg en dan zou ik denken dat alles opgelost is.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door GGotK »

Konijn schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er nog zoveel haat is op ds Bredeweg en de VGG? hij is uit de gg weg en dan zou ik denken dat alles opgelost is.
De schade in Kruiningen veroorzaakt door ds Bredeweg en dhr Jansen is niet gering. Dat duurt minstens 1 generatie voordat zoiets opgelost is. Tenzij er een wonder gebeurt.
Haat is een groot woord, het is meer verdriet en soms blinde woede.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:
Wandelende schreef:
Erasmiaan schreef:
Bezorgd schreef:Volgens mij heeft Luther aangegeven waar hij het gelezen heeft.
Daarnaast is het voor mij niet helemaal duidelijk dat Erasmiaan, na zelf ook een onverkwikkelijke case van dichtbij te hebben meegemaakt, toch nog enige nuance meent te moeten aanbrengen in zaak Kruiningen.
Volgens mij is er voldoende openbaar om dat niet te doen.
Juist ik wil een nuance aanbrengen omdat ik weet hoeveel schade men kan aanbrengen door te lekken, te kletsen, vertrouwelijke stukken openbaar te maken, enz.
Net zoals dat je (blijkens je reactie) zou moeten weten hoeveel schade men kan aanrichten als men onnodig lang blijft zwijgen en informatie achter blijft houden of in het eigen voordeel probeert te draaien. Schuldbelijdenis is essentieel voor het gaan in en op de rechte weg. Tot op heden toe.
Het onderwerp van dit topic is Kruiningen...
Uhm... Ik heb het over Kruiningen. Dat er blijkbaar een classisrapport wordt besproken, dat niet openbaar is, dat is niet juist. Echter gaat dat ook op als men onnodig zaken achterhoudt of in eigen voordeel draait. De brief van dhr. Bredeweg was niet bepaald het toonbeeld van een schuldbelijdenis.
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Erasmiaan schreef:
Wandelende schreef:
Erasmiaan schreef:
Bezorgd schreef:Volgens mij heeft Luther aangegeven waar hij het gelezen heeft.
Daarnaast is het voor mij niet helemaal duidelijk dat Erasmiaan, na zelf ook een onverkwikkelijke case van dichtbij te hebben meegemaakt, toch nog enige nuance meent te moeten aanbrengen in zaak Kruiningen.
Volgens mij is er voldoende openbaar om dat niet te doen.
Juist ik wil een nuance aanbrengen omdat ik weet hoeveel schade men kan aanbrengen door te lekken, te kletsen, vertrouwelijke stukken openbaar te maken, enz.
Net zoals dat je (blijkens je reactie) zou moeten weten hoeveel schade men kan aanrichten als men onnodig lang blijft zwijgen en informatie achter blijft houden of in het eigen voordeel probeert te draaien. Schuldbelijdenis is essentieel voor het gaan in en op de rechte weg. Tot op heden toe.
Allemaal waar maar dit raakt mijn punt richting Maarten niet. Het gaat mij drie straten te ver dat een niet-gergemmer op een openbaar forum uit een vertrouwelijk rapport van eeen classis van de Gergem spreekt. En waarbij zijn weergave ook nog eens oncontroleerbaar is.
Daar heb je gelijk in.
Hoewel het rapport blijkbaar niet zo vertrouwelijk is als meerdere personen het hebben gezien buiten de ambtsdragers van de commissie, de kerkenraden en de betrokken predikanten.
Ook de plaatsing van stukken op dit forum maakt dat een onderdeel van het geheel.
(~)
ALv
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mei 2018, 08:11

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door ALv »

@Jantje: Waarom David zo bitterlijk bedroefd was? Lees 2 Samuel 1 maar eens met de kanttekeningen erbij.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door SecorDabar »

In zijn prediking brengt Ds. Bredeweg in de VGG steeds naar voren:

1. Dat het om de toepassing van de Heilige Geest in ons persoonlijk leven moet gaan. Er wordt wel geklaagd dat er zo weinig doorbrekend werk in onze dagen is, máár er wordt nog minder geklaagd dat er zo weinig arm makende genade te bespeuren valt. Als er weinig armoede des geestes in de ziel is, dan kan er ook geen doorbrekend werk zijn. (Doorbrekend werk betekent: Namelijk het kennen, vertrouwen en liefhebben van de Heere Jezus Christus door de Geest gewerkt).

2. Dat bij alle aardse zaken en godsdienstige zaken "de dood er naast moeten leggen". Wat baat het een mens als hij de gehele wereld gewint, en schade voor zijn ziel moet lijden?

3. Dat Ds. Bredeweg zorgen heeft dat er steeds meer verstandelijk voorwerpelijk gesproken wordt over geestelijke zaken, maar dat er steeds minder vernomen wordt van de persoonlijke bevindelijke toepassing door de Geest gewerkt in de ziel. Ds. Bredeweg waarschuwd dat er mensen zijn die precies kunnen vertelllen hoe de bevindelijke weg gaat, maar voor wie die weg voor eigen hart en leven onbekend is. Met andere woorden: wel kennis, maar geen beleving. Waarbij Ds. Bredeweg niet wil beweren dat kennis niet belangrijk zou zijn, maar dat het beter is minder kennis van de waarheid te hebben, maar meer "geheiligde" kennis tot zaligheid.

4. Dat het beluisteren van de prediking en het gebruiken van de sacramenten op zichzelf niet genoegzaam is tot zaligheid, maar dat we op vaste grond door het geschonken geloof mogen bouwen en vertrouwen op de vrije genade in Christus alleen, zodat het "de eeuwigheid kan verduren".

Zo maar wat punten die herhaaldelijk in zijn prediking naar voren komen.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ambtenaar »

In de kwesties Blaauwendraad en Van der Zwaag werd geoordeeld dat de kerkelijke weg niet was gevolgd en dat dat niet goed was. Terwijl hier een voormalige predikant van dezelfde kerk enorm wordt verdedigd ondanks dat hij de kerkelijke procedures niet heeft gevolgd, maar zich heeft onttrokken daaraan. Ik mis een bepaalde mate van consequent oordelen.

@Erasmiaan en anderen lijken alles te willen bedekken onder de mantel der liefde. Een rare insteek. Bredeweg heeft een onjuiste keuze gemaakt door zich te onttrekken. Dat in het proces voorafgaande ook door anderen fouten zijn gemaakt, doet niets af aan de onttrekking.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:In de kwesties Blaauwendraad en Van der Zwaag werd geoordeeld dat de kerkelijke weg niet was gevolgd en dat dat niet goed was. Terwijl hier een voormalige predikant van dezelfde kerk enorm wordt verdedigd ondanks dat hij de kerkelijke procedures niet heeft gevolgd, maar zich heeft onttrokken daaraan. Ik mis een bepaalde mate van consequent oordelen.

@Erasmiaan en anderen lijken alles te willen bedekken onder de mantel der liefde. Een rare insteek. Bredeweg heeft een onjuiste keuze gemaakt door zich te onttrekken. Dat in het proces voorafgaande ook door anderen fouten zijn gemaakt, doet niets af aan de onttrekking.
De spijker op zijn kop.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Brbndr »

Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:In de kwesties Blaauwendraad en Van der Zwaag werd geoordeeld dat de kerkelijke weg niet was gevolgd en dat dat niet goed was. Terwijl hier een voormalige predikant van dezelfde kerk enorm wordt verdedigd ondanks dat hij de kerkelijke procedures niet heeft gevolgd, maar zich heeft onttrokken daaraan. Ik mis een bepaalde mate van consequent oordelen.

@Erasmiaan en anderen lijken alles te willen bedekken onder de mantel der liefde. Een rare insteek. Bredeweg heeft een onjuiste keuze gemaakt door zich te onttrekken. Dat in het proces voorafgaande ook door anderen fouten zijn gemaakt, doet niets af aan de onttrekking.
De spijker op zijn kop.
Daar word niks verdedigd. Alleen wordt er gezegd dat we menselijk met elkander om moeten gaan. En dat is ook wat liefde hebben aan degenen die we denken grote zondaars te zijn. Als we geen liefde tot mensen hebben die in onze ogen verkeerd gedaan hebben dan kunnen we beter helemaal niks zeggen.
Opheusden
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 okt 2017, 20:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Opheusden »

Ik heb het idee dat kritiek op ds. Bredeweg van de moderators wel mag. Dat is weleens minder als het andere personen aangaat.
Hoewel ik geen partij ben in deze is dat naar mij idee niet helemaal eerlijk en zou er gelijk gehandeld moeten worden.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Bruna »

Konijn schreef:We missen ds Bredeweg nog steeds.
Wie is we? GG kruiningen, GG of alleen de familie Konijn?
Plaats reactie