GerGem Kruiningen

Gebruikersavatar
Loïs
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 nov 2013, 20:04

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Loïs »

refo schreef:
Loïs schreef:
Johannes 3:16 schreef:
Mistig schreef:Uit de berichtgeving van http://www.gergeminfo.nl blijkt dat de gemeente ook weer gaat beroepen.
Op 15-03-2018 staat er een ledenvergadering gepland en wordt er een beroep uitgebracht op Ds. B.J. van Boven of Ds. A.T. Huijser.

Ik ben blij dat ook dit z'n voortgang weer gaat hebben.
Ds. Van Boven is in november nog voorgegaan. Ds. Huijser is er, als ik goed geïnformeerd ben, in zijn tijd als predikant nog nooit voorgegaan. Misschien een keer in zijn studententijd. Opvallend dat hij op dubbeltal is komen te staan. Maar goed, je ziet dit wel in andere gemeenten ook wel gebeuren.
Dit is geen waar hoor, ik ben verschillende keren in Kruiningen geweest toen ds Huijser er doordeweeks in een GBS dienst voorging. Laatste keer was in 2016.
Interessant. Niet in reguliere diensten, maar wel voor t GBS.
In de GG is het de gewoonte om zondags vooral de eigen dominee te laten voorgaan hé, in die tijd was ds Bredeweg nog volop predikant. Als de gemeente vacant geweest was zou ds Huijser vast wel gevraagd zijn voor een zondag.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mannetje »

Dat gebeurt vaker in gemeentes met een eigen predikant. Dan worden andere predikanten uitgenodigd onder GBS vlag o.i.d.
-
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Andere predikanten komen dan vooral tijdens weekdiensten. Een uitzondering is dat predikanten soms een zondag ruilen van kansel. De eigen gemeente wordt dan niet tekort gedaan door elders voor te gaan, want er komt een andere predikant.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

Loïs schreef:
Johannes 3:16 schreef:
Mistig schreef:Uit de berichtgeving van http://www.gergeminfo.nl blijkt dat de gemeente ook weer gaat beroepen.
Op 15-03-2018 staat er een ledenvergadering gepland en wordt er een beroep uitgebracht op Ds. B.J. van Boven of Ds. A.T. Huijser.

Ik ben blij dat ook dit z'n voortgang weer gaat hebben.
Ds. Van Boven is in november nog voorgegaan. Ds. Huijser is er, als ik goed geïnformeerd ben, in zijn tijd als predikant nog nooit voorgegaan. Misschien een keer in zijn studententijd. Opvallend dat hij op dubbeltal is komen te staan. Maar goed, je ziet dit wel in andere gemeenten ook wel gebeuren.
Dit is geen waar hoor, ik ben verschillende keren in Kruiningen geweest toen ds Huijser er doordeweeks in een GBS dienst voorging. Laatste keer was in 2016.
Hij is er drie keer geweest. in de achterliggende jaren.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Is het belangrijk voor het bepalen van een tweetal hoe vaak de desbetreffende dominees in de achterliggende periode zijn geweest?
(~)
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

Wandelende schreef:Is het belangrijk voor het bepalen van een tweetal hoe vaak de desbetreffende dominees in de achterliggende periode zijn geweest?
Je zou het bijna denken. Maar ze zullen wel naar meer dingen kijken, lijkt me zo.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Het spreekwoord zegt: Onbekend maakt onbemind. Dat is mogelijk ook van toepassing, helaas!, bij beroepingswerk.
Zwaluw2
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2018, 13:24

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zwaluw2 »

Vandaag is het 4 maanden na Brexit...de rest van Nederland is misschien inmiddels aan gewend geraakt aan de situatie... druk met nieuwtjes... maar in Kruiningen wordt de schade nog dagelijks met pijn gevoeld door velen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Zwaluw2 schreef:Vandaag is het 4 maanden na Brexit...de rest van Nederland is misschien inmiddels aan gewend geraakt aan de situatie... druk met nieuwtjes... maar in Kruiningen wordt de schade nog dagelijks met pijn gevoeld door velen.
Vandaar die woordkeuze :nonnon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Herman »

Wandelende schreef:Is het belangrijk voor het bepalen van een tweetal hoe vaak de desbetreffende dominees in de achterliggende periode zijn geweest?
Nee, niet belangrijk. Hooguit een factor die je in de uitslag van een positieve stemming terugvind.

Zelf hanteer ik de stelregel minimaal 5 preken van iemand te willen horen, voordat ik fundamenteel iets daarover kan zeggen. (Overigens haal ik die 5 niet altijd, terwijl ik toch wat te roepen heb).
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Zwaluw2 schreef:Vandaag is het 4 maanden na Brexit...de rest van Nederland is misschien inmiddels aan gewend geraakt aan de situatie... druk met nieuwtjes... maar in Kruiningen wordt de schade nog dagelijks met pijn gevoeld door velen.
Brexit? Of bedoel je eigenlijk Krexit?
Vreemde benaming overigens.
(~)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door pierre27 »

Zwaluw2 schreef:Vandaag is het 4 maanden na Brexit...de rest van Nederland is misschien inmiddels aan gewend geraakt aan de situatie... druk met nieuwtjes... maar in Kruiningen wordt de schade nog dagelijks met pijn gevoeld door velen.

Veel sterkte Zwaluw, dat die velen het oog niet op een mens maar op de Mens Jezus Christus mogen heffen. Alleen in Hem en bij Hem kan alle pijn neergelegd worden.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Zwaluw2 schreef:Vandaag is het 4 maanden na Brexit...de rest van Nederland is misschien inmiddels aan gewend geraakt aan de situatie... druk met nieuwtjes... maar in Kruiningen wordt de schade nog dagelijks met pijn gevoeld door velen.
Aan de ene kant lijkt "het gewone leven" door te gaan en was er een rimpeling in de vijver van kerkelijk Nederland. Dan zijn er weer andere dingen die misschien wel meer aandacht vragen. Aan de andere kant en zeker als je er dagelijks mee te maken hebt, is er een blijvende wond en is er veel schade. Dat geeft pijn, verdriet, misschien ook wel vragen en afstand tussen mensen. Ik wens van harte dat God de wonden heelt en allen sterkt die hier dagelijks mee te maken hebben.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mistig »

Beroepen te Kruiningen:
Ds. B.J. van Boven
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

Mistig schreef:Beroepen te Kruiningen:
Ds. B.J. van Boven
Ik hoop van harte dat hij erheen mag. Mijns inziens de juiste man op de juiste plaats. Maar wie ben ik....?
Plaats reactie