GerGem Kruiningen

Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Bruna »

Gijs Diederik schreef:
refo schreef:
eilander schreef:
gallio schreef:
Volgens ingewijden sprak Bredeweg al in december 2016 (!) over scheuren; toen was het conflict nog maar een paar weken oud.
Dat zou niet zo goed zijn als dat waar is. Dat zou betekenen dat alle inspanningen van classis, consulent, enz. om de zaak op te lossen al bij voorbaat afgeschreven waren, en de eind conclusie van vertrekken al lang beslist was door ds. B.
Nee, dat lijkt me een te haastige conclusie, tenzij ds. Bredeweg heeft gezegd dat er hoe dan ook een scheuring zou komen. Het is echter waarschijnlijker dat hij iets gezegd heeft als: 'als het in ons kerkverband zo doorgaat, zie ik er nog van komen dat er een scheuring komt.'
Een mogelijke uitkomst dus, afhankelijk van diverse factoren. Dat is iets anders dan een vaststaande conclusie bij voorbaat.
Dus al die inside information die zogenaamd lekt. Over de hoogte van dankdagcollecte, aantal leden en doopleden, pastorie en kerkbouw staan dan ook in een andere licht.
Allemaal ter ere van. Van kijk ons eens....alles in de gunst van...zo vroom, zo rechtzinning. Je moet het maar durven!
@ Gijs Diederik, je bent volgens mij geen fan van de VGG.
Maar even wat anders, je stuurde mij een keer een PB. Deze heb ik beantwoord maar die blijft in mijn postvak uit staan. Kan het dat er in jouw instellingen staat dat je geen PB kan/wil ontvangen?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door CvdW »

Persoonlijke vragen via PB stellen aub.
waarnemer2
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jan 2018, 18:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door waarnemer2 »

CvdW schreef:Persoonlijke vragen via PB stellen aub.
Zondag 4-2-2018 zijn meerdere kinderen welke tijdens in de periode van ds. Bredeweg niet gedoopt konden of mochten worden alsnog gedoopt in een dienst waarin Ds. Hoogerland voorging. DV zondagmiddag 11 februari zullen de gekozen ambtsdragers bevestigd worden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

waarnemer2 schreef:
CvdW schreef:Persoonlijke vragen via PB stellen aub.
Zondag 4-2-2018 zijn meerdere kinderen welke tijdens in de periode van ds. Bredeweg niet gedoopt konden of mochten worden alsnog gedoopt in een dienst waarin Ds. Hoogerland voorging. DV zondagmiddag 11 februari zullen de gekozen ambtsdragers bevestigd worden.
Wie gaat er aanstaande zondagmiddag dan voor? Op Kerktijden.nl staat namelijk vermeld dat het een gehele zondag leesdienst is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Vorst »

Misschien bewust gedaan in de hoop dat er geen sensatiezoekers op af komen.
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door GerGem »

Jantje schreef:
waarnemer2 schreef:
CvdW schreef:Persoonlijke vragen via PB stellen aub.
Zondag 4-2-2018 zijn meerdere kinderen welke tijdens in de periode van ds. Bredeweg niet gedoopt konden of mochten worden alsnog gedoopt in een dienst waarin Ds. Hoogerland voorging. DV zondagmiddag 11 februari zullen de gekozen ambtsdragers bevestigd worden.
Wie gaat er aanstaande zondagmiddag dan voor? Op Kerktijden.nl staat namelijk vermeld dat het een gehele zondag leesdienst is.
Volgens regiokrantje: ds. J.M.D. de Heer.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door ejvl »

Vorst schreef:Misschien bewust gedaan in de hoop dat er geen sensatiezoekers op af komen.
Dat geloof ik niet, want dat zou namelijk liegen zijn.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

ejvl schreef:
Vorst schreef:Misschien bewust gedaan in de hoop dat er geen sensatiezoekers op af komen.
Dat geloof ik niet, want dat zou namelijk liegen zijn.
Ik weet niet goed hoe dat gaat, maar het zou makkelijk zo kunnen zijn dat er 'leesdienst' staat als je niets doorgeeft.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tiberius »

Klopt.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Vorst »

Klopt en dat heeft natuurlijk niets met liegen te maken zoasls evjl wil laten geloven.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door ejvl »

Vorst schreef:Klopt en dat heeft natuurlijk niets met liegen te maken zoasls evjl wil laten geloven.
Dat bedoel ik alleen als antwoord op jouw zin:
Misschien bewust gedaan in de hoop dat er geen sensatiezoekers op af komen.
Als ze bewust leesdienst (laten) noteren terwijl er een predikant is, is dat liegen.
Als ze niets doorgeven, en er wordt voor hun leesdienst ingevuld, natuurlijk niet.

Je kunt jouw zin op verschillende manieren interpreteren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
ejvl schreef:
Vorst schreef:Misschien bewust gedaan in de hoop dat er geen sensatiezoekers op af komen.
Dat geloof ik niet, want dat zou namelijk liegen zijn.
Ik weet niet goed hoe dat gaat, maar het zou makkelijk zo kunnen zijn dat er 'leesdienst' staat als je niets doorgeeft.
Volgens mij niet hoor. De scriba of preekregelaar Kerktijden.nl vult zelf de kerkdiensten in op Kerktijden.nl en als je niks invult (wat bij gemeenten in de (O)GGiN veelal gebeurt), staat er ook niks vermeld. De enigste reden die ik kan bedenken is dat het op een laat moment is afgesproken. Ik meen dat ds. De Heer eerst in een andere naburige gemeente zou voorgaan, maar ik weet niet meer waar dat was, want die dienst is weggehaald, als ik op Kerktijden.nl kijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Vorst »

ejvl schreef:
Vorst schreef:Klopt en dat heeft natuurlijk niets met liegen te maken zoasls evjl wil laten geloven.
Dat bedoel ik alleen als antwoord op jouw zin:
Misschien bewust gedaan in de hoop dat er geen sensatiezoekers op af komen.
Als ze bewust leesdienst (laten) noteren terwijl er een predikant is, is dat liegen.
Als ze niets doorgeven, en er wordt voor hun leesdienst ingevuld, natuurlijk niet.

Je kunt jouw zin op verschillende manieren interpreteren.
Aha, nu begrijp ik je. Ik bedoelde uiteraard de niet-liegen variant (dus niets doorgeven).
waarnemer2
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jan 2018, 18:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door waarnemer2 »

Het verhaal gaat dat de leden van de Vrije GG die zitting hadden in het plaatselijke bestuur van de basisschool uit dit bestuur gezet zijn. Een lid van de betreffende Kruiningse schoolvereniging melde dat echter dat in de statuten is opgenomen dat alleen leden van de Ger Gem in het schoolbestuur mogen plaatsnemen. En dat de bestuursfunctie stop bij het einde van het lidmaatschap Ger. Gem. De leden die hun bestuursfunctie hebben moeten opgeven hebben daarvoor dus zelf gekozen door de Ger Gem te verlaten.

Het is blijkbaar noodzakelijk dat de berichten op waarheid worden nagetrokken.
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Klopt. Statuten wijzig je niet even snel. En als niet voldaan wordt aan statuutseisen voor bestuurders (dus ook vggers erin) zijn alle besluiten die genomen worden niet geldig. Best essentieel dus
Plaats reactie