GerGem Kruiningen

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10600
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:Ik hoop er van mijn leven nooit een stap in te zetten, in die kerk dan.

Ik hoop dan ook dat hij er niet zal komen. Want dan is de kans op hereniging vermoedelijk definitief voorbij.
Ach, een beetje nuchter hoor. Hoeveel gemeenten zijn er niet oneigenlijk ontstaan. Na jaren is dat allemaal wat gezakt. Dus deze stelligheid zou ik achterwege laten.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8967
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door J.C. Philpot »

Alle forumleden die zich aan de forumregels houden behoren ook tot afgescheiden kerken, ook de Hervormden onder ons. En we bouwen ook allemaal nieuwe kerkgebouwen. Er is dus niets nieuws onder de zon.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:Ik hoop er van mijn leven nooit een stap in te zetten, in die kerk dan.

Ik hoop dan ook dat hij er niet zal komen. Want dan is de kans op hereniging vermoedelijk definitief voorbij.
Ach, een beetje nuchter hoor. Hoeveel gemeenten zijn er niet oneigenlijk ontstaan. Na jaren is dat allemaal wat gezakt. Dus deze stelligheid zou ik achterwege laten.
Nou, ik meen het echt hoor. Of ze moeten over 3 jaar met schuldbelijdenis terugkeren tot de GG, waardoor er een Kruiningen-Centrum en -Zuid ontstaan. Dan is het wellicht weer heel anders.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
rots
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mar 2018, 18:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door rots »

Ze hebben voor zover ik weet geen schuld beleden. On-Bijbels! Maar het is nooit te laat!
Zwaluw2
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2018, 13:24

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zwaluw2 »

in straal 50 meter 2 buren: meubelzaak en de voorzitter van bouwcommissie VGG. Waarschijnlijk heeft deze geen bezwaar.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Ik hoop er van mijn leven nooit een stap in te zetten, in die kerk dan.
Dat gebouw is bij voorbaat al besmet, Jantje?
CvdW
Berichten: 2945
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door CvdW »

rots schreef:Ze hebben voor zover ik weet geen schuld beleden. On-Bijbels! Maar het is nooit te laat!
Waarover moeten ze schuld belijden?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door refo »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Ik hoop er van mijn leven nooit een stap in te zetten, in die kerk dan.
Dat gebouw is bij voorbaat al besmet, Jantje?
Het wordt het Monument tegen de Ootmoed.
rots
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mar 2018, 18:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door rots »

En dan nog vragen waarover er schuld beleden moet worden? Als je ziet wat er allemaal kapot gemaakt is.. 2 partijen en 1 partij helemaal geen schuld?
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door ejvl »

rots schreef:En dan nog vragen waarover er schuld beleden moet worden? Als je ziet wat er allemaal kapot gemaakt is.. 2 partijen en 1 partij helemaal geen schuld?
Natuurlijk hebben beide partijen schuld, maar kerkscheuring is nooit de weg. Over dat aspect moet schuld worden beleden.
Zwaluw2
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2018, 13:24

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zwaluw2 »

ejvl schreef:
rots schreef:En dan nog vragen waarover er schuld beleden moet worden? Als je ziet wat er allemaal kapot gemaakt is.. 2 partijen en 1 partij helemaal geen schuld?
Natuurlijk hebben beide partijen schuld, maar kerkscheuring is nooit de weg. Over dat aspect moet schuld worden beleden.
Kan je de schuld van die andere partij wel onderbouwen? Wat weet je van de beginsituatie af; waarvoor de diaken naar de predikant is gegaan en welke stappen daarop gevolgd zijn?

Het is heel snel uitgesproken: "Waar twee kijven hebben twee schuld" maar als je dat wilt toepassen op deze situatie dan zie ik er graag even wat onderbouwing bij.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door -DIA- »

Zwaluw2 schreef:
ejvl schreef:
rots schreef:En dan nog vragen waarover er schuld beleden moet worden? Als je ziet wat er allemaal kapot gemaakt is.. 2 partijen en 1 partij helemaal geen schuld?
Natuurlijk hebben beide partijen schuld, maar kerkscheuring is nooit de weg. Over dat aspect moet schuld worden beleden.
Kan je de schuld van die andere partij wel onderbouwen? Wat weet je van de beginsituatie af; waarvoor de diaken naar de predikant is gegaan en welke stappen daarop gevolgd zijn?

Het is heel snel uitgesproken: "Waar twee kijven hebben twee schuld" maar als je dat wilt toepassen op deze situatie dan zie ik er graag even wat onderbouwing bij.
Eenmaal komt alles openbaar voor de ogen en oren van een ieder. Dan komt het er aan voor een ieder persoonlijk.
Het is wel bekend hoe ik over de gebeurtenissen in Kruiningen denk. Toch zouden we er wellicht beter aan doen
om het oordeel aan God te laten, en Hij zal rechtvaardig oordelen. Dan is vergissen uitgesloten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Suggestieve en vage berichten weggehaald hier. Probeer dat te vermijden a.u.b.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mara »

Jeschurun schreef:Prachtig schuurkerkmodel.
Zeker mooi. Klassieke bouw, houd ik wel van.
Grappig dat er al meteen berekend werd hoeveel auto's de Zandweg moeten passeren.
Lopen ze daar ook al niet meer?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Delftenaar »

Vanuit de overheid is zo'n berekening verplicht.
Plaats reactie