GerGem Kruiningen

Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
DDD schreef:Vast. Kennelijk is dat geen verhindering om bij elkaar naar de kerk te gaan en laten we daar dan met blijdschap kennis van nemen.
Dat vind ik ook! Ongetwijfeld zijn er nog genoeg zorgen en pijnpunten, kunnen we dan nu ook eens ergens blij mee zijn?
Zeker. Maar op een volwassen manier met zaken omgaan, betekent ook zaken uitpraten. Als dingen blijven sluimeren, denk ik dat het moeilijk is een zegen te verwachten. Minste zijn etc.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Roeline »

Zwaluw2 schreef:Er is wel wat grensverkeer geweest in het achterliggende jaar tussen GG-VGG, maar niet veel. Hoe het precies zit met bezoekersaantallen bij de VGG weet ik niet, ik kom daar niet.

Bij de dienst van ds. Huijser waren er wel enkelen van de VGG in de kerk, maar "een groot deel van" was het zeker niet. Zeker minder dan 10%. Zoveel chemie is er niet tussen GG-VGG.

En wat betreft de onderlinge verhoudingen: was het maar zoals hierboven wordt voorgesteld. De werkelijkheid is niet zo eenvoudig, helaas. Er is hier en daar op persoonlijk vlak wel eens wat uitgepraat, maar heel veel mensen doen er maar het zwijgen toe, terwijl er wel van alles nog tussen ligt.
Fijn dat jij een feitelijke toelichting geeft, bedankt. Veel wijsheid gewenst in alles.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/kr ... -1.1546799

Opvallend detail: advocaat mr. Arjan Klaassen was ook de advocaat van Henk Jansen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/kr ... -1.1546799

Opvallend detail: advocaat mr. Arjan Klaassen was ook de advocaat van Henk Jansen.
Ach, een advocaat heeft nu eenmaal meerdere cliënten.
-
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Jantje schreef:https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/kr ... -1.1546799

Opvallend detail: advocaat mr. Arjan Klaassen was ook de advocaat van Henk Jansen.
De kritiek van Justitie is juist gericht op mr. De Groot: advocaat van de zijde van aanhangers Bredeweg.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Dat lees ik ook. Maar desondanks vind ik het wel opmerkelijk dat de heer Klaassen beide personen heeft vertegenwoordigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Dat lees ik ook. Maar desondanks vind ik het wel opmerkelijk dat de heer Klaassen beide personen heeft vertegenwoordigd.
Het zou gekker zijn als Klaassen eerst ds. Bredeweg en daarna de terreinbeheerder had vertegenwoordigd. Ik zie het opmerkelijke niet zo.
kerkganger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 okt 2018, 10:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kerkganger »

Zó ziet het nieuwe kerkgebouw van de Vrije Gereformeerde Gemeente in Kruiningen er straks uit

KRUININGEN - Bewoners van de Zandweg in Kruiningen zijn positief over de bouw van een nieuwe kerk in hun buurt. Die conclusie trekt wethouder Jaap Sinke (SGP, ruimte) nadat de plannen van de Vrije Gereformeerde Gemeente (VGG) gepresenteerd zijn aan buren in een straal van vijftig tot honderd meter rond de planlocatie.
https://www.pzc.nl/bevelanden/zo-ziet-h ... ~ab9b81fc/
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door refo »

kerkganger schreef:
Zó ziet het nieuwe kerkgebouw van de Vrije Gereformeerde Gemeente in Kruiningen er straks uit

KRUININGEN - Bewoners van de Zandweg in Kruiningen zijn positief over de bouw van een nieuwe kerk in hun buurt. Die conclusie trekt wethouder Jaap Sinke (SGP, ruimte) nadat de plannen van de Vrije Gereformeerde Gemeente (VGG) gepresenteerd zijn aan buren in een straal van vijftig tot honderd meter rond de planlocatie.
https://www.pzc.nl/bevelanden/zo-ziet-h ... ~ab9b81fc/
50 tot 100 meter. Zijn dat 2 of toch 3 buren?
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jeschurun »

Prachtig schuurkerkmodel.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Nasrani »

refo schreef:
kerkganger schreef:
Zó ziet het nieuwe kerkgebouw van de Vrije Gereformeerde Gemeente in Kruiningen er straks uit

KRUININGEN - Bewoners van de Zandweg in Kruiningen zijn positief over de bouw van een nieuwe kerk in hun buurt. Die conclusie trekt wethouder Jaap Sinke (SGP, ruimte) nadat de plannen van de Vrije Gereformeerde Gemeente (VGG) gepresenteerd zijn aan buren in een straal van vijftig tot honderd meter rond de planlocatie.
https://www.pzc.nl/bevelanden/zo-ziet-h ... ~ab9b81fc/
50 tot 100 meter. Zijn dat 2 of toch 3 buren?
In die straal zit een autobedrijf, kledingwinkel, sterrenrestaurant, weilanden en landbouwgrond.... :D
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Ik hoop er van mijn leven nooit een stap in te zetten, in die kerk dan.

Ik hoop dan ook dat hij er niet zal komen. Want dan is de kans op hereniging vermoedelijk definitief voorbij.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
rots
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mar 2018, 18:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door rots »

Hereniging was ook nooit de opzet, helaas! Alles liep volgens een goed voorbereid plan. Jammer dat dit nog iets met godsdienst te maken heeft. Vermoedelijk niet de ware Godsdienst.
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Erskinees »

Flink gebouw, zo lijkt het.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Geytenbeekje »

Misschien verwachten ze wel meer kerkgangers.
Plaats reactie