GerGem Kruiningen

Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Roos2017 »

Wandelende schreef: Ga je werkelijk zo'n woordspeling van Mara doortrekken richting het bewenen van de situatie in Kruiningen?
Dit kan ik oprecht niet volgen.
Niet de ophef over Mara´s uitspraak, maar dat hele gedoe van posters wat op dit bericht volgt.
Tom
Berichten: 433
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Roos2017 schreef:
Wandelende schreef: Ga je werkelijk zo'n woordspeling van Mara doortrekken richting het bewenen van de situatie in Kruiningen?
Dit kan ik oprecht niet volgen.
Niet de ophef over Mara´s uitspraak, maar dat hele gedoe van posters wat op dit bericht volgt.
Oké. Ik kan niet meten wie er wel of niet weent over de situatie in Kruiningen. Wel weet ik dat er dagelijks mensen zijn die het er moeilijk mee hebben en de pijn van de verdeeldheid voelen.
Dat staat, vind ik, overigens heel erg los van humor over een achternaam. Sterker nog, als de woordspeling werkelijkheid is zou dat een grote zegen zijn.
(~)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mara »

Wandelende schreef:Sterker nog, als de woordspeling werkelijkheid is zou dat een grote zegen zijn.
He he, eindelijk iemand die het begrijpt! Zoiets komt blijkbaar beter in gesproken taal over dan het er staat, gezien de reacties.
Maar het wantrouwen weer, hoe lang zit ik nu op dit forum en dan word je verdacht van spotternij.
Stuur dan even een pb en vraag hoe ik het bedoeld heb.

Sirdanilot schreef in 2014:
Wat een grappige achternaam, je zou beter Smalleweg kunnen heten als predikant

Waarop DIA antwoordde: Als ds. Bredeweg de smalle weg mag preken is het mij goed. De naam zegt niet altijd alles. ;)
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... eg#p661210

Er viel niemand over.
Nogmaals, ik volg de situatie daar op de voet, omdat er familie van mij in die kerk zit! En toen ik hoorde dat deze dominee genoemd werd, vond ik dat juist bijzonder fijn voor hen en hoop dat het doorgaat!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

Mara schreef:
Wandelende schreef:Sterker nog, als de woordspeling werkelijkheid is zou dat een grote zegen zijn.
He he, eindelijk iemand die het begrijpt! Zoiets komt blijkbaar beter in gesproken taal over dan het er staat, gezien de reacties.
Maar het wantrouwen weer, hoe lang zit ik nu op dit forum en dan word je verdacht van spotternij.
Stuur dan even een pb en vraag hoe ik het bedoeld heb.

Sirdanilot schreef in 2014:
Wat een grappige achternaam, je zou beter Smalleweg kunnen heten als predikant

Waarop DIA antwoordde: Als ds. Bredeweg de smalle weg mag preken is het mij goed. De naam zegt niet altijd alles. ;)
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... eg#p661210

Er viel niemand over.
Nogmaals, ik volg de situatie daar op de voet, omdat er familie van mij in die kerk zit! En toen ik hoorde dat deze dominee genoemd werd, vond ik dat juist bijzonder fijn voor hen en hoop dat het doorgaat!
Zo is het Mara! Ik denk dat er velen betrokken zijn op het verscheurde Kruiningen. En wat zouden we beter kunnen hopen dan dat de Heere deze dominee stuurt om daar wat rust en eenheid te brengen.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door -DIA- »

Ik geloof dat de wereld en de kerk steeds meer onverdraagzaam worden. Ik verwonder mij over wat ik hier nu weer lees.
Zou het niet een groot wonder voor Kruiningen zijn als ze in Gods gunst een predikant als ds. van Boven mochten ontvangen.
En het gewoon waar: Met de naam kun je wel iets zeggen: Het zou alleen goed zijn als ds. van Boven in de guste en goedkeuring van Boven een beroep naar deze gemeente mocht aannemen.
Daar zit in feite geen grap in, wel een woordspeling.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Ik geloof dat de wereld en de kerk steeds meer onverdraagzaam worden. Ik verwonder mij over wat ik hier nu weer lees.
Zou het niet een groot wonder voor Kruiningen zijn als ze in Gods gunst een predikant als ds. van Boven mochten ontvangen.
En het gewoon waar: Met de naam kun je wel iets zeggen: Het zou alleen goed zijn als ds. van Boven in de guste en goedkeuring van Boven een beroep naar deze gemeente mocht aannemen.
Daar zit in feite geen grap in, wel een woordspeling.
https://onzetaal.nl/taaladvies/hoofdlet ... -der-sluis
Ook geen grap, wel over hoofdlettergebruik :tilt
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Ik geloof dat de wereld en de kerk steeds meer onverdraagzaam worden. Ik verwonder mij over wat ik hier nu weer lees.
Zou het niet een groot wonder voor Kruiningen zijn als ze in Gods gunst een predikant als ds. van Boven mochten ontvangen.
En het gewoon waar: Met de naam kun je wel iets zeggen: Het zou alleen goed zijn als ds. van Boven in de guste en goedkeuring van Boven een beroep naar deze gemeente mocht aannemen.
Daar zit in feite geen grap in, wel een woordspeling.
https://onzetaal.nl/taaladvies/hoofdlet ... -der-sluis
Ook geen grap, wel over hoofdlettergebruik :tilt
Ds. B.J. van Boven
of
Ds. Van Boven.
Dat begrijp ik, maar ik hoop toch dat er geen mensen zijn die daarover behoeven te vallen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Ik ben er ook niet zo vóór, maar Omroep Zeeland kopt: "Gereformeerde Gemeente Kruiningen hoopt op hulp van Boven".
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

eilander schreef:Ik ben er ook niet zo vóór, maar Omroep Zeeland kopt: "Gereformeerde Gemeente Kruiningen hoopt op hulp van Boven".
Daar kon je op wachten....
rots
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mar 2018, 18:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door rots »

Jammer dat de media hier weer op in gaat, het hoort in de binnenkamer. Laat Kruiningen toch met rust zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

rots schreef:Jammer dat de media hier weer op in gaat, het hoort in de binnenkamer. Laat Kruiningen toch met rust zou ik zeggen.
Ik denk dat de binnenkamer van PZC vooral de redactiekamer betreft.
(~)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

rots schreef:Jammer dat de media hier weer op in gaat, het hoort in de binnenkamer. Laat Kruiningen toch met rust zou ik zeggen.
De media in Zeeland, maar ook landelijk, hebben steeds allerlei negatief nieuws gebracht. Laat ze dan ook maar meedoen als er iets positiefs te melden valt.
En die binnenkamer is iets voor ons persoonlijks, niet voor een omroep.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

eilander schreef:Ik ben er ook niet zo vóór, maar Omroep Zeeland kopt: "Gereformeerde Gemeente Kruiningen hoopt op hulp van Boven".
PZC meldt dat de gemeente van pakweg 1200 is gedaald tot 950 leden, aldus berichtgeving na een gesprek met ds. De Heer. Deze getallen komen ongeveer overeen met de aantallen die tijdens de VGG-diensten afgekondigd zijn.

Bron: https://www.pzc.nl/bevelanden/gereforme ... ~a8a842da/
(~)
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Wandelende schreef:
eilander schreef:Ik ben er ook niet zo vóór, maar Omroep Zeeland kopt: "Gereformeerde Gemeente Kruiningen hoopt op hulp van Boven".
PZC meldt dat de gemeente van pakweg 1200 is gedaald tot 950 leden, aldus berichtgeving na een gesprek met ds. De Heer. Deze getallen komen ongeveer overeen met de aantallen die tijdens de VGG-diensten afgekondigd zijn.

Bron: https://www.pzc.nl/bevelanden/gereforme ... ~a8a842da/
De kop boven het artikel is gelukkig aangepast. Nog even en er zal duidelijkheid zijn over het beroep.
Plaats reactie