GerGem Kruiningen

emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door emigrant »

en straks krijg je ook, dat een jongen uit de VGG niet zal trouwen met een meisje uit de GG. Dit verdeelt Kruiningen meer dan wie ook heeft kunnen denken.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
DDD
Berichten: 28702
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door DDD »

Zou je dat serieus denken? Ik kan mij echt nauwelijks voorstellen dat iemand zich daar wat van zou aantrekken.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Bruna »

waarnemer2 schreef:Het verhaal gaat dat de leden van de Vrije GG die zitting hadden in het plaatselijke bestuur van de basisschool uit dit bestuur gezet zijn. Een lid van de betreffende Kruiningse schoolvereniging melde dat echter dat in de statuten is opgenomen dat alleen leden van de Ger Gem in het schoolbestuur mogen plaatsnemen. En dat de bestuursfunctie stop bij het einde van het lidmaatschap Ger. Gem. De leden die hun bestuursfunctie hebben moeten opgeven hebben daarvoor dus zelf gekozen door de Ger Gem te verlaten.

Het is blijkbaar noodzakelijk dat de berichten op waarheid worden nagetrokken.
Wat bedoel je precies, wat moet op waarheid worden nagetrokken?
Inderdaad is het zo dat in veel statuten kerkverbanden zijn genoemd en dat bestuurslidmaatschap met lidmaatschap van 1 der genoemde kerkverbanden verbonden is. Dit zou dan aangepast moeten worden, maar in de tussentijd moeten ze er wel uit.
En wat @tom opmerkt, dit duurt even.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

Het verhaal gaat.... oei de refo story neemt nu zelfs verhaal vormen aan
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ejvl
Berichten: 5746
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door ejvl »

DDD schreef:Zou je dat serieus denken? Ik kan mij echt nauwelijks voorstellen dat iemand zich daar wat van zou aantrekken.
Ik ken voorbeelden hoor. Ouders hebben soms zo'n ongezonde machtspositie dat ze hun kind kunnen dwingen geen vriend of vriendin te kiezen uit een ander kerkverband.
Trouwens, Refoweb staat vol met dat soort vragen over relaties tussen HHK-CGK, OGG-PKN en dergelijken waarin de ouders een nogal dubieuze rol spelen (eenzijdig belicht vanuit het kind zelf natuurlijk).
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33286
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tiberius »

Ik heb hier een bericht met onjuiste informatie + aantal reacties geknipt.
waarnemer2
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jan 2018, 18:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door waarnemer2 »

Tiberius schreef:Ik heb hier een bericht met onjuiste informatie + aantal reacties geknipt.
[knip] Suggestieve en nutteloze informatie graag achterwege laten.
refomeisje05
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2018, 06:36
Locatie: zuid-beveland

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door refomeisje05 »

emigrant schreef:en straks krijg je ook, dat een jongen uit de VGG niet zal trouwen met een meisje uit de GG. Dit verdeelt Kruiningen meer dan wie ook heeft kunnen denken.
dat soort dingen gebeuren al, vriendschappen worden verbroken, huwelijken gaan kapot, het dorp is verdeeld in 2 kampen, en als jongere zoals ik, moet je maar zorgen dat je zo weinig mogelijk te maken hebt met de andere kant :garde
en nee, het is nog niet voorbij, het begint pas.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door helma »

refomeisje05 schreef:
emigrant schreef:en straks krijg je ook, dat een jongen uit de VGG niet zal trouwen met een meisje uit de GG. Dit verdeelt Kruiningen meer dan wie ook heeft kunnen denken.
dat soort dingen gebeuren al, vriendschappen worden verbroken, huwelijken gaan kapot, het dorp is verdeeld in 2 kampen, en als jongere zoals ik, moet je maar zorgen dat je zo weinig mogelijk te maken hebt met de andere kant :garde
en nee, het is nog niet voorbij, het begint pas.
Dat lijkt me erg moeilijk voor je (jullie). Probeer maar omhoog te blijven zien. Wij mensen maken er vaak een 'zootje' van.
Een van mijn oud-predikanten zei, als jongere, tegen zijn vader: ik wil niet meer naar de kerk; het is er zo'n zootje.(Dat was ook in een gemeente met problemen.) Zijn vader zei: en omdat God het nog steeds volhoudt met mensen die er een zootje van maken, ga ik nog wel naar de kerk.
En daar moet je maar aan denken. Mensen maken er sinds de zondeval alles niet beter op. Daar moet je maar nooit op bouwen.
Maar de HEERE is trouw!


Sterkte!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

refomeisje05 schreef:
emigrant schreef:en straks krijg je ook, dat een jongen uit de VGG niet zal trouwen met een meisje uit de GG. Dit verdeelt Kruiningen meer dan wie ook heeft kunnen denken.
dat soort dingen gebeuren al, vriendschappen worden verbroken, huwelijken gaan kapot, het dorp is verdeeld in 2 kampen, en als jongere zoals ik, moet je maar zorgen dat je zo weinig mogelijk te maken hebt met de andere kant :garde
en nee, het is nog niet voorbij, het begint pas.
Wat moeilijk, ik heb al meerdere keren gebeden voor de jongemensen en dekinderen die hier bij betrokken zijn, weet dat ik aan jullie denk.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door keesjanm »

Heel triest...
Heel veel sterkte.

Betrokken ouderen en ambtsdragers zullen eens verantwoording af moeten leggen voor het zooitje dat ze van de kerk gemaakt hebben en het feit dat men daardoor jongeren aan het schudden en twijfelen hebben gebracht.
DDD
Berichten: 28702
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door DDD »

Praat er ook onderling over, en trek je niet te veel aan van wat onvolwassen oudere mensen zeggen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ditbenik »

refomeisje05 schreef:
emigrant schreef:en straks krijg je ook, dat een jongen uit de VGG niet zal trouwen met een meisje uit de GG. Dit verdeelt Kruiningen meer dan wie ook heeft kunnen denken.
dat soort dingen gebeuren al, vriendschappen worden verbroken, huwelijken gaan kapot, het dorp is verdeeld in 2 kampen, en als jongere zoals ik, moet je maar zorgen dat je zo weinig mogelijk te maken hebt met de andere kant :garde
en nee, het is nog niet voorbij, het begint pas.
Ik weet uit een andere gemeente waar een aantal jaren grote problemen ontstonden en waar de gemeente in twee kampen uiteen viel dat de jongeren tegen elkaar zeiden: "Laat ze het maar uitvechten. Wij bemoeien ons er niet mee en houden elkaar vast. Straks zijn wij de volgende generatie en we hebben elkaar hard nodig." Dat vind ik nog steeds een verstandige keuze. Ze hebben elkaar vast gehouden, vertrouwend op de trouw van de Heere en zo blijft er hoop voor de toekomst.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

In de emoties van dit gebeuren, kunnen zware uitspraken gedaan worden. Daardoor wordt een weg terug, een weg naar kerkelijke eenheid, bemoeilijkt. Als het gaat over twee kampen, wat is dan eigenlijk het geschil? Gaat dat over: het is terecht/onterecht dat Bredeweg door de classis van de GG werd aangesproken op zijn gedrag? Later heeft Bredeweg genoemd in zijn brief dat hij geen ruimte zou hebben om te preken zoals hij preken wil, maar dat is volgens mij niet aan de orde geweest. Het ging om gedrag. Zou dat het geschil zijn? Hij is terecht/onterecht aangesproken op zijn gedrag?
Zwaluw2
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2018, 13:24

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zwaluw2 »

Hij is terecht aangesproken op zijn gedrag, op 13-12-2016. Daarna kwam de beschuldiging tegen de diaken, wat terecht door de rechter is afgewezen.

De classis kwam ook tot die conclusie; toen was het inmiddels november 2017. En was er al onherstelbare schade aangericht en is de gemeente gescheurd.

Waarom...waartoe...? Wij begrijpen het niet. Misschien kunnen we na heel lange tijd er iets van gaan zien.
Plaats reactie