GerGem Kruiningen

kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Roos2017 schreef:
Terri schreef: Triest, dat zoiets naar buiten komt.
Elke kerk maakt de opbrengst van de dankdag collecte bekend.
Wat beweegt de gevers om dit soort bedragen in de collectezak te stoppen of om over te maken? Met welk doel?
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Framboos »

kasparov schreef: Wat beweegt de gevers om dit soort bedragen in de collectezak te stoppen of om over te maken? Met welk doel?
Alsof we ooit antwoord op deze vraag hier op het forum boven tafel gaan krijgen..
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Habitat »

emigrant schreef:
Habitat schreef:Wordt het niet eens tijd om dit topic te sluiten?
Of om in elk geval niet meer de posten over deze aangelegenheden in Kruiningen?
Ik verbaas mij er al maanden over dat dit topic blijft bestaan.
Als ik de "actieve onderwerpen" van het forum open, staat "GerGem Kruiningen" er altijd tussen. Het topic zal vast hoge "kijkcijfers" hebben. Maar is het ook een reformatorisch forum waardig?
liever in de doofpot ermee dus? Is dat dan reformatorisch?
Doofpot? Er zijn al 1950 (!) reacties gekomen na de openingspost in dit topic. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen.
Zou het niet fijn zijn als we nu de ontwikkelingen verder via de krant vernemen. Want ik vind het eerlijk gezegd - en ik spreek me hier wat streng uit maar ik meen het wel - een roddeltopic.
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Je zit op een reformatorisch forum Habitat, dit is een reformatorisch actueel onderwerp heeft geen zin om dicht te gooien, discussie loopt prima
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door windorgel »

kasparov schreef:
Roos2017 schreef:
Terri schreef: Triest, dat zoiets naar buiten komt.
Elke kerk maakt de opbrengst van de dankdag collecte bekend.
Wat beweegt de gevers om dit soort bedragen in de collectezak te stoppen of om over te maken? Met welk doel?
Doel van de gevers zal zijn: traktement en pastorie vd dominee en een kerkgebouw.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Daaraan zou de opbrengst mogelijk besteed kunnen worden, aan een pastorie, een predikant, een kerkgebouw. Vraag voor mij is, of dit passend is voor een dankdag. Er zou eerdere een boetedag van toepassing moeten zijn.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

kasparov schreef:Daaraan zou de opbrengst mogelijk besteed kunnen worden, aan een pastorie, een predikant, een kerkgebouw. Vraag voor mij is, of dit passend is voor een dankdag. Er zou eerdere een boetedag van toepassing moeten zijn.
Nee een dankdag is geen boetedag, een biddag eerder.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
HHKtE
Berichten: 1447
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door HHKtE »

de diensten van de vrije Geref Gem van Kruiningen worden openbaar uitgezonden via Kerkomroep
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

HHKtE schreef:de diensten van de vrije Geref Gem van Kruiningen worden openbaar uitgezonden via Kerkomroep
Op zondag 17-12 en 24-12 in de ochtenddiensten zijn er al ongeveer 160 leden en doopleden afgelezen die over zijn gekomen vanuit GG Kruiningen. Na te tellen via kerkomroep.

Eerdere data zijn niet terug te luisteren, alleen zal er ook een aantal weken overheen zijn gegaan voordat er leden en doopleden over zijn gekomen, verwacht ik.
(~)
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Gian »

Ad Anker schreef:Een bewijs dat de scheuring 'in de gunst' is?
Wie weet. Anders is de gunst nu vast wel opgekocht.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Habitat »

Wandelende schreef: Op zondag 17-12 en 24-12 in de ochtenddiensten zijn er al ongeveer 160 leden en doopleden afgelezen die over zijn gekomen vanuit GG Kruiningen. Na te tellen via kerkomroep.
Zo, ieders (voyeuristische) nieuwsgierigheid is weer bevredigd.
Zullen we Kruiningen nu met rust laten?
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Nee. Het lijkt me nuttiger als jij dit topic gewoon niet meer opent ;)
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

HHKtE schreef:de diensten van de vrije Geref Gem van Kruiningen worden openbaar uitgezonden via Kerkomroep
Kan de link gedeeld worden?
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Links naar Kerkomroep werken op de een of andere manier nooit. Moet je even zoeken op de site Kasparov. Verwonderlijk dat de diensten (nog) op openbaar staan.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Wandelende schreef:Op zondag 17-12 en 24-12 in de ochtenddiensten zijn er al ongeveer 160 leden en doopleden afgelezen die over zijn gekomen vanuit GG Kruiningen. Na te tellen via kerkomroep.
Wat verdrietig dat dit gebeurt. Als één schaap over de dam is, volgen er meer; dat zal helaas nu ook van toepassing zijn. Het komt apart op mij over dat een predikant leden invoert in een Excel-bestand. Waar is de kerkenraad? En waarom doet Bredeweg dat?
Plaats reactie