GerGem Kruiningen

mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door mulder »

zwaluw schreef:[
Maar dat is tot hier aan toe.
A.s. zondag 19 november is iedereen welkom in de grote zaal van "Ons Dorpshuis". De dominee en minimaal 1 ouderling beginnen daar dan de diensten onder de vlag van "Vrije Gereformeerde Gemeente". Dit staat in een 10pagina's lange brief van de dominee aan de gemeente.
Oke dus kerkgebouw gaat niet over naar de uitgetreden gemeente dat betekent volgens mij dat het grootste deel van de kerkenraad en waarschijnlijk ook leden gewoon Ger.Gem blijft, deze Zeeuwen hebben vaak een enorme voorliefde voor het kerkverband. Fijn!!
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door DDD »

Laten we hopen dat alle leden, ook degenen die de voormalige dominee Bredeweg inhoudelijk steunden, lid blijven van de kerk waarbij zij horen. Want zelfs als je het grootste gelijk van de wereld hebt, is het ongepast om op eigen houtje kerkje te gaan spelen.
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door keesjanm »

zwaluw schreef:
claus schreef:Ds. G. Bredeweg legt per direct zijn ambt neer en vertrekt uit de Gereformeerde Gemeenten. Zie bericht dat de PZC plaatste.
Maar dat is tot hier aan toe.
A.s. zondag 19 november is iedereen welkom in de grote zaal van "Ons Dorpshuis". De dominee en minimaal 1 ouderling beginnen daar dan de diensten onder de vlag van "Vrije Gereformeerde Gemeente". Dit staat in een 10pagina's lange brief van de dominee aan de gemeente.
Welja, nog een gemeente erbij.... Ipv de kerkelijke weg bewandelen.....
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door FlyingEagle »

Ik vraag me af waarom ds. Bredeweg niet de kerkelijke weg bewandeld? Hij kan toch in beroep gaan? Ook van gemeenteleden wordt dat verwacht
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door keesjanm »

Roeline schreef:
-DIA- schreef:Het is inderdaad schokkend. En toch had ik ergens wel gedacht dat het ergens zo'n kant zou uitlopen. Ik wil niemand beschuldigen, maar er zijn nu eenmaal moeilijke karakters. Het blijft een pijnlijke en droevige zaak voor het geheel van de gemeenten.
Hiermee maakt u alsnog duidelijk wat u ervan vindt en meent. Laten we ons toch verre houden van oordelen op afstand.

Wat er ook aan de hand is, opstappen is helemaal fout.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Marion »

keesjanm schreef:
zwaluw schreef:
claus schreef:Ds. G. Bredeweg legt per direct zijn ambt neer en vertrekt uit de Gereformeerde Gemeenten. Zie bericht dat de PZC plaatste.
Maar dat is tot hier aan toe.
A.s. zondag 19 november is iedereen welkom in de grote zaal van "Ons Dorpshuis". De dominee en minimaal 1 ouderling beginnen daar dan de diensten onder de vlag van "Vrije Gereformeerde Gemeente". Dit staat in een 10pagina's lange brief van de dominee aan de gemeente.
Welja, nog een gemeente erbij.... Ipv de kerkelijke weg bewandelen.....
Wat intens triest, ik kan wel janken....
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door pierre27 »

Marion schreef:
keesjanm schreef:
zwaluw schreef:
claus schreef:Ds. G. Bredeweg legt per direct zijn ambt neer en vertrekt uit de Gereformeerde Gemeenten. Zie bericht dat de PZC plaatste.
Maar dat is tot hier aan toe.
A.s. zondag 19 november is iedereen welkom in de grote zaal van "Ons Dorpshuis". De dominee en minimaal 1 ouderling beginnen daar dan de diensten onder de vlag van "Vrije Gereformeerde Gemeente". Dit staat in een 10pagina's lange brief van de dominee aan de gemeente.
Welja, nog een gemeente erbij.... Ipv de kerkelijke weg bewandelen.....
Wat intens triest, ik kan wel janken....
Inderdaad een verdrietige zaak, met alleen maar verliezers. Dat opstappen een mogelijkheid was heb ik nooit kunnen denken van deze man.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Tom »

Eerstelijk vind ik het ronduit vreemd dat de ex-predikant niet wil reageren tegenover het RD maar wel tegenover de PZC. Wat moet de buitenwereld hier wel niet van denken. Mijn reactie op wat PZC citaten:
De kerkenraad van Kruiningen moest zich neerleggen bij de conclusies en schuld belijden, anders zou de classis het bestuur van de kerk overnemen. Ook zou Bredeweg niet meer op de kansel mogen staan.
Het besluit van woensdag zou dus schorsing inhouden, neem ik zo aan.
,,Er is hier gehandeld in strijd met de Bijbel en de kerkorde."
Kan best zo zijn. Maar wat Bredeweg nu doet is ronduit onbijbels. Bij zijn ambtsaanvaarding heeft hij zich onder de kerkelijke tucht gesteld van de Gereformeerde Gemeenten. De kerkorde voorziet gewoon in een optie om in beroep te gaan.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Wandelende »

Ik vind het vrij onlogisch dat het rapport bij beide partijen al volledig bekend is en er toch nog bijna 2 weken tussen de ene en de andere vergadering zit. De heer Bredeweg trekt uit dit rapport conclusies dat het rapport niet eerlijk is. Als je overtuigt bent van het ongelijk van de ander is er voldoende ruimte tot het in beroep gaan. En als je niet voldoende daarvan bent overtuigd dien je je neer te leggen bij een dergelijk rapport. Onderwerping aan de kerkelijke tucht is geen kleine belofte die een belijdend lid doet, maar ook die een ambtsdrager doet.
(~)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mister »

Vanwege de recente ontwikkelingen is de topic weer geopend en de berichten uit het topic 'Gereformeerde Gemeente' zijn hierheen verplaatst.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Gabrielle »

Filipenzen 2 : 5 Laat daarom die gezindheid in u zijn die ook in Christus Jezus was,
6 Die, terwijl Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft aan God gelijk te zijn,
7 maar Zichzelf ontledigd heeft door de gestalte van een slaaf aan te nemen en aan de mensen gelijk te worden

gisteren ging de preek hierover. ik moest er gelijk aan denken toen ik dit nieuws hoorde.
vertoonden we met zn allen maar wat meer het beeld van Christus.



diep droevig.....
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Hendrikus »

~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeente

Bericht door Tiberius »

zwaluw schreef:
claus schreef:Ds. G. Bredeweg legt per direct zijn ambt neer en vertrekt uit de Gereformeerde Gemeenten. Zie bericht dat de PZC plaatste.
Maar dat is tot hier aan toe.
A.s. zondag 19 november is iedereen welkom in de grote zaal van "Ons Dorpshuis". De dominee en minimaal 1 ouderling beginnen daar dan de diensten onder de vlag van "Vrije Gereformeerde Gemeente". Dit staat in een 10pagina's lange brief van de dominee aan de gemeente.
Sluit hij zich aan bij de VGG van Werkendam, ds. Ippel?
Onbemind
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Onbemind »

Nvt
Ignoti nulla cupido.
Plaats reactie