Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Hollander »

crossmountain schreef:Zijn er nog RF'ers die hier zaterdagavond heen gaan?
https://www.komookgroep.nl/kerkmuren-zegen-of-vloek
Interessant. Hopelijk horen we of die GG-uitspraak van kanselruil een officieel besluit was of een 'losse flodder' die in het RD tot koptekst werd verheven. Want dat is nog steeds niet helder geworden.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
crossmountain schreef:Zijn er nog RF'ers die hier zaterdagavond heen gaan?
https://www.komookgroep.nl/kerkmuren-zegen-of-vloek
Interessant. Hopelijk horen we of die GG-uitspraak van kanselruil een officieel besluit was of een 'losse flodder' die in het RD tot koptekst werd verheven. Want dat is nog steeds niet helder geworden.
Als ik dit zo lees, dan denk ik dat het een vaststaand besluit is. Helaas.

Zou deze avond ook te beluisteren zijn? Walcheren-Hoevelaken is niet aan te rijden op zaterdagavond.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Hendrikus »

Jantje schreef:
Zou deze avond ook te beluisteren zijn? Walcheren-Hoevelaken is niet aan te rijden op zaterdagavond.
Gewoon op tijd vertrekken, Jan :nananere
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
Jantje schreef:
Zou deze avond ook te beluisteren zijn? Walcheren-Hoevelaken is niet aan te rijden op zaterdagavond.
Gewoon op tijd vertrekken, Jan :nananere
Jawel, maar dan ben ik waarschijnlijk niet voor de zondag thuis. :nananere
Maar ik heb goede hoop dat de RD een verslagje schrijft. Dus wie weet, wordt het maandag vervolgd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gerrit35
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:18

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Gerrit35 »

Jantje schreef:
Hendrikus schreef:
Jantje schreef:
Zou deze avond ook te beluisteren zijn? Walcheren-Hoevelaken is niet aan te rijden op zaterdagavond.
Gewoon op tijd vertrekken, Jan :nananere
Jawel, maar dan ben ik waarschijnlijk niet voor de zondag thuis. :nananere
Maar ik heb goede hoop dat de RD een verslagje schrijft. Dus wie weet, wordt het maandag vervolgd.
Ik weet niet hoe serieus je die uitspraak bedoelt, gezien de smiley erachter, maar zo'n reden kan m.i. naast te pas ook te onpas worden gebruikt. Je gaat naar een avond waar je met Gods Woord bezig bent, dus dan lijkt het argument 'voor de zondag thuis zijn' mij niet zo relevant. Het gaat er natuurlijk meer om of je voldoende slaap krijgt om de volgende ochtend weer fris en met aandacht in de kerk te kunnen zitten ;)

P.S. Ik zie nu op de site dat Rik van Groningen op zaterdagavond 14 december in Hoevelaken hoopt te spreken. Die moet naar Kapelle toch minstens even lang rijden als jij, Jantje ;)
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door -DIA- »

Ik ben hier wat aan het luisteren, maar dit is niet anders dan een jij-daar-avond in een meer degelijke aankleding. Verder is de leer helemaal hetzelfde. Zonder het met name te noemen kun je merken dat ze het niet op de oude bevindelijke leer hebben begrepen. Er zijn tussendoor van de opmerkingen die veel zeggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door RotterS »

-DIA- schreef:Ik ben hier wat aan het luisteren, maar dit is niet anders dan een jij-daar-avond in een meer degelijke aankleding. Verder is de leer helemaal hetzelfde. Zonder het met name te noemen kun je merken dat ze het niet op de oude bevindelijke leer hebben begrepen. Er zijn tussendoor van de opmerkingen die veel zeggen.


Dat ligt heel sterk aan wie er spreekt.

@Jantje: de RO heeft in het verleden nog wel eens KomOok-avonden uitgezonden. Of ze dat nog doen, weet ik niet.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door margrietha »

Jantje schreef:
Hendrikus schreef:
Jantje schreef:
Zou deze avond ook te beluisteren zijn? Walcheren-Hoevelaken is niet aan te rijden op zaterdagavond.
Gewoon op tijd vertrekken, Jan :nananere
Jawel, maar dan ben ik waarschijnlijk niet voor de zondag thuis. :nananere
Maar ik heb goede hoop dat de RD een verslagje schrijft. Dus wie weet, wordt het maandag vervolgd.
@jantje , op 21 december speelt André Nieuwkoop in Breda, dat vindt jij mooi toch? das voor jou prima aan te rijden en voor de zondag op tijd thuis!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Orchidee »

-DIA- schreef:Ik ben hier wat aan het luisteren, maar dit is niet anders dan een jij-daar-avond in een meer degelijke aankleding. Verder is de leer helemaal hetzelfde. Zonder het met name te noemen kun je merken dat ze het niet op de oude bevindelijke leer hebben begrepen. Er zijn tussendoor van de opmerkingen die veel zeggen.
Sorry hoor @Dia: je kan het niet laten om zuur te spuwen op alles wat volgens jou niet goed is, jij beticht anderen regelmatig van het jou niet respecteren en begrijpen maar jij begrijpt er net zo min iets van en respecteert andere gedachten net zo min!
Hoe zul en/of wil je zo ooit tot elkaar komenAfbeelding
Het is maar goed dat wij mensen dat niet in de hand hebben.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Jantje »

margrietha schreef:
Jantje schreef:
Hendrikus schreef:
Jantje schreef:
Zou deze avond ook te beluisteren zijn? Walcheren-Hoevelaken is niet aan te rijden op zaterdagavond.
Gewoon op tijd vertrekken, Jan :nananere
Jawel, maar dan ben ik waarschijnlijk niet voor de zondag thuis. :nananere
Maar ik heb goede hoop dat de RD een verslagje schrijft. Dus wie weet, wordt het maandag vervolgd.
@jantje , op 21 december speelt André Nieuwkoop in Breda, dat vindt jij mooi toch? das voor jou prima aan te rijden en voor de zondag op tijd thuis!
Ik zou het graag doen, maar ik heb volgens mij dan al wat anders. En bovendien zijn er in de week daarna ook nog een aantal zangavonden en 5 erediensten die ik wil bijwonen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Delftenaar »

Allemaal prima en dat moet je vooral ook doen. Lijkt me een keuze waar niets mis mee is.

Maar los van deze dingen vroeg ik me naar aanleiding van de oorspronkelijke vraag over de afstand vanuit Zeeland naar Hoevelaken af waarom in Zeeland geen soortgelijke avonden van Kom ook, Jij daar, of hoe het ook mag heten georganiseerd wordt.
Ligt er daar geen vraag op dat gebied?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Jantje »

Zulk soort avonden worden hier ook gehouden. Maar 'Jij daar!' bezoek ik op principiële gronden niet. En op de andere avonden spreekt er zelden iemand uit de Gereformeerde Gemeenten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
HersteldHervormd
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door HersteldHervormd »

We komen echt altijd op de Gereformeerde Gemeente uit ::please zucht...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:Zulk soort avonden worden hier ook gehouden. Maar 'Jij daar!' bezoek ik op principiële gronden niet. En op de andere avonden spreekt er zelden iemand uit de Gereformeerde Gemeenten.
Waarom zou er persé een GG'er moeten spreken, juist op zulke avonden zou je niet stil moeten staan bij kerkmuren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil

Bericht door Jantje »

Ik bedoelde daar juist mee te zeggen dat ik dat niet goed vind. Lees ook het stuk van de Reformatorische Omroep, deze week in het RD. Wat is er mis mee om je medewerking te verlenen aan 'Pastorale vragen'?

En daarnaast bedoelde ik ook dat het opvallend is dat er in Hoevelaken wel predikanten aan meewerken uit de Gereformeerde Gemeenten en in Zeeland zelden of nooit.

Maar goed, om op het onderwerp van het draadje terug te komen: vanavond heb ik grotendeels meegeluisterd met een prachtige gemeenteavond in een Gereformeerde Gemeente in de omgeving, waar een predikant van buiten het kerkverband sprak. Helaas werkte het internet niet volledig naar behoren. Maar het was een zeer leerzame avond.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie