Generale Synode GG (alleen nieuws)

GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door GGBeroopingswerk »

Mannetje schreef:
Jantje schreef:
Refoforum2017 schreef:De predikant-afgevaardigden van de PS Zuid voor 2019:

Ds. D. de Wit
Ds. A.P. Baaijens
Ds. S. Maljaars (preses)
Ds. J.M.D. de Heer (scriba)
Ds. P.D. den Haan
Dat zijn bijna allemaal potentiële kandidaten. Dus daar kom je ook niet veel mee verder.
Bijna allemaal schrijf je. Wie zie je dan niet als potentiële kandidaat?
Iedereen is potentieel kandidaat.

Hoewel het me wel goed lijkt dat er wel gekozen wordt voor een samenbindende kandidaat, één die wars is van kerkpolitiek. En dan blijft niet het hele rijtje staan, helaas.
Anderszijds kan God ook harten neigen van predikanten. Mogelijk dat we dan ook meer tijd moeten besteden aan gebed dan aan beoordelingen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Tiberius »

Potentieel kandidaat is dubbel op, een pleonasme. :OO3
Pianoman
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2018, 20:27

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Pianoman »

"dubbel op, een pleonasme"..... is dat niet een pleonasme in terminis?

En niet iedere kandidaat (mogelijk gekozene) is automatisch potentieel (geschikt), of is het juist andersom...?

Dus, voordat we dingen (on)zinnig dubbel gaan interpreteren is het dubbel zinnig om dubbelzinnige opmerkingen te verduidelijken....

Waarvan acta!
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Mistig »

Op de website van gergeminfo las ik het volgende:

Op woensdag 11 september en donderdag 12 september vergadert de Generale Synode.
Voorafgaande aan de synode vindt een bidstond plaats, op dinsdagavond 10 september, aanvang 19.30 uur. Ds. J.J. van Eckeveld hoopt hierin voor te gaan. De bidstond zal te volgen zijn via deze website.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Refoforum2017 »

In de Saambinder hebben alleen de afgevaardigden gestaan van de PS Zuid, Zuid-West en Oost, maar niet van Noord-West. Hoe kan dit? Is deze PS nog niet afgerond? Heeft iemand alle afgevaardigden op een rij?
Mannetje
Berichten: 7754
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Mannetje »

Refoforum2017 schreef:In de Saambinder hebben alleen de afgevaardigden gestaan van de PS Zuid, Zuid-West en Oost, maar niet van Noord-West. Hoe kan dit? Is deze PS nog niet afgerond? Heeft iemand alle afgevaardigden op een rij?
Het is toch nog lang geen 11 september?
-
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Hollander »

Mannetje schreef:
Refoforum2017 schreef:In de Saambinder hebben alleen de afgevaardigden gestaan van de PS Zuid, Zuid-West en Oost, maar niet van Noord-West. Hoe kan dit? Is deze PS nog niet afgerond? Heeft iemand alle afgevaardigden op een rij?
Het is toch nog lang geen 11 september?
Op zich is zo'n vraag toch niet vreemd als de Saambinder al aan het publiceren is geslagen?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Refoforum2017 »

Hollander schreef:
Mannetje schreef:
Refoforum2017 schreef:In de Saambinder hebben alleen de afgevaardigden gestaan van de PS Zuid, Zuid-West en Oost, maar niet van Noord-West. Hoe kan dit? Is deze PS nog niet afgerond? Heeft iemand alle afgevaardigden op een rij?
Het is toch nog lang geen 11 september?
Op zich is zo'n vraag toch niet vreemd als de Saambinder al aan het publiceren is geslagen?
De voorbereidingen voor de synode door de afgevaardigden zijn allang begonnen. Normaal gesproken staan de afgevaardigden vrij snel na de PS in de Saambinder. De andere verslagen hebben er al vele weken geleden ingestaan. De afgevaardigen moeten al bekend zijn.

Persoonlijk vind ik het relevant vanwege mijn verwachtingen rond de nieuwe preses. Ik vermoed dat deze uit de PS Noord-West gaat komen.
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Refoforum2017 »

Hollander schreef:
Mannetje schreef:
Refoforum2017 schreef:In de Saambinder hebben alleen de afgevaardigden gestaan van de PS Zuid, Zuid-West en Oost, maar niet van Noord-West. Hoe kan dit? Is deze PS nog niet afgerond? Heeft iemand alle afgevaardigden op een rij?
Het is toch nog lang geen 11 september?
Op zich is zo'n vraag toch niet vreemd als de Saambinder al aan het publiceren is geslagen?
De voorbereidingen voor de synode door de afgevaardigden zijn allang begonnen. Normaal gesproken staan de afgevaardigden vrij snel na de PS in de Saambinder. De andere verslagen hebben er al vele weken geleden ingestaan. De afgevaardigen moeten al bekend zijn.

Persoonlijk vind ik het relevant vanwege mijn verwachtingen rond de nieuwe preses. Ik vermoed dat deze uit de PS Noord-West gaat komen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Jantje »

Wacht maar af. Speculeren heeft geen enkele zin.

Wanneer was de vergadering van de PS Noord-West eigenlijk?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7754
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Mannetje »

Refoforum2017 schreef:
De voorbereidingen voor de synode door de afgevaardigden zijn allang begonnen. Normaal gesproken staan de afgevaardigden vrij snel na de PS in de Saambinder. De andere verslagen hebben er al vele weken geleden ingestaan. De afgevaardigen moeten al bekend zijn.

Persoonlijk vind ik het relevant vanwege mijn verwachtingen rond de nieuwe preses. Ik vermoed dat deze uit de PS Noord-West gaat komen.
Hier moet ik wel een beetje om lachen. Je hebt verwachtingen, beter gezegd, vermoedens, rond een nieuwe preses en daarom wordt het toch wel tijd dat je de afgevaardigden weet.

Tenzij je direct belanghebbende bent, potentiële preses van de Generale Synode bijvoorbeeld (maar dan wist je wel of je afgevaardigd was), vind ik dat je gewoon nog maar even geduld moet kunnen hebben.

Met hartelijk meeleven met je kerkverband is niets mis. Maar daar hoef je geen namen voor te weten.
-
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Hollander »

Hoe doet men dat eigenlijk met het voorbereiden van een vergadering als er nog geen voorzitter is? Zo iemand moet toch ook de ruimte krijgen zich (als voorzitter) goed voor te bereiden?

Ter vergelijking: bij de CGK is recent ds. Schenau gekozen en vervolgens start een lange voorbereidingsperiode.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12024
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Herman »

Dat hangt samen met een heel ander vergaderconcept. Het ene lijkt meer op polderen en het andere lijkt meer op hameren.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Hollander »

Herman schreef:Dat hangt samen met een heel ander vergaderconcept. Het ene lijkt meer op polderen en het andere lijkt meer op hameren.
Dan is voorbereiding (als voorzitter) niet nodig? Dus inlezen als 'gewoon' synodelid is voldoende en de enige andere eis is om een horloge en een hamer bij je te hebben?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12024
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Herman »

Hollander schreef:
Herman schreef:Dat hangt samen met een heel ander vergaderconcept. Het ene lijkt meer op polderen en het andere lijkt meer op hameren.
Dan is voorbereiding (als voorzitter) niet nodig? Dus inlezen als 'gewoon' synodelid is voldoende en de enige andere eis is om een horloge en een hamer bij je te hebben?
In het algemeen zijn er zeer veel dikke rapporten. Dus dan is er inderdaad geen verschil tussen lid en voorzitter zijn. Het laatste is misschien nog wel makkelijker omdat je doorgaans niet mee doet aan de inhoudelijke bespreking, want je zit er om sturing te geven aan de discussies die plaatsvinden.

Maar ik weet niet hoe dat feitelijk geregeld wordt in de GG.

In de CGK zijn bij de openingsvergadering alle agendapunten verdeeld over een verschillende synodecommissies en die leden zijn dus al drie/vier maanden in subcommissies aan het werk ter voorbereiding op de plenaire vergaderingen.
Plaats reactie