Generale Synode GG (alleen nieuws)

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Luther »

Bezorgd schreef:Ik begrijp het wel . Ooit heb ik Aagtekerke eens bezocht, maar het is echt het andere einde van wereld. Barendrecht ligt veel centraler, dus zijn de broeders niet een hele dag kwijt.
Kom... ja, het zal voor sommige afgevaardigden drie uur rijden zijn, maar voor velen zal het nu eens dichterbij zijn. Het is juist een mooie symboliek als de bidstond door de jaren heen op allerlei plaatsen wordt gehouden. Je bent immers samen kerkverband.

@AdAnker: van enige objectieve nieuwsgaring is op RF in het algemeen en in dit topic in het bijzonder, geen sprake :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Erskinees »

Bezorgd schreef:Ik begrijp het wel . Ooit heb ik Aagtekerke eens bezocht, maar het is echt het andere einde van wereld. Barendrecht ligt veel centraler, dus zijn de broeders niet een hele dag kwijt.
Maar waarom dan niet gewoon Gouda? Groter kerkgebouw en is iedereen gelijk in de buurt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Jantje »

Als je goed het forum bij houdt, had je kunnen lezen dat de banken er gisteren al zijn uitgehaald. Dat heeft @refo verteld. Dus dat is niet mogelijk.

En verder ben ik het helemaal met @Luther eens. Ik vind het gewoon niet aardig naar Zeeland toe. En vanuit de roepende kerk Aagtekerke zullen er nu amper mensen naar de dienst gaan. Gelukkig wordt het wel via de kerktelefoon uitgezonden, las ik. Dus dat is fijn voor de oude mensen. Maar het blijft wel een vreemde vertoning.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7770
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Mannetje »

Waar was de bidstond vorige keer? Was het toen wel in de kerk van de roepende gemeente?
-
GGotK
Berichten: 2188
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door GGotK »

Mannetje schreef:Waar was de bidstond vorige keer? Was het toen wel in de kerk van de roepende gemeente?
Wordt vanaf 2013 standaard gehouden in Barendrecht.
Laatst gewijzigd door GGotK op 10 sep 2019, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Stof »

Ad Anker schreef:Ik zie echt uit naar de objectieve verslaglegging op dit forum van de synode. Gelukkig is Bezorgd nog in staat na te denken. Dat biedt perspectief.
Die objectieve verslaglegging komt er niet (tenzij er forumleden naar de synode gaan). Dat wat naar buiten komt via het RD wordt gecensureerd door het moderamen.
Mannetje
Berichten: 7770
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Mannetje »

Stof schreef:
Ad Anker schreef:Ik zie echt uit naar de objectieve verslaglegging op dit forum van de synode. Gelukkig is Bezorgd nog in staat na te denken. Dat biedt perspectief.
Die objectieve verslaglegging komt er niet (tenzij er forumleden naar de synode gaan). Dat wat naar buiten komt via het RD wordt gecensureerd door het moderamen.
Is dit een objectieve woordkeuze? ;)
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Ad Anker »

Stof schreef:
Ad Anker schreef:Ik zie echt uit naar de objectieve verslaglegging op dit forum van de synode. Gelukkig is Bezorgd nog in staat na te denken. Dat biedt perspectief.
Die objectieve verslaglegging komt er niet (tenzij er forumleden naar de synode gaan). Dat wat naar buiten komt via het RD wordt gecensureerd door het moderamen.
Ach... ach... Stof toch.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Jantje »

Het moderamen is niet objectief. Dus dat heeft tot gevolg dat ook het RD niet objectief is. Laat staan dit forum met hobbyisten.

Ik ben het dus volkomen met @Stof eens.
Laatst gewijzigd door Jantje op 10 sep 2019, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:Het moderamen is niet subjectief. Dus dat heeft tot gevolg dat ook het RD niet subjectief is. Laat staan dit forum met hobbyisten.

Ik ben het dus volkomen met @Stof eens.
Dus alles is objectief?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Dodo »

Jantje schreef:Het moderamen is niet subjectief. Dus dat heeft tot gevolg dat ook het RD niet subjectief is. Laat staan dit forum met hobbyisten.

Ik ben het dus volkomen met @Stof eens.
Stof zegt dat het moderamen juist niet objectief is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door eilander »

Al die moeilijke woorden ook...
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Ad Anker »

Haha, vandaar de volkomen instemming van onze Jan.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33304
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Tiberius »

@Jantje:

objectief = zonder zich door eigen voorkeur te laten beïnvloeden; onbevooroordeeld, onbevangen (tegenstelling: subjectief);
subjectief = persoonlijk, volgens eigen mening; = partijdig (tegenstelling: objectief).

bron: www.vandale.nl
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Jantje »

Ik was even mis... :cry :fi :yahoo

Inmiddels heb ik de reactie aangepast. Zo moet hij zijn:
Jantje schreef:Het moderamen is niet objectief. Dus dat heeft tot gevolg dat ook het RD niet objectief is. Laat staan dit forum met hobbyisten.

Ik ben het dus volkomen met @Stof eens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie