Generale Synode GG (alleen nieuws)

DDD
Berichten: 28678
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:Ik moet helaas bekennen dat ik ook zulke voorbeelden ken. Dus het is niet iets uit het luchtledige wat @DDD beweert.

Pas hoorde ik nog een zeer ergerlijk voorbeeld...
Mensen als jij moeten direct een attest krijgen bij aanmelding. Zo diep ingeleid in zonden van anderen. Voorbeeldenswaardig. Althans, dat dachten de discipelen bij de rijke jongeling. Maar toch... Eén ding ontbreekt u.

Goede zondag allen!
Je laat de hele aanleiding voor deze onverkwikkelijke discussie buiten beschouwing. Iemand zegt iets wat erg voor de hand ligt, en anderen komen bijdehand doen omdat er geen bewijs zou zijn.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:
Mannetje schreef:
Jantje schreef:Ik moet helaas bekennen dat ik ook zulke voorbeelden ken. Dus het is niet iets uit het luchtledige wat @DDD beweert.
Dat heb ik ook niet gezegd, ik vroeg slechts om bewijs. Jij hebt dat dus wel?
Dat vragen om bewijs is een abjecte manier om evidente feiten te ontkennen. Wat mij betreft, is het net zoiets als vragen om bewijs van verkrachting als je dochter zegt dat ze van haar fiets is getrokken.

Bah.
Hoe kan het dat het moeite kost om evidente feiten te bewijzen?

En je voorbeeld is weer een staaltje van de door mij genoemde bewijskunst.
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Jantje schreef:Ik moet helaas bekennen dat ik ook zulke voorbeelden ken. Dus het is niet iets uit het luchtledige wat @DDD beweert.

Pas hoorde ik nog een zeer ergerlijk voorbeeld...
Mensen als jij moeten direct een attest krijgen bij aanmelding. Zo diep ingeleid in zonden van anderen. Voorbeeldenswaardig. Althans, dat dachten de discipelen bij de rijke jongeling. Maar toch... Eén ding ontbreekt u.

Goede zondag allen!
Goede zondag! Wie zonder is werpe de eerste steen...

En verder kan ik het verifiëren. Ik praat geen onzin. Dat jij dat bij voorbaat wel al zo vindt, kan ik ook niet helpen. @DDD overdrijft soms wel wat hier en daar, maar dit keer moet ik hem toch echt gelijk geven dat er soms predikanten zijn die ook nog een lange arm hebben in classisgemeenten waar een predikant staat. En dat is toch wel vreemd en ook nogal bazig.
Ik vind niet dat je onzin verkoopt. Ik vind het ontzettend verdrietig dat jij hier hele grote woorden spreekt, anoniem en ongepast. Mijn post is daarom bedoeld als spiegel. Alsjeblieft, maak er gebruik van. Besteed je tijd om iets inhoudelijks te typen over de preek die je aanbeval. Dat heb je nog beloofd. Echt waar, dat is veel beter!
DDD
Berichten: 28678
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door DDD »

Mannetje schreef:
DDD schreef:
Mannetje schreef:
Jantje schreef:Ik moet helaas bekennen dat ik ook zulke voorbeelden ken. Dus het is niet iets uit het luchtledige wat @DDD beweert.
Dat heb ik ook niet gezegd, ik vroeg slechts om bewijs. Jij hebt dat dus wel?
Dat vragen om bewijs is een abjecte manier om evidente feiten te ontkennen. Wat mij betreft, is het net zoiets als vragen om bewijs van verkrachting als je dochter zegt dat ze van haar fiets is getrokken.

Bah.
Hoe kan het dat het moeite kost om evidente feiten te bewijzen?

En je voorbeeld is weer een staaltje van de door mij genoemde bewijskunst.
Ik beweer ook niet dat ik het kan bewijzen, al kan ik dat wel, maar dat zou andere mensen schaden. Ik vind dat je het zou moeten weten en anders moet je je wat meer verdiepen in het kerkbestuur en niet zo stellig praten over dingen waar je geen verstand van hebt.

Overigens bezondig ik mij ook wel aan stellige opmerkingen, daar ben ik mij van bewust. Dat is ook niet altijd goed.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Mannetje »

Waar praat ik stellig? Ik heb slechts dingen bevraagd...

Mijn grootste bezwaar tegen al dit gepraat over kerkpolitiek etc. is dat er vreselijk veel verhalen zijn, die vast ergens een kern van waarheid bevatten, maar die totaal voorbijgaan aan wat er precies is gezegd en gedaan. Als er contact is geweest tussen ds. A en ds. B over een meningsverschil tussen die beide, dan zal een 'liefhebber ' van de een dit anders duiden dan een ' liefhebber' van de ander.

Daarom wil ik slechts waarde hechten aan onderbouwde verhalen en niet aan losse flodders die iedereen zou moeten weten.

En soms ben ik liever dom en onwetend, dan dat ik de ballast van alle kerkelijke ellende met mij meedraag, opdat ik des te onbevangener kan luisteren.
-
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Hollander »

Mannetje schreef:[...] , dan dat ik de ballast van alle kerkelijke ellende met mij meedraag, opdat ik des te onbevangener kan luisteren.
Dat is een waarheid als een schotter.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:Als er contact is geweest tussen ds. A en ds. B over een meningsverschil tussen die beide, dan zal een 'liefhebber ' van de een dit anders duiden dan een ' liefhebber' van de ander.

Daarom wil ik slechts waarde hechten aan onderbouwde verhalen en niet aan losse flodders die iedereen zou moeten weten.
Dat begrijp ik. Dat neemt niet weg dat ik een onderbouwd verhaal heb, terwijl dat voor mij geen gevolgen heeft voor een eventuele 'liefhebber'.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Erskinees »

Op Gergeminfo wordt mensen tussen neus en lippen door afgeraden om naar de Bidstond van de generale synode te Barendrecht te komen i.v.m. de verwachte drukte. De website geeft aan dat het aantal zitplaatsen beperkt is. Wat ik me dan afvraag: waarom wordt deze dienst dan in Barendrecht, met zo'n 700 zitplaatsen, gehouden? Genoeg andere grotere GG-kerkgebouwen in deze omgeving.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Geytenbeekje »

Erskinees schreef:Op Gergeminfo wordt mensen tussen neus en lippen door afgeraden om naar de Bidstond van de generale synode te Barendrecht te komen i.v.m. de verwachte drukte. De website geeft aan dat het aantal zitplaatsen beperkt is. Wat ik me dan afvraag: waarom wordt deze dienst dan in Barendrecht, met zo'n 700 zitplaatsen, gehouden? Genoeg andere grotere GG-kerkgebouwen in deze omgeving.
Ik kan me niet herinneren dat er in de HHK een bidstond wordt georganiseerd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Jantje »

Erskinees schreef:Op Gergeminfo wordt mensen tussen neus en lippen door afgeraden om naar de Bidstond van de generale synode te Barendrecht te komen i.v.m. de verwachte drukte. De website geeft aan dat het aantal zitplaatsen beperkt is. Wat ik me dan afvraag: waarom wordt deze dienst dan in Barendrecht, met zo'n 700 zitplaatsen, gehouden? Genoeg andere grotere GG-kerkgebouwen in deze omgeving.
Een uitzonderlijke goede vraag. :super

Ze hadden het ook gewoon in de roepende kerk van Aagtekerke kunnen houden. Dan had ik de dienst tenminste ook eens kunnen bijwonen. :modo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Luther »

Jantje schreef:[e hadden het ook gewoon in de roepende kerk van Aagtekerke kunnen houden. Dan had ik de dienst tenminste ook eens kunnen bijwonen. :modo
Zeg jij nu dat de roepende kerk Aagtekerke is, en dat de dienst niet in Aagtekerke wordt gehouden?
Dat is toch vreemd, als ik zo vrij mag zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Jantje »

Luther schreef:
Jantje schreef:[e hadden het ook gewoon in de roepende kerk van Aagtekerke kunnen houden. Dan had ik de dienst tenminste ook eens kunnen bijwonen. :modo
Zeg jij nu dat de roepende kerk Aagtekerke is, en dat de dienst niet in Aagtekerke wordt gehouden?
Dat is toch vreemd, als ik zo vrij mag zijn.
Zeker. Heel vreemd. Ik begrijp ook helemaal niet wat Barendrecht voor connectie heeft met de roepende kerk van Aagtekerke.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Stof »

Jantje schreef:
Luther schreef:
Jantje schreef:[e hadden het ook gewoon in de roepende kerk van Aagtekerke kunnen houden. Dan had ik de dienst tenminste ook eens kunnen bijwonen. :modo
Zeg jij nu dat de roepende kerk Aagtekerke is, en dat de dienst niet in Aagtekerke wordt gehouden?
Dat is toch vreemd, als ik zo vrij mag zijn.
Zeker. Heel vreemd. Ik begrijp ook helemaal niet wat Barendrecht voor connectie heeft met de roepende kerk van Aagtekerke.
In zowel media als samenleving - als nu wellicht ook kerk? - gaat de randstad steeds meer aan het langste eind trekken.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Bezorgd »

Ik begrijp het wel . Ooit heb ik Aagtekerke eens bezocht, maar het is echt het andere einde van wereld. Barendrecht ligt veel centraler, dus zijn de broeders niet een hele dag kwijt.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)

Bericht door Ad Anker »

Luther schreef:Dat is toch vreemd?
Jantje schreef:Zeker. Heel vreemd.
Bezorgd schreef:Ik begrijp het wel . Ooit heb ik Aagtekerke eens bezocht, maar het is echt het andere einde van wereld. Barendrecht ligt veel centraler, dus zijn de broeders niet een hele dag kwijt.
Ik zie echt uit naar de objectieve verslaglegging op dit forum van de synode. Gelukkig is Bezorgd nog in staat na te denken. Dat biedt perspectief.
Plaats reactie