Beroepingswerk discussie [2]

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Wandelende »

Charles schreef:
Jan Vogel schreef:Het is best een spannende tijd voor de GG. Veel beroepingsnieuws. Het valt mij daarbij op dat het beroepingsnieuws van andere kerken de laatste tijd niet of nauwelijks meer wordt doorgegeven.
En als ik dan kijk hoeveel postings de dagen rondom 'de vergadering van het curatorium' ten opzichte van de andere vergaderdagen van de curatoria van de andere kerken opleveren, dan ben ik bijna geneigd om voor te stellen de naam van dit forum te veranderen in GerGemforum. O ja, kleine uitzondering Voortbestaan TUA.
Je hebt een punt. Een hele discussie over curatorium GG. Over het curatorium van CGK waar ze er 'maar' 2 hebben toegelaten geen discussie.
CGK heeft niet "maar 2" toegelaten. In het betreffende topic lees ik er 4.
En wat je overige punt betreft, ik volg graag de ontwikkelingen in andere kerkverbanden. GG, CGK, GKV, PKN, heb ik al langs zien komen ik deze paar dagen van mijn lidmaatschap. Hoewel ik reeds jaren mee lees met het forum.
Wil je een campagne in onze geliefde HHK voor nieuwe forumleden? Of is het een beter idee om er een punt op de CGK-synode van te maken? :-----)
(~)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door helma »

Charles schreef:
Jan Vogel schreef:Het is best een spannende tijd voor de GG. Veel beroepingsnieuws. Het valt mij daarbij op dat het beroepingsnieuws van andere kerken de laatste tijd niet of nauwelijks meer wordt doorgegeven.
En als ik dan kijk hoeveel postings de dagen rondom 'de vergadering van het curatorium' ten opzichte van de andere vergaderdagen van de curatoria van de andere kerken opleveren, dan ben ik bijna geneigd om voor te stellen de naam van dit forum te veranderen in GerGemforum. O ja, kleine uitzondering Voortbestaan TUA.
Je hebt een punt. Een hele discussie over curatorium GG. Over het curatorium van CGK waar ze er 'maar' 2 hebben toegelaten geen discussie.
Oh la la! Je leest het nieuws over de CGK maar half!! Wat zegt dat over jou Afbeelding
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Zita »

DDD schreef:Niks verzonnen. Maar het lijkt mij niet leuk om met vier tegen zeventien of nog meer beroepen te eindigen. En het is opvallend dat zulke dingen geregeld voorkomen.

Maar het doet er verder niet toe.
Zou het? Dan verwordt het arbeiden in Gods koninkrijk tot een populariteitswedstrijd.
Het lijkt me echt moeilijk als je als kandidaat vooraf al overtuigd bent dat je naar gemeente A moet, en deze gemeente brengt geen beroep uit. En in alle gevallen lijkt het mij een kwestie van vertrouwen en verwondering dat de Heere je een gemeente toevertrouwt.
Tom
Berichten: 433
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Tom »

Opmerkelijk dat men dit jaar in Barneveld wel een student beroepen heeft. Nu hoeft de rechterflank ook zeker niet te klagen met deze lichting studenten. Minder dogmatisch, meer bevindelijk dan gewoonlijk.
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door GG-er »

eilander schreef:
JCRyle schreef:Oké dan ... gisteren beroepen, vandaag aangenomen. Kand. Boudewijn naar Barneveld-Centrum. Is dat niet wat snel?
Welnee, misschien heeft hij het beroep al weken eerder aangenomen, het moest alleen nog uitgebracht worden :)
Ik weet van één van de GG-predikanten dat hij al jaren wist naar welke gemeente hij moest. Dan is het wel heel spannend op de avond waarvan je weet dat de broeders van die gemeente vergaderen...
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door JCRyle »

DDD schreef:Niks verzonnen. Maar het lijkt mij niet leuk om met vier tegen zeventien of nog meer beroepen te eindigen. En het is opvallend dat zulke dingen geregeld voorkomen.

Maar het doet er verder niet toe.
Ja als je je hart hoog hebt zitten, dan wil je graag haantje de voorste zijn. Maar ik waag te betwijfelen dat de kandidaten zich in een dergelijke ongeestelijke strijd hebben begeven.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Reiziger »

JCRyle schreef: Ja als je je hart hoog hebt zitten, dan wil je graag haantje de voorste zijn. Maar ik waag te betwijfelen dat de kandidaten zich in een dergelijke ongeestelijke strijd hebben begeven.
Het gaat er niet om dat ze haantje de voorste willen zijn, maar niks menselijks is de kandidaten vreemd. Hoewel het voordelen heeft om weinig beroepen te krijgen, is het uiteindelijk toch fijn als je er veel krijgt. Het is toch een blijk van waardering.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door JCRyle »

Forummer schreef:
JCRyle schreef: Ja als je je hart hoog hebt zitten, dan wil je graag haantje de voorste zijn. Maar ik waag te betwijfelen dat de kandidaten zich in een dergelijke ongeestelijke strijd hebben begeven.
Het gaat er niet om dat ze haantje de voorste willen zijn, maar niks menselijks is de kandidaten vreemd. Hoewel het voordelen heeft om weinig beroepen te krijgen, is het uiteindelijk toch fijn als je er veel krijgt. Het is toch een blijk van waardering.
Wat een dwaasheid! :bobo
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Wandelende »

Joostw schreef:
JCRyle schreef:Oké dan ... gisteren beroepen, vandaag aangenomen. Kand. Boudewijn naar Barneveld-Centrum. Is dat niet wat snel?
Kand. Boudewijn weet al heel lang waar hij naar toe moest..
Dan ben ik heel benieuwd uit welke bron jij dat hebt. Want zeer dicht nabije familie gaf andere informatie.
Niet dat het er voor ons ook maar iets toe zou doen, het is meer een gedachtevraag dus ik hoef geen antwoord. Echter zou ik op internet niet zomaar een invulling geven van een andermans gedachten. Dat past niet, tenzij je Boudewijn zelf zou zijn... ;)
(~)
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Reiziger »

JCRyle schreef: Wat een dwaasheid! :bobo
Onzin. Kandidaten zijn geen robots!!
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door JCRyle »

Forummer schreef:
JCRyle schreef: Wat een dwaasheid! :bobo
Onzin. Kandidaten zijn geen robots!!
Nee, maar wel volwassen!
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Reiziger »

Dat waren de discipelen ook...
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door JCRyle »

Forummer schreef:Dat waren de discipelen ook...
Wanneer is de prijsuitreiking? Bij het afscheid van de rector? Over alle jaren of per jaar? :bobo
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Reiziger »

Haha humor heeft u wel.
Ik trek het heus niet zo dat er een wedloopje plaars zou vinden hoor, of een prijsuitreiking. Het enige wat ik zeg is dat predikanten/kandidaten ook mensen zijn, en het dus ook fijn vinden als ze veel beroepen krijgen.
Zo zei ds. Silfhout enkele jaren geleden in een interview met het RD dat het hem altijd pijn heeft gedaan dat hij nooit zoveel beroepen heeft gekregen.
DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door DDD »

Daar lijkt me niets mis mee. Ik vond het mede daarom een heel goed interview. Dominees zijn ook mensen en daar mogen we in het gesprek en ook op dit forum ook aan denken. Dat geldt natuurlijk in de eerste plaats voor mijzelf. Wat je tegen iemand persoonlijk zegt of zou zeggen, hoeft niet altijd ook op een forum.
Gesloten