Beroepingswerk discussie [2]

-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door -DIA- »

johannes123 schreef:
Tom schreef:
johannes123 schreef:Er kan live meegeluisterd worden met de bevestiging van ds Melis door ds M.H. Schot (nu) en vanavond de intrede, diensten beluisteren via kerkdienstgemist.nl gergem nieuwbeijerland.
Bijzonder dat er nu zo'n oude dominee voor OudBeijerland komt!!!!
Jammer dat het wel live mee te luisteren is maar dat er daarna onmiddellijk een slotje op wordt gegooid.
Nee hoor, diensten kunnen nog steeds beluisterd worden via kerkdiensgemist.nl ger gem NBL. Staat geen slotje op!
Bij mij zit er wel een slot op...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Tom
Berichten: 433
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Tom »

Op een site van de Gereformeerde Bondsgemeente te Middelburg zag ik dit schema'tje staan:
Afbeelding
Ik schrik daar echt van. Van de PKN categorie zal er ook nog een groot deel via de ouders oorspronkelijke GG banden hebben. Moet je dan als GG niet eens gaan reflecteren? 'T zijn heus niet allemaal mensen die het lichter wilden en zonder de regeltjes.. Een deel smacht ook gewoon naar evangelieprediking. "De stille scheuring"
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door eilander »

De cijfers zijn wel bijzonder, ja en dan met name het grote aantal ex-GG-ers in 2005; het aantal mensen die daarna jaarlijks overkomen is relatief gezien niet onrustbarend groot, vind ik.
Ik vraag me wel af welk doel deze gemeente ermee dient om dit openbaar te maken.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door DDD »

Dat lijkt mij een heel helder belang, toch? Al was het maar zelfonderzoek.
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door -DIA- »

© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Curatorium »

Tom schreef:Op een site van de Gereformeerde Bondsgemeente te Middelburg zag ik dit schema'tje staan:
Ik schrik daar echt van. Van de PKN categorie zal er ook nog een groot deel via de ouders oorspronkelijke GG banden hebben. Moet je dan als GG niet eens gaan reflecteren? '
Toch bijzonder: een PKN die voor de helft bestaat uit GG'ers. Achthonderd man, dat zouden twee bloeiende gemeenten kunnen zijn.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door refo »

Tom schreef:Op een site van de Gereformeerde Bondsgemeente te Middelburg zag ik dit schema'tje staan:
Afbeelding
Ik schrik daar echt van. Van de PKN categorie zal er ook nog een groot deel via de ouders oorspronkelijke GG banden hebben. Moet je dan als GG niet eens gaan reflecteren? 'T zijn heus niet allemaal mensen die het lichter wilden en zonder de regeltjes.. Een deel smacht ook gewoon naar evangelieprediking. "De stille scheuring"
Tja, reflecteren kan natuurlijk op verschillende manieren. Mogelijk vindt de GG dit niet zo'n probleem.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door eilander »

DDD schreef:Dat lijkt mij een heel helder belang, toch? Al was het maar zelfonderzoek.
Nee, ik begrijp er niet zoveel van eigenlijk. Natuurlijk begrijp ik dat de gemeente dit soort dingen bijhoudt, en daar zelfonderzoek op toepast. Maar waarom zet je dit soort informatie op je website?
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door freek »

eilander schreef:
DDD schreef:Dat lijkt mij een heel helder belang, toch? Al was het maar zelfonderzoek.
Nee, ik begrijp er niet zoveel van eigenlijk. Natuurlijk begrijp ik dat de gemeente dit soort dingen bijhoudt, en daar zelfonderzoek op toepast. Maar waarom zet je dit soort informatie op je website?
Het lijkt mij onderdeel van een gemeentegids, die integraal online staat.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door eilander »

freek schreef:
eilander schreef:
DDD schreef:Dat lijkt mij een heel helder belang, toch? Al was het maar zelfonderzoek.
Nee, ik begrijp er niet zoveel van eigenlijk. Natuurlijk begrijp ik dat de gemeente dit soort dingen bijhoudt, en daar zelfonderzoek op toepast. Maar waarom zet je dit soort informatie op je website?
Het lijkt mij onderdeel van een gemeentegids, die integraal online staat.
Pfff.... dan is mijn vraag: waarom zet je dit soort informatie in een gemeentegids? Maar goed, laat maar.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Klavart »

eilander schreef:
freek schreef:
eilander schreef:
DDD schreef:Dat lijkt mij een heel helder belang, toch? Al was het maar zelfonderzoek.
Nee, ik begrijp er niet zoveel van eigenlijk. Natuurlijk begrijp ik dat de gemeente dit soort dingen bijhoudt, en daar zelfonderzoek op toepast. Maar waarom zet je dit soort informatie op je website?
Het lijkt mij onderdeel van een gemeentegids, die integraal online staat.
Pfff.... dan is mijn vraag: waarom zet je dit soort informatie in een gemeentegids? Maar goed, laat maar.
Inderdaad. Maar ook: waarom zet je een gemeentegids online, en dan ook nog openbaar voor iedereen?
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door DDD »

Ik zie niet in waarom daar iets geheimzinnig aan zou moeten zijn. Waar al die slotjes vandaan komen, is mij een raadsel. Maar goed, het zal met privacy te maken hebben, hoop ik.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Ik zie niet in waarom daar iets geheimzinnig aan zou moeten zijn. Waar al die slotjes vandaan komen, is mij een raadsel. Maar goed, het zal met privacy te maken hebben, hoop ik.
Het heeft niets met geheimzinnig te maken, maar met het gebruiken van het verstand. Die slotjes komen dan ook bij verstandige mensen vandaan. Inderdaad: privacy.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Mara »

Wat een humoristisch artikel van ds Belder.
http://www.rd.nl/opinie/jachtseizoen-op ... -1.1366346

...geldt ook hier: er zijn begeerden, geleerden, bekeerden en verkeerden. Wie wil niet met een mooie buit thuiskomen? Maar wat is mooi? Welsprekendheid? Exegetische en dogmatische hoogstandjes? Een voorganger die zijn publiek vermaakt met zichzelf?

Helemaal achteraan in de rij komen de ”gaatjesvullers”, de ”noodgevallen”, wier optredens grotendeels samenvallen met de bouwvakvakantie. De inhoud kan goed zijn, maar de verpakking slaapverwekkend.


Ik had geen idee dat het er zo aan toeging. Ik dacht dat de uitnodigingen het hele jaar verstuurd werden.
Maar veel predikanten zijn al wel ver vooruit geboekt zeg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten