Bewaar het Pand website

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door merel »

Er zijn er blijkbaar ongeveer 25, maar nu weet ik nog geen namen. ;) Dat is niet bedoeld om bepaalde ds in een hok te stoppen, maar ben gewoon erg benieuwd. Ik kom tot ongeveer een handje vol en heb toch ook wel heel veel verschillende cgk ds gehoord in diverse regio's van het land.
De kenmerken die jij noemt, zijn m.i. niet helemaal over te zetten. Ik ken nl gemeentes die niet onder bhp vallen, maar wel ( het merendeel van) die kenmerken hebben.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door merel »

zie dat mijn post al gedateerd is.

Bedankt J.G.W.
Laatst gewijzigd door merel op 24 mei 2016, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door helma »

Ds. Bos? Ds. Hoefnagel? Ds. Klaver? Ds Versluis?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door merel »

ok, een aantal ds heb ik inderdaad wel eens gehoord, maar nu ik de lijst met dominees zie moet ik erkennen dat ik volgens mij geen BhP cgk-er ben.
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door ebenhaezer »

ds Ruis, ds de Bruin (Elburg)
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door ebenhaezer »

ds Aarnoudse
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Mara »

ds. M.C. Tanis.
En correctie: het is ds. H.H. de Haan
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door huisman »

Student Pronk en student van der Staaij , ds van der Ham, ds M van der Sluis. Mijn 30+ inschatting klopt aardig :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door helma »

En dan hebben we ook nog wat bonnies over the ocean [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Marco »

Wat ik mis is een duidelijke omschrijving waar Bewaar het Pand voor staat. Er staat van alles op, maar dat ontbreekt..

Dat geldt trouwens niet alleen voor deze site. Ik zie dat ook vaak bij sites van kerkelijke gemeenten. Van alles over het gebouw, over het orgel, maar weinig over Christus, of zelfs over de identiteit van de gemeente.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door huisman »

Marco schreef:Wat ik mis is een duidelijke omschrijving waar Bewaar het Pand voor staat. Er staat van alles op, maar dat ontbreekt..

Dat geldt trouwens niet alleen voor deze site. Ik zie dat ook vaak bij sites van kerkelijke gemeenten. Van alles over het gebouw, over het orgel, maar weinig over Christus, of zelfs over de identiteit van de gemeente.
Kijk bv.op de site van bv CGK Renswoude onder het kopje gemeente vind je het profiel van deze gemeente.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door DDD »

emigrant schreef:Wat ik gelijk in het hoofdmenu mis: een overzicht van de gemeenten in het land die tot deze stroming behoren.
Dat zou mijns inziens erg ongepast zijn. Je zult maar lid zijn van een cgk en ineens in een BHP-gemeente zitten. Daar zou ik niet blij van worden, in ieder geval. Gelukkig kennen we in de Gereformeerde Gemeenten niet zoiets;-)

Ik betwijfel overigens sterk of deze lijst wel juist is. Ik vind dat je je moet beperken tot die predikanten die in het blad schrijven of aan de activiteiten van BhP hun medewerking verlenen. Een conservatieve inslag brengt mijns inziens niet noodzakelijkerwijs mee dat je de activiteiten van BhP ondersteunt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door huisman »

DDD schreef:
emigrant schreef:Wat ik gelijk in het hoofdmenu mis: een overzicht van de gemeenten in het land die tot deze stroming behoren.
Dat zou mijns inziens erg ongepast zijn. Je zult maar lid zijn van een cgk en ineens in een BHP-gemeente zitten. Daar zou ik niet blij van worden, in ieder geval. Gelukkig kennen we in de Gereformeerde Gemeenten niet zoiets;-)

Ik betwijfel overigens sterk of deze lijst wel juist is. Ik vind dat je je moet beperken tot die predikanten die in het blad schrijven of aan de activiteiten van BhP hun medewerking verlenen. Een conservatieve inslag brengt mijns inziens niet noodzakelijkerwijs mee dat je de activiteiten van BhP ondersteunt.
Jouw begrip van BhP is ietwat beperkt. BhP is ter bevordering van de oud gereformeerde beginselen in ons hele kerkverband. Het is zelfs andersom als jij stelt. Veel " midden" predikanten neigen eerder naar BhP dan naar de ver van de CGK beginselen verwijderde linkerkant. De CGK charmes richting NGK/GKv is hoewel rumoerig maar van een beperkte groep. Beter verlieten zij het kerkverband en sloten zich aan bij de NGK/GKv..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door DDD »

Mijn punt is dat het geen pas geeft mensen aan BhP te lieeren als zij dat zelf niet doen.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Mannetje »

huisman schreef:Student Pronk en student van der Staaij , ds van der Ham, ds M van der Sluis. Mijn 30+ inschatting klopt aardig :OO3
ds. P. van Zonneveld?
-
Plaats reactie