Bewaar het Pand website

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Bewaar het Pand website

Bericht door Mara »

Ds. Kempeneers liet aan RW weten dat Bewaar het Pand nu ook een website heeft.
Ik heb alvast een kijkje genomen en het ziet er fris en modern uit.
Ben er blij mee.

www.bewaarhetpand.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Vorst »

Apart; de grote kerk van Dordt is niet bepaald christelijk gereformeerd.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Jeremiah »

Fijn dat er een website is, maar het kan allemaal wel wat mooier en strakker. Nu lijkt het ietwat rommelig.
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door ebenhaezer »

Die bewaar het panders doen niet zo moeilijk vorst.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Mara »

Vorst schreef:Apart; de grote kerk van Dordt is niet bepaald christelijk gereformeerd.
Ken uw (kerk)geschiedenis, o vorst. :OO3

Op de omslag prijkt een afbeelding van de Grote Kerk te Dordrecht. Hiervoor is gekozen omdat in die stad de Dordtse Leerregels zijn opgesteld, meldt de redactie. „De afbeelding van de grote kerk in Dordrecht staat symbool voor het feit dat de stichting Bewaar het Pand zich in alles wil richten naar Schrift en belijdenis, waaronder dus de Dordtse Leerregels zijn begrepen.”
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Vorst »

Jaja, ik ken mijn geschiedenis. Maar ondanks het onderschrift vind ik het apart :).

@ ebenhaezer: mwah, daar is wel een boom over op te zetten... :slurp
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door emigrant »

Wat ik gelijk in het hoofdmenu mis: een overzicht van de gemeenten in het land die tot deze stroming behoren.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Curatorium »

Blijft jammer dat BhP alsmede de Geref. Bond nooit kunnen/willen/durven te vermelden welke gemeenten nou een BhP of GB gemeente zijn. Maak gewoon een lijstje met gemeenten die BhP-gemeenten zijn, dat geeft duidelijkheid. Maar nee, alleen predikanten en leden kunnen zich bij de organisatie aansluiten.
Altijd een hele klus om te kijken, bijv. op vakantie, of er een BhP of Gereformeerde Bondsgemeente in de buurt is.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Mara »

Curatorium schreef:Blijft jammer dat BhP alsmede de Geref. Bond nooit kunnen/willen/durven te vermelden welke gemeenten nou een BhP of GB gemeente zijn. Maak gewoon een lijstje met gemeenten die BhP-gemeenten zijn, dat geeft duidelijkheid. Maar nee, alleen predikanten en leden kunnen zich bij de organisatie aansluiten.
Altijd een hele klus om te kijken, bijv. op vakantie, of er een BhP of Gereformeerde Bondsgemeente in de buurt is.
Ja goed plan. Je kunt de suggestie bij ds. Kempeneers aandragen.
Maar er zijn nog midden/linksere gemeentes die af en toe een BhP predikant op de kansel hebben hoor.
Wanneer er een paar leden van de oude stempel overgebleven zijn, is die kans groot.
Maar eigenlijk is het triest dat het niet gemakkelijk te constateren is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door eilander »

De vraag is dan natuurlijk wel: wat maakt een gemeente tot een BhP-gemeente? Als een predikant lid is, of het merendeel van de kerkenraad?
Datzelfde speelt denk ik bij de Gereformeerde Bond.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Mara »

eilander schreef:De vraag is dan natuurlijk wel: wat maakt een gemeente tot een BhP-gemeente? Als een predikant lid is, of het merendeel van de kerkenraad?
Datzelfde speelt denk ik bij de Gereformeerde Bond.
Beide. Want een k.r. bepaalt tenslotte welke ds er beroepen gaat worden.
Opmerkelijk vind ik dat sommige verlinkste gemeentes af en toe nog wel een BhP ds op de kansel hebben, andersom is dat vrijwel nooit.
Voorzover ik weet zijn er bij ons nog maar 3 leden die de BhP lezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wormser
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2009, 09:05

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Wormser »

Goed initiatief, alleen de website ziet er niet uit. Het oogt allemaal wat amateuristisch.
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door merel »

Welke ds behoren tot deze stroming. een aantal kan ik wel raden, maar eigenlijk kom ik maar tot een klein handkje vol. Of durven de ds zich hier niet over uit te spreken?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door huisman »

merel schreef:Welke ds behoren tot deze stroming. een aantal kan ik wel raden, maar eigenlijk kom ik maar tot een klein handkje vol. Of durven de ds zich hier niet over uit te spreken?
Niet durven? Met emeritus predikanten zijn er zo'n 30+ predikanten die tot deze stroming behoren.
Maar omdat BhP geen vereniging is kun je ook geen lid zijn. Een abonnement op het blad is nog geen garantie dat die predikant ook tot deze stroming behoort.
Het kenmerk is de prediking die authentiek CG is.Dus in de lijn van mensen als Wisse,van der Schuit,F Bakker enz. Verdere kenmerken: Sobere eredienst, gebruik SV, vrouwen dragen hoofdbedekking,geen gezangen en gebruik Psalmberijming van 1773 enz.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Bewaar het Pand website

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ds. P. den Butter, Ds. J.M.J. Kieviet, Ds. Procee, Ds. M.C. Tanis, Ds. J Westerink, Ds. A. van Heteren, Ds. H.H. Haan, Ds. A. van de Weerd,
Ds. Uitslag, Dr. Baars, Ds. M.A. Kempeneers, ds. A.J.T. Ruis, Ds. K. Visser, Ds. C.P. Boer, Ds. H. Polinder, Ds. A.A. Egas, Ds. L.W. v.d. Meij, Dr. M.J. Kater, Ds. A. v.d. Zwan, Ds.P. Roos, ds. A. van Ek, Ds. J.P. Boiten, Ds. W.A. Capellen, Ds. L.A. den Butter. Ds. A. Hoekman.

Of ben ik er nog vergeten?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie