Kerk in de stad

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kerk in de stad

Bericht door Mara »

JCRyle schreef:Dan had ik je verkeerd begrepen :)
Okay. ;)
Gelukkig maar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerk in de stad

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:In de regel vind ik een stadse kerk gastvrijer dan een dorpskerk. In een dorpskerk zijn er vaak vaste plaatsen, voel je je een vreemde snoet, en moet je vaker voldoen aan bepaalde voorschriften.
In de stad kijkt de gemeente niet vreemd op als er een backpacker halverwege de dienst komt binnenlopen en aanschuift.
Of een zwerver met een grote DIRK tas, waarin al zijn bezittingen geborgen zijn.
Het heeft allebei zijn charme.
eilander schreef:Maar de rust in ons kleine dorpje vind ik echt heerlijk
In elke stad heb je ook heel rustige wijken. Ik woon ik een betrekkelijk rustige wijk, waar alleen bestemmingsverkeer komt.
Er gebeurt wel eens wat ja, maar dat gebeurt tegenwoordig in het kleinste dorpje ook.
-DIA- schreef:Barendrecht is bijna Rotterdam geworden, vind ik althans. We reden eens wat rond en we zeiden tegen elkaar: Oh wat is Barendrecht enorm gegroeid! Maar nee, we waren, zonder een plaatsnaambordje gezien te hebben volop in Rotterdam. Er is ook een wijk (weet de naam even niet meer) die gedeeltelijk op Rotterdams grondgebied ligt, waar de gemeentegrens dwars door de bebouwing loopt.
Bedoel je Smitshoek of Lombardijen DIA? De A15 doorkruist Barendrecht op de noordkant.
Het dorpse karakter tref je alleen nog aan in het oude centrum.
Maar ja, waar niet?
Het was toen in 2004, dus al een poosje geleden. We reden via Heerjansdam, Barendrecht, Rotterdam, langs de kerk van de GG, en vervolgens naar Ridderkerk. Ik heb het toertje via Google Streetview nog een nagereden. In grote lijnen dan, want precies weet ik het niet meer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kerk in de stad

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
eilander schreef:
Mara schreef:In de stad kijkt de gemeente niet vreemd op als er een backpacker halverwege de dienst komt binnenlopen en aanschuift.
Dat vraag ik me af. Misschien wordt er wel contact opgenomen met de Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding.
Wat een onzin.
Dit topic gaat weer eens een hele zure kant op.
Ik begrijp nu wel dat sommige buitenkerkelijken de drempel zo hoog vinden en niet een kerk durven binnen gaan.
Ik vind het heerlijk als mensen zomaar binnenstappen, gelukkig komt de koster niet meteen met gepaste kleding aanhollen en tja wat is er mis met een Dirktasje?
Het is toch heerlijk als mensen, al is het alleen maar nieuwsgierigheid of omdat het lekker warm is in de winter, naar binnen komen, misschien is dat wel de eerste schakel naar de Heere toe.

En idd Mara het besef dat iemand zijn hele hebben en houwen in een enkel tasje heeft moet ons met deernis vervullen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kerk in de stad

Bericht door Wim Anker »

Mischien moet de bijbel eens wat beter gelezen worden.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kerk in de stad

Bericht door samanthi »

Wim Anker schreef:Mischien moet de bijbel eens wat beter gelezen worden.
Nou ben benieuwd hoe je het Bijbels gaat onderbouwen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kerk in de stad

Bericht door JCRyle »

Wim Anker schreef:Mischien moet de bijbel eens wat beter gelezen worden.
Ik zou zeggen: geef het goede voorbeeld!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerk in de stad

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:
Mara schreef:In de stad kijkt de gemeente niet vreemd op als er een backpacker halverwege de dienst komt binnenlopen en aanschuift.
Dat vraag ik me af. Misschien wordt er wel contact opgenomen met de Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding.
Wat een onzin.
Dit topic gaat weer eens een hele zure kant op.
Ik begrijp nu wel dat sommige buitenkerkelijken de drempel zo hoog vinden en niet een kerk durven binnen gaan.
Sommige dingen moet je met dezelfde glimlach lezen als dat ze geschreven zijn, @Mara :)
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Kerk in de stad

Bericht door ejvl »

Wim Anker schreef:Mischien moet de bijbel eens wat beter gelezen worden.
Als een zwerver het in de winter koud heeft en hij ziet een verwarmd en verlicht gebouw en denkt, laat ik daar eens gaan kijken. Schuift op de achterste bank met z'n oude kleding en Dirk tas, prima toch?
Als het zo mag zijn dat hij vaker wil komen zal hij zich heus wel aanpassen door de Dirk tas in de gang te zetten, maar voor de eerste keer als hij/zij niet weet hoe het werkt en wat de gewoonten zijn, geen enkel probleem volgens mij.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kerk in de stad

Bericht door Wim Anker »

Het is bijbelse plicht zonde schande te noemen en de zondaar gastvrij te ontvangen.

In dit topic wordt dit nogal door elkaar gehaald. Als ik iets zondig noem menen velen dat ik ook ongastvrij ben en gaan lustig aan het oor- en veroordelen.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kerk in de stad

Bericht door JCRyle »

Wim Anker schreef:Het is bijbelse plicht zonde schande te noemen en de zondaar gastvrij te ontvangen.

In dit topic wordt dit nogal door elkaar gehaald. Als ik iets zondig noem menen velen dat ik ook ongastvrijheid ben en gaan lustig aan het oor- en veroordelen.
Een zwerver met een Dirk-tasje in de kerk is 'zonde'? :humhihi
Iemand die te laat in de kerk komt is een 'zondaar'? :humhihi

Wim, nu serieus: Pak je Bijbel, klop het stof eraf en laat je leiden!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerk in de stad

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:Het is bijbelse plicht zonde schande te noemen en de zondaar gastvrij te ontvangen.
O, zeker. Maar over welke zonde had je het nou?
Wim Anker schreef:Een backpacker die te onbeleefd is om klok te kijken en een zwerver die z"n DIRK tas niet gewoon in het halletje laat is geen charme maar schande.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerk in de stad

Bericht door eilander »

JCRyle schreef:Wim, nu serieus: Pak je Bijbel, klop het stof eraf en laat je leiden!
Dit is geen nette opmerking vind ik.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kerk in de stad

Bericht door JCRyle »

eilander schreef:
JCRyle schreef:Wim, nu serieus: Pak je Bijbel, klop het stof eraf en laat je leiden!
Dit is geen nette opmerking vind ik.
Nee een zwerver met een dirk-tasje en te laat komen in de kerk zonde noemen wel zeker?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kerk in de stad

Bericht door eilander »

JCRyle schreef:
eilander schreef:
JCRyle schreef:Wim, nu serieus: Pak je Bijbel, klop het stof eraf en laat je leiden!
Dit is geen nette opmerking vind ik.
Nee een zwerver met een dirk-tasje en te laat komen in de kerk zonde noemen wel zeker?
De vraag over hoe dat zit, staat nog open bij Wim.
Maar nu suggereer je (of meer dan dat: je stelt) dat Wim zijn Bijbel nooit, of te weinig open doet. Dat vind ik absoluut niet correct.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kerk in de stad

Bericht door JCRyle »

eilander schreef:
JCRyle schreef:
eilander schreef:
JCRyle schreef:Wim, nu serieus: Pak je Bijbel, klop het stof eraf en laat je leiden!
Dit is geen nette opmerking vind ik.
Nee een zwerver met een dirk-tasje en te laat komen in de kerk zonde noemen wel zeker?
De vraag over hoe dat zit, staat nog open bij Wim.
Maar nu suggereer je (of meer dan dat: je stelt) dat Wim zijn Bijbel nooit, of te weinig open doet. Dat vind ik absoluut niet correct.
Ja het is goed met je. Meneer suggereert dat het hele forum de Bijbel verkeert leest. Daar sluit ik op aan.
Plaats reactie