Mannendag RD

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Mannendag RD

Bericht door Zita »

DDD schreef:Volkomen eens!

Maar die hoor je niet op dit forum natuurlijk.
Ik denk dat mijn timmerende en trekkerrijdende familieleden zich totaal niets kunnen voorstellen bij een clubje mensen die elkaar niet kennen en dan ingewikkelde theologische discussies voeren.

Voor die timmermannen is het dan ook nog eens lastig dat de mensen met een uitgebreidere ontwikkeling niet alleen meer kennis in huis hebben, maar meestal ook een stuk mondiger zijn. Op die manier zwijgen de timmermannen vanzelf, en gaan we denken dat in de kerk de lezers en denkers het belangrijkst zijn.

Ja, ik weet dat er ook lezende timmermannen zijn. Of niet-mondige academici. Ik generaliseer hier even.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

DDD schreef:
Luther schreef:
DDD schreef:
Luther schreef:Waarom moet er van alles georganiseerd worden? Waarom is deze behoefte er überhaupt?
Kennelijk weet men geen raad met vrije tijd, of is het thuis zo saai dat men zich verveelt.
En dat je als man en vrouw verschillende onderwerpen te bespreken hebt, lijkt me zo evident dat ik niet begrijp dat dit kennelijk moet worden toegelicht...
Als dit laatste een reactie is op mijn post, zou je 'm dan toch willen toelichten? Ik begrijp er namelijk niets van.
Mannen en vrouwen zitten gemiddeld genomen nogal anders in elkaar. Natuurlijk zeuren homo´s gemiddeld wat meer dan de gemiddelde man en zijn lesbische vrouwen ook wat buitengemiddeld, maar over het algemeen hebben vrouwen en mannen een verschillende insteek en verschillende problemen.

Mannen en vrouwen gaan bijvoorbeeld heel anders om met seksualiteit en het opvoeden van kinderen, maar ook met boodschappen (niet)doen. Maar goed, dat is dus volgens mij zo duidelijk dat het niet hoeft te worden besproken;-)
Ja, dat is mij bekend. En dan op de mannendag met mannen gaan bespreken hoe je met je vrouw om moet gaan... Hilarisch hoor! :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Mannendag RD

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:
Ad Anker schreef:Ik vind het hilarisch. Wat een mop. En dan ruim een halve pagina van de organiserende krant krijgen. Enig. Wat een sfeer foto! Blank, getint, kaal en grijs. Echt, wat een diversiteit. Heel serieus, maar ook lekker een workshop over techniek, of nog interessanter: menselijk gedrag. 't Zal heel leerzaam geweest zijn. Kun je met andere refomannen in gesprek over je gedrag. Nou, daar had ik wel bij willen zijn. En dan nog een bovenstemmetje galmen en een miniconcertje. Tjonge, Wim, ga je de volgende keer mee? Komen we ook eens in de krant! O nee, ik ben een sociale solist, dus ik moet vechten, volgens Nico. Toch geen goed idee, Wim. We hebben al genoeg gevochten in ons leven. En nog steeds even sociaal. Tjonge, wat een opwinding.
LOL! :haha :haha
Met deze insteek wil ik zelfs wel met jullie mee! :)
Een echte mannendag bestaat uit mannenactie. karten, raften, schieten, survival, terreintijden. En andere leuke dingen. Gewoon, een beetje actie. Daarna ergens lekker eten. Of dat nu grillen bij een fikkie is, pizza bij de italiaan of de variatie bij de wok. Allemaal prima. Onder de blauwe plekken en de spierpijn worden ook de betere gesprekken gevoerd. (tussen de sterke verhalen door). Luther mag uiteraard ook mee.

Voor alle overige activiteiten (workshops, allerhande psycho geneuzel, lezingen, cursussen enz. enz. (incl. Haamstede) prefereer ik de aanwezigheid van (veel) vrouwen. Al is het maar om mijn aandacht daarop te kunnen richten als het gebodene me niet bevalt.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Mannendag RD

Bericht door Panny »

Ik denk dat dit forum meestal nuttelozer is dan de mannendag van het RD.
De personen die hier het hardste roepen over de nutteloosheid van de mannendag hebben erg veel forumposts. ;)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Mannendag RD

Bericht door Ad Anker »

:yahoo

Wim, fantastisch. Haha.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Curatorium schreef:Mannen zijn nou eenmaal actieve schepsels die afwisseling nodig hebben.
Hou mij erbuiten!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Mannendag RD

Bericht door Ad Anker »

Panny schreef:Ik denk dat dit forum meestal nuttelozer is dan de mannendag van het RD.
De personen die hier het hardste roepen over de nutteloosheid van de mannendag hebben erg veel forumposts. ;)
Eens. Maar het kost geen benzine.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Een echte mannendag bestaat uit mannenactie: karten, raften, schieten, survival, terreinrijden. En andere leuke dingen. Gewoon, een beetje actie. Daarna ergens lekker eten. Of dat nu grillen bij een fikkie is, pizza bij de italiaan of de variatie bij de wok. Allemaal prima. Onder de blauwe plekken en de spierpijn worden ook de betere gesprekken gevoerd. (tussen de sterke verhalen door). Luther mag uiteraard ook mee.
...maar dan gaat Luther h-e-l-e-m-a-a-l niet mee. Ik begrijp niet dat mensen aan die soort actie behoefte hebben.... :bobo
WimAnker schreef:Voor alle overige activiteiten (workshops, allerhande psycho geneuzel, lezingen, cursussen enz. enz. (incl. Haamstede) prefereer ik de aanwezigheid van (veel) vrouwen.
Eens, behalve m.b.t. de Haamstede Conferentie, waar wel vrouwen aanwezig zijn en ook mogen komen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Panny schreef:Ik denk dat dit forum meestal nuttelozer is dan de mannendag van het RD.
Dan doe je aan de verkeerde topics mee...:P
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Mannendag RD

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:
Wim Anker schreef:Een echte mannendag bestaat uit mannenactie: karten, raften, schieten, survival, terreinrijden. En andere leuke dingen. Gewoon, een beetje actie. Daarna ergens lekker eten. Of dat nu grillen bij een fikkie is, pizza bij de italiaan of de variatie bij de wok. Allemaal prima. Onder de blauwe plekken en de spierpijn worden ook de betere gesprekken gevoerd. (tussen de sterke verhalen door). Luther mag uiteraard ook mee.
...maar dan gaat Luther h-e-l-e-m-a-a-l niet mee. Ik begrijp niet dat mensen aan die soort actie behoefte hebben.... :bobo
Het verbaast me wel een beetje. Dat mannen zich willen gedragen als mannen begrijp je niet en zo wil je je ook niet gedragen, maar dat vrouwen zich moeten gedragen als vrouwen - en welke activiteiten daarbij wel en niet horen geef je duidelijk genoeg aan - verdedig je te vuur en te zwaard.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Het verbaast me wel een beetje. Dat mannen zich willen gedragen als mannen begrijp je niet en zo wil je je ook niet gedragen, maar dat vrouwen zich moeten gedragen als vrouwen - en welke activiteiten daarbij wel en niet horen geef je duidelijk genoeg aan - verdedig je te vuur en te zwaard.
Als je me echt zou kennen, zou je je nog meer verbazen!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Mannendag RD

Bericht door JolandaOudshoorn »

Zita schreef:
DDD schreef:Volkomen eens!

Maar die hoor je niet op dit forum natuurlijk.
Ik denk dat mijn timmerende en trekkerrijdende familieleden zich totaal niets kunnen voorstellen bij een clubje mensen die elkaar niet kennen en dan ingewikkelde theologische discussies voeren.

Voor die timmermannen is het dan ook nog eens lastig dat de mensen met een uitgebreidere ontwikkeling niet alleen meer kennis in huis hebben, maar meestal ook een stuk mondiger zijn. Op die manier zwijgen de timmermannen vanzelf, en gaan we denken dat in de kerk de lezers en denkers het belangrijkst zijn.

Ja, ik weet dat er ook lezende timmermannen zijn. Of niet-mondige academici. Ik generaliseer hier even.
Met je eens. Maar je zal hier weinig instemming vinden, want de belezen mannen hier vinden dat de timmerman maar ook moet gaan lezen. de gedachte alleen al dat er mannen zijn die anders zijn dan zijzelf..... Die kun je eigenlijk niet meerekenen met je beoordeling.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Mannendag RD

Bericht door Jongere »

Ik hoop nooit van mijn leven zo'n mannendag te moeten bezoeken.
Maar ik begrijp ook werkelijk niet waarom ik er vervolgens wel een mening over zou willen hebben.

Dit forum heeft een hoog: "ik ben de maat van alle dingen"-karakter. Zoals:
Luther schreef:...maar dan gaat Luther h-e-l-e-m-a-a-l niet mee. Ik begrijp niet dat mensen aan die soort actie behoefte hebben....
Het is wat jammer als de grenzen van je begrip ophouden bij de grenzen van je eigen voorkeuren.
Verder eens met wat Zita schrijft.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Mannendag RD

Bericht door Ad Anker »

JolandaOudshoorn schreef:
Zita schreef:
DDD schreef:Volkomen eens!

Maar die hoor je niet op dit forum natuurlijk.
Ik denk dat mijn timmerende en trekkerrijdende familieleden zich totaal niets kunnen voorstellen bij een clubje mensen die elkaar niet kennen en dan ingewikkelde theologische discussies voeren.

Voor die timmermannen is het dan ook nog eens lastig dat de mensen met een uitgebreidere ontwikkeling niet alleen meer kennis in huis hebben, maar meestal ook een stuk mondiger zijn. Op die manier zwijgen de timmermannen vanzelf, en gaan we denken dat in de kerk de lezers en denkers het belangrijkst zijn.

Ja, ik weet dat er ook lezende timmermannen zijn. Of niet-mondige academici. Ik generaliseer hier even.
Met je eens. Maar je zal hier weinig instemming vinden, want de belezen mannen hier vinden dat de timmerman maar ook moet gaan lezen. de gedachte alleen al dat er mannen zijn die anders zijn dan zijzelf..... Die kun je eigenlijk niet meerekenen met je beoordeling.
Nee, met deze zin ben ik het toch niet eens. Het voeren van ingewikkelde theologische discussies kan een enorme belemmering zijn om onbevangen naar bijvoorbeeld een preek te luisteren. Dat merk ik wel eens. En dat is jammer. Daarom kán heel actief bezig zijn in theologische discussies juist schadelijk zijn. Daarom is het zo terecht wat Paulus zegt in 1 Kor. 1:25 tot 29. Ik ben wel eens jaloers op mensen die zonder dat ze er direct iets van vinden onbevangen naar het Woord luisteren.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Mannendag RD

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ad Anker schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Zita schreef: Ik denk dat mijn timmerende en trekkerrijdende familieleden zich totaal niets kunnen voorstellen bij een clubje mensen die elkaar niet kennen en dan ingewikkelde theologische discussies voeren.

Voor die timmermannen is het dan ook nog eens lastig dat de mensen met een uitgebreidere ontwikkeling niet alleen meer kennis in huis hebben, maar meestal ook een stuk mondiger zijn. Op die manier zwijgen de timmermannen vanzelf, en gaan we denken dat in de kerk de lezers en denkers het belangrijkst zijn.

Ja, ik weet dat er ook lezende timmermannen zijn. Of niet-mondige academici. Ik generaliseer hier even.
Met je eens. Maar je zal hier weinig instemming vinden, want de belezen mannen hier vinden dat de timmerman maar ook moet gaan lezen. de gedachte alleen al dat er mannen zijn die anders zijn dan zijzelf..... Die kun je eigenlijk niet meerekenen met je beoordeling.
Nee, met deze zin ben ik het toch niet eens. Het voeren van ingewikkelde theologische discussies kan een enorme belemmering zijn om onbevangen naar bijvoorbeeld een preek te luisteren. Dat merk ik wel eens. En dat is jammer. Daarom kán heel actief bezig zijn in theologische discussies juist schadelijk zijn. Daarom is het zo terecht wat Paulus zegt in 1 Kor. 1:25 tot 29. Ik ben wel eens jaloers op mensen die zonder dat ze er direct iets van vinden onbevangen naar het Woord luisteren.
Het was ook erg generaliserend bedoeld. Ik wil jou ook zeker niet bestempelen als een zelfingenomen persoon.
Maar over het algemeen zie ik hier, zoals Jongere beschrijft, een hoog "ik ben de maat" gehalte. En dat werkt erg afstotend. Misschien moet ik toch eens een pb wagen aan desbetreffende persoon/personen, want wellicht heeft hij/zij zelf helemaal niet door dat hij zo overkomt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie