Mannendag RD

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Mannendag RD

Bericht door Luther »

Wat zoeken zoveel mannen op een speciale mannendag??
Is dit niet gewoon een teken van enorme verveling?
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... s_1_951692

(Naast het feit dat het een soort gekuiste versie is van de 4e Musketier... :bobo )
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Mannendag RD

Bericht door Curatorium »

Eerder een opvulling van wat mannenvereniging in kerken nooit doen. Dat is een uitstervende, stoffige bende. Misschien dat het RD in dat gat gesprongen is.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Mannendag RD

Bericht door Panny »

Ik snap niet wat er vreemd aan is????
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Mannendag RD

Bericht door Dodo »

Leuk om te zien dat er zoveel verschillende leeftijden en types aanwezig waren. Ik snap de zure reactie niet zo.
Ik zou het alleen wel een aanvulling vinden als de onderwerpen ook wel echt des mans waren. Mannen staan vaak anders in de maatschappij dan vrouwen, en beleven dingen ook anders. Daar zou je echt een meerwaarde van lezingen in kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Panny schreef:Ik snap niet wat er vreemd aan is????
Ik snap het hele initiatief niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Dodo schreef:Leuk om te zien dat er zoveel verschillende leeftijden en types aanwezig waren. Ik snap de zure reactie niet zo.
Ik zou het alleen wel een aanvulling vinden als de onderwerpen ook wel echt des mans waren. Mannen staan vaak anders in de maatschappij dan vrouwen, en beleven dingen ook anders. Daar zou je echt een meerwaarde van lezingen in kunnen krijgen.
Dit vind ik dus buitengewoon zweverig. Sorry... niet persoonlijk bedoeld.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Mannendag RD

Bericht door Dodo »

Dat is totaal niet zweverig. Mannen hebben doorgaans betaalde banen bijvoorbeeld. Dat is een ander leven dan dat van (refo)vrouwen die doorgaans de hoofdmoot van het gezin doen.
Ik zou me iets voor kunnen stellen bij onderwerpen als: hoe vind je balans tussen thuis en werk, hoe ga je om met carrière maken, hoe ben je christen op de werkvloer, hoe blijf je staande in een vijandige werkomgeving en zo meer.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Dodo schreef:Dat is totaal niet zweverig. Mannen hebben doorgaans betaalde banen bijvoorbeeld. Dat is een ander leven dan dat van (refo)vrouwen die doorgaans de hoofdmoot van het gezin doen.
Ik zou me iets voor kunnen stellen bij onderwerpen als: hoe vind je balans tussen thuis en werk, hoe ga je om met carrière maken, hoe ben je christen op de werkvloer, hoe blijf je staande in een vijandige werkomgeving en zo meer.
Sja... gaaaap. :baille

En dan ook nog bovenstemmen stimuleren...https://www.youtube.com/watch?v=AwHuYLMIR0Q #fail
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mannendag RD

Bericht door Hendrikus »

Luther schreef:
Dodo schreef:Dat is totaal niet zweverig. Mannen hebben doorgaans betaalde banen bijvoorbeeld. Dat is een ander leven dan dat van (refo)vrouwen die doorgaans de hoofdmoot van het gezin doen.
Ik zou me iets voor kunnen stellen bij onderwerpen als: hoe vind je balans tussen thuis en werk, hoe ga je om met carrière maken, hoe ben je christen op de werkvloer, hoe blijf je staande in een vijandige werkomgeving en zo meer.
Sja... gaaaap. :baille

En dan ook nog bovenstemmen stimuleren...https://www.youtube.com/watch?v=AwHuYLMIR0Q #fail
#fail, zeg dat wel...
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:Sja, als je altijd in een refo-omgeving verkeert en een ideaal-gezinnetje hebt en het leven een zacht kabbelend beekje is, heb je geen behoefte aan tips hoe om te gaan met andersdenkenden/gelovigen/anderservarende mannen Afbeelding
Wat een onzin! Maar goed, je weet niet beter, denk ik dan maar.... :bobo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Mannendag RD

Bericht door Orchidee »

:fleur
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erik
Verbannen
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 nov 2014, 15:42

Re: Mannendag RD

Bericht door Erik »

Luther schreef:
Orchidee schreef:Sja, als je altijd in een refo-omgeving verkeert en een ideaal-gezinnetje hebt en het leven een zacht kabbelend beekje is, heb je geen behoefte aan tips hoe om te gaan met andersdenkenden/gelovigen/anderservarende mannen Afbeelding
Wat een onzin! Maar goed, je weet niet beter, denk ik dan maar.... :bobo
Uw heeft vanochtend per ongeluk de fles azijn leeggedronken, of mocht u niet naar de mannendag :langue

Maar inderdaad, het is de refo versie van succesvolle mannenbijeenkomsten uit andere hoeken van de kerken.
Maar de wereld is volop in beweging, de contacten zijn vluchtiger dan kan het geen kwaad om een paar uur met mensen op te trekken die waarschijnlijk veel van dezelfde vragen, ervaringen, problemen hebben.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mannendag RD

Bericht door -DIA- »

Kan er niks aan doen, maar vindt het grote onzin. Er zijn veel nuttiger zaken te organiseren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Mannendag RD

Bericht door Orchidee »

Zoals?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mannendag RD

Bericht door Luther »

Erik schreef:Uw heeft vanochtend per ongeluk de fles azijn leeggedronken, of mocht u niet naar de mannendag :langue
Nee hoor, ik ben helemaal vrolijk ::bye
Erik schreef:Maar inderdaad, het is de refo versie van succesvolle mannenbijeenkomsten uit andere hoeken van de kerken.
Maar de wereld is volop in beweging, de contacten zijn vluchtiger dan kan het geen kwaad om een paar uur met mensen op te trekken die waarschijnlijk veel van dezelfde vragen, ervaringen, problemen hebben.
Geef me één reden, waarom dat met mannen alleen moet, en dan ook nog als slap aftreksel van de 4e Musketier (waar je als christen wat mij betreft helemaal niet hoort). Kerkelijk zijn er zowel in de plaatselijke gemeente, als daarnaast bezinningsbijeenkomsten genoeg. Bovendien: als je vragen en problemen hebt, heb je hopelijk ook vrienden om daarover te spreken, toch? Maar daar was de mannendag niet voor bedoeld. Ik zie spelletjes, ik zie een workshop 'bovenstem zingen', ik zie een techniek-workshop.

Mijn vraag is: Waarom zou je als man een hele zaterdag die kostbare tijd met een groep onbekenden bij elkaar gaan zitten, terwijl juist de zaterdagen heel geschikt zijn om met het gezin mooie, samenbindende dingen te doen? (En nee, ik ben niet zuur, er is echter bij mij nog niet het begin van enig inzicht in de zielenroerselen van mannen die zich hiervoor aanmelden. Vooralsnog ben ik het geheel en al met @DIA eens.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie