Jaarboek '15 GGiN

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Ad Anker »

1907 schreef:Opvallend hoe gemakkelijk mensen onjuiste informatie aannemen..
Barneveld heeft 5 ouderlingen (waarvan één fulltime ouderling) en de zesde wordt binnenkort bevestigd (of is inmiddels al bevestigd).
Inderdaad, mulder moet je als het over de GGIN gaat met een korrel zout nemen.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Bruna »

Of een gemeente een ouderling of zgn pastoraal werker in dienst neemt is een zaak van de plaatselijke gemeente.
In Barneveld is dat al lang gebruik volgens mij. Volgens mij ontstaan in de tijd dat de gemeente vacant was.
In Elspeet is dat ook geweest. In Bruinisse is het ook het geval, zij het voor 1 dag per week.

Daarnaast zijn er per classis een aantal ouderlingen aangewezen voor het leiden van begrafenissen mocht de consulent of dominee niet kunnen en de kerkenraad ter plaatse hier niet voor in de gelegenheid is/capaciteit heeft.
Het lijkt me redelijk dat hier een vergoeding voor staat. Men moet hier ook vrij voor nemen bijvoorbeeld.
Of dit ook daadwerkelijk zo is zou ik niet weten.
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door mulder »

Ad Anker schreef:
1907 schreef:Opvallend hoe gemakkelijk mensen onjuiste informatie aannemen..
Barneveld heeft 5 ouderlingen (waarvan één fulltime ouderling) en de zesde wordt binnenkort bevestigd (of is inmiddels al bevestigd).
Inderdaad, mulder moet je als het over de GGIN gaat met een korrel zout nemen.
Wat een op de persoon gerichte nonsens. mijn info kwam inderdaad van vorig jaar, maar klopte gewoon. blijkbaar is het nu ietsie meer nou, nou, wat een onjuiste informatie.
Mijn orginele post ging over de groei van Barneveld, dat gebouw begint langzamerhand ook te klein te raken. kan nog wel een aantal jaar door zo, ben benieuwd hoe men dat oplost.
Bruna schreef:.
Het lijkt me redelijk dat hier een vergoeding voor staat. Men moet hier ook vrij voor nemen bijvoorbeeld.
Of dit ook daadwerkelijk zo is zou ik niet weten.
Ja is een vergoeding voor. al weet ik niet of je echt in loondienst bent dat zal wel niet.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door refo »

Tjonge. 600-750 mensen per ouderling. Hoe doe je dat met huisbezoek?
2011
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mar 2011, 20:47

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door 2011 »

mulder schreef:Ik zie dat de ledentallen hier te vinden zijnhttp://ggin.webklik.nl/page/ledentallen
Grote verliezen in Terneuzen,Bruinisse,Ederveen,Elspeet,Geldermalsen,Aalburg,Nieuwerkerk Ijssel, Nieuwerkerk, Katwijk

Barneveld heeft nu 3679 leden. dat moet toch een keer splitsen worden gezien het gebouw? is natuurlijk wel lastig met slechts 3 ouderlingen en 1 predikant
Walgelijke reactie! Waar is de bewogenheid?
Pure sensatie !
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door refo »

Ik vind het ook wel 'sensationeel'. Maar zo'n gemeente verkeert in zorgvolle omstandigheden.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Bruna »

refo schreef:Tjonge. 600-750 mensen per ouderling. Hoe doe je dat met huisbezoek?
Gewoon bellen en een afspraak maken.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Reiziger »

Bruna schreef:
Gewoon bellen en een afspraak maken.
:haha :haha

Misschien een domme vraag, maar waarom heeft deze gemeente maar drie ouderlingen?
En hebben ze geen diakenen?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Hendrikus »

Forummer schreef:
Bruna schreef: Gewoon bellen en een afspraak maken.
:haha :haha
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft deze gemeente maar drie ouderlingen?
En hebben ze geen diakenen?
Dat zijn vragen in dezelfde categorie als "waarom hebben ze zo weinig dominees?"

Sommige dingen hebben niks met gebrek aan bewogenheid te maken, maar zijn gewoon nuchtere waarnemingen.
Wil je een gemeente in stand houden, dan moeten er ambtsdragers zijn. Als er geen ambtsdragers meer zijn, houdt het gemeente-zijn op.
~~Soli Deo Gloria~~
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Vorst »

2011 schreef:
mulder schreef:Ik zie dat de ledentallen hier te vinden zijnhttp://ggin.webklik.nl/page/ledentallen
Grote verliezen in Terneuzen,Bruinisse,Ederveen,Elspeet,Geldermalsen,Aalburg,Nieuwerkerk Ijssel, Nieuwerkerk, Katwijk

Barneveld heeft nu 3679 leden. dat moet toch een keer splitsen worden gezien het gebouw? is natuurlijk wel lastig met slechts 3 ouderlingen en 1 predikant
Walgelijke reactie! Waar is de bewogenheid?
Pure sensatie !
Nou nou. Stel je niet aan.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Reiziger »

Hendrikus schreef: Dat zijn vragen in dezelfde categorie als "waarom hebben ze zo weinig dominees?"

Sommige dingen hebben niks met gebrek aan bewogenheid te maken, maar zijn gewoon nuchtere waarnemingen.
Wil je een gemeente in stand houden, dan moeten er ambtsdragers zijn. Als er geen ambtsdragers meer zijn, houdt het gemeente-zijn op.
Dus volgens hen zijn er naast die drie ouderlingen geen andere geroepen/bekeerde ouderlingen/diakenen?
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Bruna »

Forummer schreef:
Hendrikus schreef: Dat zijn vragen in dezelfde categorie als "waarom hebben ze zo weinig dominees?"

Sommige dingen hebben niks met gebrek aan bewogenheid te maken, maar zijn gewoon nuchtere waarnemingen.
Wil je een gemeente in stand houden, dan moeten er ambtsdragers zijn. Als er geen ambtsdragers meer zijn, houdt het gemeente-zijn op.
Dus volgens hen zijn er naast die drie ouderlingen geen andere geroepen/bekeerde ouderlingen/diakenen?
Er is hier en daar wat knipwerk verricht, maar als je goed leest dan staater er dat @1907 schreef:
Opvallend hoe gemakkelijk mensen onjuiste informatie aannemen..
Barneveld heeft 5 ouderlingen (waarvan één fulltime ouderling) en de zesde wordt binnenkort bevestigd (of is inmiddels al bevestigd).

Dus geen 3 maar 6 ouderlingen. Verder heeft er ook gestaan dat er 16 diakenen zijn.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door Nasrani »

2011 schreef:
mulder schreef:Ik zie dat de ledentallen hier te vinden zijnhttp://ggin.webklik.nl/page/ledentallen
Grote verliezen in Terneuzen,Bruinisse,Ederveen,Elspeet,Geldermalsen,Aalburg,Nieuwerkerk Ijssel, Nieuwerkerk, Katwijk

Barneveld heeft nu 3679 leden. dat moet toch een keer splitsen worden gezien het gebouw? is natuurlijk wel lastig met slechts 3 ouderlingen en 1 predikant
Walgelijke reactie! Waar is de bewogenheid?
Pure sensatie !
Lange tenen of overgevoelig?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Jaarboek '15 GGiN

Bericht door eilander »

Wij dachten dat er zo wel voldoende gezegd is, of meer dan dat. Daarom een slot.
Gesloten