Definitief fiat voor kerkbouw hhg Ouderkerk

DDD
Berichten: 28728
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Definitief fiat voor kerkbouw hhg Ouderkerk

Bericht door DDD »

Welnee. Je bent de brug nog niet over of je bent bij de GG in Krimpen. En anders moet je helemaal door Capelle West en dan nog een stukje naar rechts. Behalve dan natuurlijk als je in Capelle West woont. En voor de mensen in Hitland is het een kwestie van oversteken, en ik denk dat het daar vooral om ging bij de fietsers en lopers.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Definitief fiat voor kerkbouw hhg Ouderkerk

Bericht door Orchidee »

Oke dan, nog effe "muggenziften" ;)
Kralingseveer is 0,2 km dichterbij :nananere

Het is beiden dus toch zo'n kleine 10 km om naar de kerk te reizen. :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Definitief fiat voor kerkbouw hhg Ouderkerk

Bericht door Jongere »

Het zal 'andersom' toch ook genoeg gebeuren? Mensen uit andere gebieden die voor Kralingseveer kiezen?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Definitief fiat voor kerkbouw hhg Ouderkerk

Bericht door Orchidee »

Maar natuurlijk :)
Lekkerkerk, Ouderkerk, Berkenwoude, Krimpen aan de Lek enz.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28728
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Definitief fiat voor kerkbouw hhg Ouderkerk

Bericht door DDD »

Orchidee schreef:Oke dan, nog effe "muggenziften" ;)
Kralingseveer is 0,2 km dichterbij :nananere

Het is beiden dus toch zo'n kleine 10 km om naar de kerk te reizen. :)
Niets daarvan. Dat is gewoon onjuist. Vanuit Hitland is de oude Hervormde Kerk van Ouderkerk (waar ze oorspronkelijk natuurlijk lid waren) één tot anderhalve kilometer. En Kralingseveer is drie of vier kilometer verder dan de GG Krimpen, afhankelijk van de route over de dijk of over de provinciale weg.
DDD
Berichten: 28728
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Definitief fiat voor kerkbouw hhg Ouderkerk

Bericht door DDD »

Orchidee schreef:Maar natuurlijk :)
Lekkerkerk, Ouderkerk, Berkenwoude, Krimpen aan de Lek enz.
Maar dat is ook een andere situatie, want de Laankerk was oorspronkelijk geen HHK, en dus waren die mensen lid van een andere gemeente dan de Hervormde Gemeente Ouderkerk. Al denk ik dat de ligging van beide gemeenten inmiddels iets is opgeschoven in tegenovergestelde richting.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Definitief fiat voor kerkbouw hhg Ouderkerk

Bericht door Jongere »

DDD schreef:Maar dat is ook een andere situatie, want de Laankerk was oorspronkelijk geen HHK, en dus waren die mensen lid van een andere gemeente dan de Hervormde Gemeente Ouderkerk. Al denk ik dat de ligging van beide gemeenten inmiddels iets is opgeschoven in tegenovergestelde richting.
Volgens mij is de echte groei van de gemeente (ook uit de omgeving) pas begonnen toen de Laankerk HHK werd en m.n. toen de huidige predikant er kwam staan.
DDD
Berichten: 28728
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Definitief fiat voor kerkbouw hhg Ouderkerk

Bericht door DDD »

Hmm. Vergeet ook de invloed van de predikanten in naburige gemeenten niet.
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Definitief fiat voor kerkbouw hhg Ouderkerk

Bericht door Reformer »

Jongere schreef:
DDD schreef:Maar dat is ook een andere situatie, want de Laankerk was oorspronkelijk geen HHK, en dus waren die mensen lid van een andere gemeente dan de Hervormde Gemeente Ouderkerk. Al denk ik dat de ligging van beide gemeenten inmiddels iets is opgeschoven in tegenovergestelde richting.
Volgens mij is de echte groei van de gemeente (ook uit de omgeving) pas begonnen toen de Laankerk HHK werd en m.n. toen de huidige predikant er kwam staan.
Volgens mij is dat wederzijds. Vanuit Krimpen en Ouderkerk zijn er mensen juist naar de Laankerk gegaan (toen deze een hhg werd en de huidige predikant er kwam) en er zijn mensen vanuit de Laankerk naar elders (o.a. Ouderkerk) vertrokken. Zo gaat het altijd als er een nieuwe predikant komt, dan zijn er altijd mensen die er voor komen en mensen die er voor gaan. Belangrijker dan dit uit te pluizen is de vraag: Wat dunkt u van de Christus?
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Plaats reactie