onbekende foto's ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren

Plaats reactie
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

onbekende foto's ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren

Bericht door claus »

Dag beste vrienden,

Wij zijn met een aantal actieve medewerkers bezig met het samenstellen van een FOTOboek over de plaats Kamperland op Noord-Beveland. We zoeken samen intensief naar minder getoonde foto's van wijlen ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren. Bijvoorbeeld een foto, genomen bij het huwelijk van zijn enige zuster of bij het huwelijk van één vna zijn drie getrouwde broers? Of...en foto die in beperkte kring wel aanwezig is, toen hij ene keertje langskwam... Als u die foto hebt, dan zijn we er zeer verblijd mee als u die zou willen doormailen aan: cvdb44@gmail.com

Heel hartelijk dank voor uw medewerking en ook voor bruikbare tips!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: onbekende foto's ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren

Bericht door refo »

Dat lijkt me een inbreuk op de privacy.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: onbekende foto's ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren

Bericht door Luther »

claus schreef:Dag beste vrienden,

Wij zijn met een aantal actieve medewerkers bezig met het samenstellen van een FOTOboek over de plaats Kamperland op Noord-Beveland. We zoeken samen intensief naar minder getoonde foto's van wijlen ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren. Bijvoorbeeld een foto, genomen bij het huwelijk van zijn enige zuster of bij het huwelijk van één vna zijn drie getrouwde broers? Of...en foto die in beperkte kring wel aanwezig is, toen hij ene keertje langskwam... Als u die foto hebt, dan zijn we er zeer verblijd mee als u die zou willen doormailen aan: cvdb44@gmail.com

Heel hartelijk dank voor uw medewerking en ook voor bruikbare tips!
Wat is de verbinding tussen ds. Lamain en Kamperland? Of is het voor een gedenkboek van de GG Kamperland?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: onbekende foto's ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren

Bericht door freek »

Luther schreef:
claus schreef:Dag beste vrienden,

Wij zijn met een aantal actieve medewerkers bezig met het samenstellen van een FOTOboek over de plaats Kamperland op Noord-Beveland. We zoeken samen intensief naar minder getoonde foto's van wijlen ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren. Bijvoorbeeld een foto, genomen bij het huwelijk van zijn enige zuster of bij het huwelijk van één vna zijn drie getrouwde broers? Of...en foto die in beperkte kring wel aanwezig is, toen hij ene keertje langskwam... Als u die foto hebt, dan zijn we er zeer verblijd mee als u die zou willen doormailen aan: cvdb44@gmail.com

Heel hartelijk dank voor uw medewerking en ook voor bruikbare tips!
Wat is de verbinding tussen ds. Lamain en Kamperland? Of is het voor een gedenkboek van de GG Kamperland?
Volgens mij is Lamain daar geboren.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: onbekende foto's ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren

Bericht door rekcor »

Ik houd niet zo van dit soort boeken, vind het neigen naar de R.K. heiligenverering. Wat me wel direct op de vraag brengt: is het zo erg om heiligen (d.w.z. inmiddels gestorven kinderen van God) te (ver)eren, in ere te houden, whats in a name? Wanneer wordt het erg?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: onbekende foto's ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren

Bericht door -DIA- »

rekcor schreef:Ik houd niet zo van dit soort boeken, vind het neigen naar de R.K. heiligenverering. Wat me wel direct op de vraag brengt: is het zo erg om heiligen (d.w.z. inmiddels gestorven kinderen van God) te (ver)eren, in ere te houden, whats in a name? Wanneer wordt het erg?
Volgens mij betreft het een fotoboek over Kamperland, en niet over ds. Lamain. Als je een boek over zo'n
dorpske maakt lijkt het me vanzelf dat je ook de 'bekende dorpsbewoners' even voor het voetlicht haalt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: onbekende foto's ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren

Bericht door claus »

DIA heeft het geweldig goed begrepen. Het is het samenstellen van een fotoboekvan Kamperland, de plaats waar ds. Lamain werd geboren en is opgegroeid. 't Gaat mij helemaal niet om heiligenverering, maar net als dat ik bij Wissenkerke een foto van de grote dirigent van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Eduard Flipse, heb geplaatst, omdat Flipse geboren en opgegroeid was in Wissenkerke, zo wil ik nu graag een onbekende foto van ds. Lamain. Dat heeft niks met privacy te maken, want al zijn kinderen zouden het maar wat fijn vinden als wij als commissie fotoboek-Kamperland een nog onbekende foto van hun eigen vader zouden vinden. Ergens zomaar genomen op een boerderij, of waar dan ook. Dat is de bedoeling, meer niet. Uiteindelijk is ds. lamain een van de meest bekende zonen van Kamperland, ook bij de oudere Gereformeerden daar ter plekke nog goed bekend hoor! Daarom: graag aanwijzingen of hulp hierbij, geen geneuzel!
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: onbekende foto's ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren

Bericht door Dipper »

Informeer eens bij Uitgeverij Den Hertog die hebben fotoboeken uitgegeven in het verleden en hebben er wel in archief, of ze hebben de goede aanspreekpunten die je in de gewenste richting wijzen
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: onbekende foto's ds. W. C. Lamain uit zijn jongere jaren

Bericht door Mara »

claus schreef:DIA heeft het geweldig goed begrepen. Het is het samenstellen van een fotoboekvan Kamperland, de plaats waar ds. Lamain werd geboren en is opgegroeid. 't Gaat mij helemaal niet om heiligenverering, maar net als dat ik bij Wissenkerke een foto van de grote dirigent van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Eduard Flipse, heb geplaatst, omdat Flipse geboren en opgegroeid was in Wissenkerke, zo wil ik nu graag een onbekende foto van ds. Lamain. Dat heeft niks met privacy te maken, want al zijn kinderen zouden het maar wat fijn vinden als wij als commissie fotoboek-Kamperland een nog onbekende foto van hun eigen vader zouden vinden. Ergens zomaar genomen op een boerderij, of waar dan ook. Dat is de bedoeling, meer niet. Uiteindelijk is ds. lamain een van de meest bekende zonen van Kamperland, ook bij de oudere Gereformeerden daar ter plekke nog goed bekend hoor! Daarom: graag aanwijzingen of hulp hierbij, geen geneuzel!
Ik denk dat het best moeilijk zal zijn die te vinden. In die tijd was het nog bijzonder als je op een foto kwam.
Met de huidige generatie predikanten is dat een stuk makkelijker, die vind je in veel gevallen gewoon op internet en FB.
Ik kan je helaas niet helpen, maar wens je veel succes Claus.
Misschien een oproep in een plaatselijk krantje?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie