Ambtsjubilea predikanten

-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef:Was meer als stukje humor bedoeld, die blijkbaar niet begrepen werd. In plaats daarvan een waarschuwing. Ben nu wel klaar met Refoforum
Ik begrijp het. Maar het is enkel omdat men elkaar niet hoort en ziet, en zo kan een grapje tot een waarschuwing leiden, dat weet ik ook uit ervaring. Maar ga door als je voor jezelf weet dat iedereen recht in de ogen kunt zien. Dan hoeven we elkaar niets te verwijten. Misverstanden kunnen op forums snel tot een explosie komen. Een weinig ervaring leert dat. Dat hoeft geen moedwil van de moderator te zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Roos2017 »

Piet Puk schreef:Was meer als stukje humor bedoeld, die blijkbaar niet begrepen werd. In plaats daarvan een waarschuwing. Ben nu wel klaar met Refoforum
@Piet Puk, als je je opmerking als humor wil laten overkomen, gebruik dan ;) smily i.p.v. :fi
Anders komt dat idd niet als humor over, omdat andere lezers je intonatie en uitdrukking niet kunnen zien.
Zomaar een tip hoor.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Delftenaar »

Los daarvan: als de bakker hier ter plaatse (met enige faam vanwege de kwaliteit van zijn brood en andere baksels) 25, 40 of X jaar in functie is verschijnt er geen interview in het RD. Waarom bij predikanten dan wel?

Die predikant zal zijn merites hebben, maar geldt dat voor die bakker dan niet?
DDD
Berichten: 28652
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door DDD »

Dat lijkt mij heel eenvoudig omdat de meeste kerkmensen meer geïnteresseerd zijn in het jubileum van dominees die ze regelmatig horen preken dan in het jubileum van alle bakkers in Nederland behalve die van henzelf. Dominees plegen vaker van standplaats te wisselen en doen ook geregeld een extra preekbeurt elders. Bij bakkers hoor je dat niet zo vaak.

Dat lijkt me al met al voldoende reden om het jubileum van de bakker alleen in de plaatselijke pers te memoreren.

Ik zou de interviews in ieder geval missen. En daarbij doel ik dan niet op de jubilea in de middenstand over de gehele bijbelgordel.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Dat lijkt mij heel eenvoudig omdat de meeste kerkmensen meer geïnteresseerd zijn in het jubileum van dominees die ze regelmatig horen preken dan in het jubileum van alle bakkers in Nederland behalve die van henzelf. Dominees plegen vaker van standplaats te wisselen en doen ook geregeld een extra preekbeurt elders. Bij bakkers hoor je dat niet zo vaak.

Dat lijkt me al met al voldoende reden om het jubileum van de bakker alleen in de plaatselijke pers te memoreren.

Ik zou de interviews in ieder geval missen. En daarbij doel ik dan niet op de jubilea in de middenstand over de gehele bijbelgordel.
Het kerkverband van Kort telt niet heel veel leden, dus is er conform bovenstaand uitgangspunt geen enkele reden om hem te interviewen.

Toen hij nog gewoon Hervormd was, vonden wij wel dat hij zijn naam geen eer aan deed. Hij was vaak nogal lang van stof.
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door GGBeroopingswerk »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Dat lijkt mij heel eenvoudig omdat de meeste kerkmensen meer geïnteresseerd zijn in het jubileum van dominees die ze regelmatig horen preken dan in het jubileum van alle bakkers in Nederland behalve die van henzelf. Dominees plegen vaker van standplaats te wisselen en doen ook geregeld een extra preekbeurt elders. Bij bakkers hoor je dat niet zo vaak.

Dat lijkt me al met al voldoende reden om het jubileum van de bakker alleen in de plaatselijke pers te memoreren.

Ik zou de interviews in ieder geval missen. En daarbij doel ik dan niet op de jubilea in de middenstand over de gehele bijbelgordel.
Het kerkverband van Kort telt niet heel veel leden, dus is er conform bovenstaand uitgangspunt geen enkele reden om hem te interviewen.

Toen hij nog gewoon Hervormd was, vonden wij wel dat hij zijn naam geen eer aan deed. Hij was vaak nogal lang van stof.
En van postuur! Ook reed hij enige tijd een auto met een kenteken dat begon met XL
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door aggieoudje »

Ambtenaar schreef:Toen hij nog gewoon Hervormd was, vonden wij wel dat hij zijn naam geen eer aan deed. Hij was vaak nogal lang van stof.
Dat is hij nog steeds niet! Ik woon op de looproute van de meeste ogg'ers en het is 9 van de 10 keer 's morgens al 12u en 's avonds kwart over 8 half 9 voordat ze langs lopen.
Pas hadden wij avondmaal gehad(met 6 tafels) en toen kwamen we nog gelijk uit met de ogg.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door eilander »

aggieoudje schreef:
Ambtenaar schreef:Toen hij nog gewoon Hervormd was, vonden wij wel dat hij zijn naam geen eer aan deed. Hij was vaak nogal lang van stof.
Dat is hij nog steeds niet! Ik woon op de looproute van de meeste ogg'ers en het is 9 van de 10 keer 's morgens al 12u en 's avonds kwart over 8 half 9 voordat ze langs lopen.
Pas hadden wij avondmaal gehad(met 6 tafels) en toen kwamen we nog gelijk uit met de ogg.
Een interview hoeven we niet (althans volgens Ambtenaar niet), maar dit soort bespreking vinden we dan wel fantastisch. Sorry, maar dan lees ik liever een verhaal over wie de Heere voor een predikant is, in zijn persoonlijk en ambtelijk leven.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Een interview hoeven we niet (althans volgens Ambtenaar niet), maar dit soort bespreking vinden we dan wel fantastisch. Sorry, maar dan lees ik liever een verhaal over wie de Heere voor een predikant is, in zijn persoonlijk en ambtelijk leven.
Een klein woordgrapje.

Ik vind het verhaal van een predikant helemaal niet interessant over de door jou genoemde onderwerpen. Dat leidt als snel tot reformatorische heiligenverering. Zeker in kerken waar het aantal gemeentes het aantal predikanten ruimschoots overstijgt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Een interview hoeven we niet (althans volgens Ambtenaar niet), maar dit soort bespreking vinden we dan wel fantastisch. Sorry, maar dan lees ik liever een verhaal over wie de Heere voor een predikant is, in zijn persoonlijk en ambtelijk leven.
Een klein woordgrapje.

Ik vind het verhaal van een predikant helemaal niet interessant over de door jou genoemde onderwerpen. Dat leidt als snel tot reformatorische heiligenverering. Zeker in kerken waar het aantal gemeentes het aantal predikanten ruimschoots overstijgt.
Dat gevaar zit erin. Predikanten kunnen hoogmoedig zijn, en de lezers kunnen er ook een verkeerde kant mee op. Dat neemt allemaal in het geheel niet weg dat het toch goed kan zijn om te horen wat God doet, ook in deze tijd. Met jouw insteek kun je niet veel meer lezen...
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Wandelende »

Een goed interview stimuleert geen heiligenvereering en schrijft ook niet richting heiligenvereering.
Dat mensen er soms een soort heiligenvereering van maken, is zeker waar.
Alleen dan hoeft het kind toch niet met het badwater worden weggegooid?
(~)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Herman »

Ik mag het altijd graag lezen als het om predikanten gaat die ik ken van de preekstoel.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Ambtenaar »

Wandelende schreef:Een goed interview stimuleert geen heiligenvereering en schrijft ook niet richting heiligenvereering.
Dat mensen er soms een soort heiligenvereering van maken, is zeker waar.
Alleen dan hoeft het kind toch niet met het badwater worden weggegooid?
Los gezien van dat. Wat voor interessants heeft een jubilerend predikant te melden dan?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Wandelende »

Ambtenaar schreef:
Wandelende schreef:Een goed interview stimuleert geen heiligenvereering en schrijft ook niet richting heiligenvereering.
Dat mensen er soms een soort heiligenvereering van maken, is zeker waar.
Alleen dan hoeft het kind toch niet met het badwater worden weggegooid?
Los gezien van dat. Wat voor interessants heeft een jubilerend predikant te melden dan?
Dat weet je niet vóór het interview.
(~)
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Ambtenaar »

Wandelende schreef: Dat weet je niet vóór het interview.
Touché
Plaats reactie