Ambtsjubilea predikanten

Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Wet en Evangelie »

Herman schreef:Ik mag het altijd graag lezen als het om predikanten gaat die ik ken van de preekstoel.
Al ken ik hem bijna alleen maar van naam, dan nog zou ik een interview met Ds. Kort wel willen lezen. Zijn bekering en overgang naar de Oud Gereformeerde Gemeenten is ook niet iedereen bekend. Het RD met ook een trouwe achterban uit de OGGiN zou zeker aan het jubileum wel meer aandacht kunnen geven dan wat er tot nu toe is gebeurd.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door windorgel »

Uit digibron (Criterium):
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... -ds-a-kort

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Wet en Evangelie »

windorgel schreef:Uit digibron (Criterium):
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... -ds-a-kort

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Prima, maar ik heb het over het RD zelf, je weet wel: die krant waar je 6 dagen in de week met belangstelling naar uitkijkt!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door windorgel »

Daar staat het dus niet in. Wellicht wil hij dit zelf niet. Maar omdat je graag iets over hem lezen wilde...

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door heusden-op »

uhm: ik denk dat ds. Kort niet eens een interview wil geven aan het RD. En hij gaat er ook echt niet op de foto met een gekleurde of gestreepte of gestippelde das. En hij gaat ook niet in de laatste alinea zeggen dat .... Zoals in bijna alle interviews. Kort is man uit één stuk. Ik vind het trouwens schandalig dat mensen hier van die denigrerende opmerkingen over de lengte van zijn predikatiën maken.
dam-leer
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door eilander »

Voldoende over het wel of niet geven van een interview aan het RD door ds. Kort.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Piet Puk »

Wet en Evangelie schreef:
Herman schreef:Ik mag het altijd graag lezen als het om predikanten gaat die ik ken van de preekstoel.
Al ken ik hem bijna alleen maar van naam, dan nog zou ik een interview met Ds. Kort wel willen lezen. Zijn bekering en overgang naar de Oud Gereformeerde Gemeenten is ook niet iedereen bekend. Het RD met ook een trouwe achterban uit de OGGiN zou zeker aan het jubileum wel meer aandacht kunnen geven dan wat er tot nu toe is gebeurd.
Bij deze: https://cip.nl/cip+/68792-ds-a-kort-de- ... balstadion
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Delftenaar »

heusden-op schreef: Ik vind het trouwens schandalig dat mensen hier van die denigrerende opmerkingen over de lengte van zijn predikatiën maken.
Desbetreffende predikant, dus ook de lengte zijner predikatie zijn mij onbekend.

Maar terzijde kan ik me nog goed een gastpredikant herinneren die een keer kwam preken. Niets mis mee. Na vrij korte tijd had de man zijn (overigens goede) preek gedaan. Ook niets mis mee.
Echter: hij durfde gezien de tijd geen amen te zeggen en viel dus terug in herhalingen, waardoor de preek uiteindelijk erg vermoeiend was. Terwijl als de betreffende predikanten na 20 minuten het een compacte en beknopte, maar ook rijke prediking zou zijn. Kennelijk had betreffende voorganger niet meer tijd nodig. Niets mis mee, maar de man voelde toen toch de druk om door te preken, niet beseffend daarmee zijn eigen preek te ondermijnen.

Nu is ds. Kort en zijn prediking mij onbekend. Wellicht kan deze man wel een uur (of hoe lang zijn preken ook zijn mogen) lang steeds iets nieuws brengen. Dat is prima, maar vaak is het anders.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Gritje »

heusden-op schreef:uhm: ik denk dat ds. Kort niet eens een interview wil geven aan het RD. En hij gaat er ook echt niet op de foto met een gekleurde of gestreepte of gestippelde das. En hij gaat ook niet in de laatste alinea zeggen dat .... Zoals in bijna alle interviews. Kort is man uit één stuk. Ik vind het trouwens schandalig dat mensen hier van die denigrerende opmerkingen over de lengte van zijn predikatiën maken.

Het is algemeen bekend in de OGG dat ds Kort lang van persoon en lang van stof is. Daarnaast heeft hij een 'spraakgebrek' en is daardoor het eerste uur slecht tot niet te volgen. Heel jammer want wat hij zegt als hij duidelijk spreekt is dat hij dan wel goed van de Heere spreekt.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Delftenaar »

Gritje schreef:Daarnaast heeft hij een 'spraakgebrek' en is daardoor het eerste uur slecht tot niet te volgen.
Spanning?
Bijdrager
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:08

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Bijdrager »

Delftenaar schreef:
Gritje schreef:Daarnaast heeft hij een 'spraakgebrek' en is daardoor het eerste uur slecht tot niet te volgen.
Spanning?
Korte spanningsboog?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie