Ambtsjubilea predikanten

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door huisman »

Hendrikus schreef:
huisman schreef:
Forummer schreef:PKN:

Op blew 3-12:

ds mw HGAJ Günther-van Dijk uit Deventer 25 jaar predikant (Al 25 jaar in de Lutherse kerk en dwaling en nu in de PKN...hoe praten de PKN'ers op dit forum dit goed???)
ds JB Kamp uit Heteren 25 jaar predikant

nd/nieuws/kerk/berichten
Tjonge, jij hebt echt wel een probleem blijkbaar...
Nee hoor...maar hoe praat jij dit recht!!!!!!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door eilander »

Huisman, als PKN-er zou ik niet weten hoe ik dit recht kan praten. Er zijn in mijn optiek veel dingen in de PKN die voor deze vraag in aanmerking zouden komen, zoals jou ongetwijfeld ook bekend is. Waarom je nu precies dit feit eruit haalt, is mij een raadsel.

Ik zou liever wijzen op de plaatsen waar ondanks alles Gods Woord nog onvervalst mag klinken. Verder zou ik nog wel een wedervraag kunnen stellen, maar dat doe ik niet.
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door PvS »

eilander schreef:Huisman, als PKN-er zou ik niet weten hoe ik dit recht kan praten. Er zijn in mijn optiek veel dingen in de PKN die voor deze vraag in aanmerking zouden komen, zoals jou ongetwijfeld ook bekend is. Waarom je nu precies dit feit eruit haalt, is mij een raadsel.

Ik zou liever wijzen op de plaatsen waar ondanks alles Gods Woord nog onvervalst mag klinken. Verder zou ik nog wel een wedervraag kunnen stellen, maar dat doe ik niet.
:super
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
RefoCalvinist
Berichten: 545
Lid geworden op: 14 nov 2014, 21:38

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door RefoCalvinist »

PvS schreef:
eilander schreef:Huisman, als PKN-er zou ik niet weten hoe ik dit recht kan praten. Er zijn in mijn optiek veel dingen in de PKN die voor deze vraag in aanmerking zouden komen, zoals jou ongetwijfeld ook bekend is. Waarom je nu precies dit feit eruit haalt, is mij een raadsel.

Ik zou liever wijzen op de plaatsen waar ondanks alles Gods Woord nog onvervalst mag klinken. Verder zou ik nog wel een wedervraag kunnen stellen, maar dat doe ik niet.
:super
Er waar mag Gods Woord nog onvervalst klinken, zoals het voorheen in de Nederlands Hervormde Kerk klonk?
Ik denk dat huisman hier een terecht punt maakt. Niet dat ik de PKN wil afserveren, maar dat wil huisman evenmin.
Maar alles met de "mantel der liefde" bedekken, want er zijn nog gemeentes waar het er wel Bijbels aan toe gaat, is toch echt 'te' kort door de bocht. Dwalingen en misstanden moet je altijd blijven benoemen, niet alleen van de ander maar ook van je eigen kerkverband.
Waar ik kerk zijn genoeg onjuistheden te signaleren. Ook in mijn eigen gemeente. Daar hoef je niet blij mee te zijn, maar wees altijd een wachter op Sions muren. Strijd er tegen, zover je kunt en zover als mogelijk voor je is.
Daar is niks verkeerds aan. Ook in de PKN mogen er nog plaatsen zijn waar het Woord het Woord van God is. Maar ook vele plekken waar dat niet zo is. Moet je daar dan je mond over houden? "Zie niet op het slechte, maar behoud het goede?" Tsja ... dat zou een manier zijn, maar of dat de goede is; ik weet het niet.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Reiziger »

huisman schreef:
Forummer schreef:PKN:

Op blew 3-12:

ds mw HGAJ Günther-van Dijk uit Deventer 25 jaar predikant (Al 25 jaar in de Lutherse kerk en dwaling en nu in de PKN...hoe praten de PKN'ers op dit forum dit goed???)
ds JB Kamp uit Heteren 25 jaar predikant

nd/nieuws/kerk/berichten
Ik ben geen PKN-er, maar dit is gewoon een ambtsfeit. Ik praat hiermee niks goed.
En trouwens... wat heeft het feit dat ze in de Lutherse kerk zit ermee te maken?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Mara »

Mooie foto in het RD!
Ds. W. van Sorge, emeritus predikant in de Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK), staat woensdag vijftig jaar in het ambt.

En wat zie hij er goed uit, ondanks de ernstige gezondheidsproblemen die hij had.
En hij preekt nog steeds, al is het niet wekelijks, maar wel soms tweemaal per zondag.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door ZWP »

Mara schreef:Mooie foto in het RD!
Ds. W. van Sorge, emeritus predikant in de Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK), staat woensdag vijftig jaar in het ambt.

En wat zie hij er goed uit, ondanks de ernstige gezondheidsproblemen die hij had.
En hij preekt nog steeds, al is het niet wekelijks, maar wel soms tweemaal per zondag.
De foto is oud helaas.
De foto stond namelijk ook al bij het artikel bij zijn 40-jarig jubileum. Zie https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... -wonder/28
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Mara »

ZWP schreef:
Mara schreef:Mooie foto in het RD!
Ds. W. van Sorge, emeritus predikant in de Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK), staat woensdag vijftig jaar in het ambt.

En wat zie hij er goed uit, ondanks de ernstige gezondheidsproblemen die hij had.
En hij preekt nog steeds, al is het niet wekelijks, maar wel soms tweemaal per zondag.
De foto is oud helaas.
De foto stond namelijk ook al bij het artikel bij zijn 40-jarig jubileum. Zie https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... -wonder/28
O?
Dat wist ik niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door GGotK »

Alhoewel geen predikant, wil ik bij deze het RD artikel over het 25 jarig jubileum van evangelist C. Van Drunen (GG) van harte aanbevelen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Piet Puk »

Vandaag in Refdag: ds. A. Kort(OGGiN) 25 jaar predikant
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:Vandaag in Refdag: ds. A. Kort(OGGiN) 25 jaar predikant
Ik had wel een interview verwacht...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Piet Puk »

@Jantje Ben je nou helemaal gek? Een interview? Hoeveel mensverheerlijking wil je? :fi
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Zita »

Piet Puk schreef:@Jantje Ben je nou helemaal gek? Een interview? Hoeveel mensverheerlijking wil je? :fi
Een beetje minder mag ook wel.
Interviews bij jubilea zijn tamelijk gebruikelijk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Jantje »

Zita schreef:
Piet Puk schreef:@Jantje Ben je nou helemaal gek? Een interview? Hoeveel mensverheerlijking wil je? :fi
Een beetje minder mag ook wel.
Interviews bij jubilea zijn tamelijk gebruikelijk.
Ja, precies; daarom ook. Maar misschien is hij er wel op tegen. Dat kan natuurlijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ambtsjubilea predikanten

Bericht door Piet Puk »

Was meer als stukje humor bedoeld, die blijkbaar niet begrepen werd. In plaats daarvan een waarschuwing. Ben nu wel klaar met Refoforum
Plaats reactie