Achtergronden bij beroepingswerk

Gebruikersavatar
Bettler
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 apr 2014, 22:07

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Bettler »

refo schreef:Lezen!
Nieuwdorp heeft nooit eerder een eigen predikant gehad.
Dus is dit aangenomen beroep groot nieuws.
Geldt dit ook voor kandidaten?

Kand. A. A. L. Aalderink neemt beroep aan naar Zwaagwesteinde (CGK)
13-10-2014 10:07 | gewijzigd 13-10-2014 10:33 | Reactie kerk
Kandidaat A. A. L. Aalderink uit Deventer heeft het beroep aangenomen dat de christelijke gereformeerde kerk van Zwaagwesteinde op hem had uitgebracht.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_861507
Mannetje
Berichten: 7770
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Mannetje »

En waarom is dit nieuws?

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... e_1_866411

Ds. J. M. Molenaar neemt beroep aan naar hervormd Ede -

Ds. J. M. Molenaar uit Hoevelaken heeft het beroep dat de hervormde Oude Kerkgemeente te Ede op hem uitbracht aangenomen.
Hij bedankte daarmee voor de overige op hem uitgebrachte beroepen. (Hoe logisch... )
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33304
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:En waarom is dit nieuws?

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... e_1_866411

Ds. J. M. Molenaar neemt beroep aan naar hervormd Ede -

Ds. J. M. Molenaar uit Hoevelaken heeft het beroep dat de hervormde Oude Kerkgemeente te Ede op hem uitbracht aangenomen.
Hij bedankte daarmee voor de overige op hem uitgebrachte beroepen. (Hoe logisch... )
Antwoord:
Eveline de Pater schreef:Dit komt allemaal niet in de krant. Sinds ongeveer een jaar komt er een nieuwsbericht op de website als een predikant een beroep heeft aangenomen. Maar dit komt niet in de krant.
!
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Dipper »

ds. J. Roos is beroepen door de GGiN Rijssen.

---knip, alleen feitelijk nieuws aub---
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door -DIA- »

Dipper schreef:ds. J. Roos is beroepen door de GGiN Rijssen.

---knip, alleen feitelijk nieuws aub---
Na het buitenverband raken van ds. J. de Groot heeft deze gemeente geen eigen predikant meer gehad.
Het is een gemeente waar in het verleden veel bekende kinderen Gods waren.
Denk aan namen als Arend Baan, Mientje Vrijdag, en velen die hier nog met veel hoogachting worden
genoemd.
De gemeente is voorheen bediend door ds. M. Hofman, ds. B. van Neerbos, ds. D.L. Aangeenbrug
Verder gingen de predikanten van de Walkerk voor tussen 1933 t/m 1953 ook voor, met name
ds. W.C. Lamain. Deze predikant was verbonden aan de Walkerk, ging daar drie maal per zondag
voor, en één maal per zondag in de Eskerk. (thans GGiN)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
1907
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2014, 18:47
Contacteer:

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door 1907 »

-DIA- schreef:
Dipper schreef:ds. J. Roos is beroepen door de GGiN Rijssen.

---knip, alleen feitelijk nieuws aub---
Na het buitenverband raken van ds. J. de Groot heeft deze gemeente geen eigen predikant meer gehad.
Het is een gemeente waar in het verleden veel bekende kinderen Gods waren.
Denk aan namen als Arend Baan, Mientje Vrijdag, en velen die hier nog met veel hoogachting worden
genoemd.
De gemeente is voorheen bediend door ds. M. Hofman, ds. B. van Neerbos, ds. D.L. Aangeenbrug
Verder gingen de predikanten van de Walkerk voor tussen 1933 t/m 1953 ook voor, met name
ds. W.C. Lamain. Deze predikant was verbonden aan de Walkerk, ging daar drie maal per zondag
voor, en één maal per zondag in de Eskerk. (thans GGiN)
De gemeente is de afgelopen jaren flink gegroeid, voornamelijk door overkomst van veel voormalige 'buitenverbanders'.
Ook zouden er verschillende leden van de Oranjekerk (OGG) overgekomen zijn.

Het verloop van de ledentallen volgens Wikipedia:
Gereformeerde Gemeente in Nederland Rijssen 175 377 394 397 439
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door -DIA- »

1907 schreef:
-DIA- schreef:
Dipper schreef:ds. J. Roos is beroepen door de GGiN Rijssen.

---knip, alleen feitelijk nieuws aub---
Na het buitenverband raken van ds. J. de Groot heeft deze gemeente geen eigen predikant meer gehad.
Het is een gemeente waar in het verleden veel bekende kinderen Gods waren.
Denk aan namen als Arend Baan, Mientje Vrijdag, en velen die hier nog met veel hoogachting worden
genoemd.
De gemeente is voorheen bediend door ds. M. Hofman, ds. B. van Neerbos, ds. D.L. Aangeenbrug
Verder gingen de predikanten van de Walkerk voor tussen 1933 t/m 1953 ook voor, met name
ds. W.C. Lamain. Deze predikant was verbonden aan de Walkerk, ging daar drie maal per zondag
voor, en één maal per zondag in de Eskerk. (thans GGiN)
De gemeente is de afgelopen jaren flink gegroeid, voornamelijk door overkomst van veel voormalige 'buitenverbanders'.
Ook zouden er verschillende leden van de Oranjekerk (OGG) overgekomen zijn.

Het verloop van de ledentallen volgens Wikipedia:
Gereformeerde Gemeente in Nederland Rijssen 175 377 394 397 439
Dat is waar, maar de uitstroom van de Oranjekerk gaat ook naar de (Vrije)OGG, de GG, de HHK als naar de GGiN
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
tdjjdaamja
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2014, 11:01

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door tdjjdaamja »

GGBeroopingswerk schreef:Hierbij de brief die is gepubliceerd in de kerkbode van de NRC van Lethbridge:

On Wednesday, October 1 you were informed that I was given to accept the call you sent to me. Undoubtedly, besides wonderment, you also felt gladness. I would like to share with you how, after a way of struggle and letting go of Ede, the path has led to Lethbridge.

In the summer of 2013 we spent our vacation, for the first time, with our family in Canada. During that vacation we had a very nice time with our family. For that vacation I had sermons translated from the book “We shall go into the house of the Lord”, sermons about the Songs of Degrees (Hamaaloth) (which I had released for the church building in Ede). These translated sermons I then read from the pulpit in Lethbridge. Because we, as a family, had a good vacation, we thought to go to Canada once more. The consistory of Lethbridge could agree. That meant that I had to lead again in English. But reading translated sermons in 2013 gave no satisfaction. I looked more to the written letters than to the people. I therefore decided to try from a sermon outline (as also in The Netherlands) to preach. To that end, English lessons were necessary, which I followed in the past year.

This past summer we again had our vacation in Canada and preached the Sundays in Lethbridge. In the sermons I was very focused on speaking proper English. I also do not deny that the Lord has helped therein. However, on Sunday, August 17, the last service before we returned to the Netherlands, it was no longer the language, but I saw souls in their distress as sheep without a shepherd. In fact, not only that there was a need, but their need became my need. During the sermon I asked myself "what if you were the minister here?" The Lord gave in my heart the words from Psalm 72: 16a: "There shall be a handful of corn in the earth upon the top of the mountains; the fruit thereof shall shake like Lebanon."

The following Wednesday we returned to The Netherlands. From then on this gave an unrest and conflict in my heart. My wife, our children, our parents who are in the evening of their lives. And besides, only three years in Ede. A congregation that is close to my heart and where we have it good and a place in the hearts of the members. I tried to push the thoughts of Lethbridge out of my mind. On Tuesday, September 16 the message came that I had received the call. The following two weeks there was much strife. Impossible from all sides. The Lord directed me to the text which sent me into His service 18 years ago. With this all objections were removed. I have also written this in the letter to the consistory of Lethbridge, with which I have confirmed the call.

On Wednesday, October 1, I could accept the call. Man would like all hindrances taken care of. How is the language, the bond with our children, our parents. But also the letting go of Ede. And yet, prayerfully looking up if the Lord will make all things well. As He speaks; "and I will bring the blind by a way that they knew not;"

I sincerely hope that the Lord will also care for Ede. At this time, a date of departure is not known. The visas for Canada must be requested and it may well take six months. Meanwhile it is my prayer that the Lord will bless the preaching for young and old. I hope that the Lord will bless the preaching of an unworthy servant.

Rev. and Mrs. Brugge, Joe-Lize, Janne-Lin, Joran, Jonathan
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Luther »

Ik weet niet of dit bedoeld is om op RF gepubliceerd te worden. Als ik me even probeer in te leven in ds. Brugge, zou ik dit niet willen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33304
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Tiberius »

:quoi
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Vagari »

.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Posthoorn »

Luther schreef:Ik weet niet of dit bedoeld is om op RF gepubliceerd te worden. Als ik me even probeer in te leven in ds. Brugge, zou ik dit niet willen.
Hij staat al een keer in deze topic.
Misschien handig als nieuwe mensen de moeite nemen zich een beetje te oriënteren. :hum
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Vagari »

Posthoorn schreef:
Luther schreef:Ik weet niet of dit bedoeld is om op RF gepubliceerd te worden. Als ik me even probeer in te leven in ds. Brugge, zou ik dit niet willen.
Hij staat al een keer in deze topic.
Misschien handig als nieuwe mensen de moeite nemen zich een beetje te oriënteren. :hum
Dit wilde ik ook zeggen todat ik zag dat het de gequote versie van GGBeroopingswerk is.
Wat een irritante naam trouwens, GGBeroopingswerk. oe
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Posthoorn »

Vagari schreef:
Posthoorn schreef:
Luther schreef:Ik weet niet of dit bedoeld is om op RF gepubliceerd te worden. Als ik me even probeer in te leven in ds. Brugge, zou ik dit niet willen.
Hij staat al een keer in deze topic.
Misschien handig als nieuwe mensen de moeite nemen zich een beetje te oriënteren. :hum
dit wilde ik ook zeggen todat ik zag dat het de gequote versie is.
Je hebt gelijk. Beetje bijzonder.
Yesenaer
Berichten: 451
Lid geworden op: 16 mei 2011, 17:14

Re: Achtergronden bij beroepingswerk

Bericht door Yesenaer »

Luther schreef:Ik weet niet of dit bedoeld is om op RF gepubliceerd te worden. Als ik me even probeer in te leven in ds. Brugge, zou ik dit niet willen.
Ik zal dit doorgeven aan ds. Brugge dat zijn brief hier openbaar te lezen is.
Plaats reactie