Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Plaats reactie
Eveline de Pater
Berichten: 283
Lid geworden op: 02 okt 2009, 10:37

Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Bericht door Eveline de Pater »

Heeft ds. Nwibo nog ergens anders gepreekt in de GG de afgelopen tijd? Gistermiddag heeft hij een deel van de dienst in Amersfoort geleid, vertaald door een ouderling van de GG in Amersfoort.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Bericht door freek »

In Werkendam was het leesdienst in de Gereformeerde Gemeente. Een ouderling leidde dit.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Bericht door SecorDabar »

Eveline de Pater schreef:Heeft ds. Nwibo nog ergens anders gepreekt in de GG de afgelopen tijd? Gistermiddag heeft hij een deel van de dienst in Amersfoort geleid, vertaald door een ouderling van de GG in Amersfoort.
Wat is uw ervaring bij zo'n vertaaldienst?

Kan jong en oud wel zich concentreren op wat er gezegd wordt ?
Voor kleine kinderen lijkt me dat een hele opgave....
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Bericht door sirdanilot »

Concentreren tijdens de eredienst is voor kleine kinderen soweiso al een enorme opgave.......

Ik vind het een goede zaak !
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Bericht door SecorDabar »

sirdanilot schreef:Concentreren tijdens de eredienst is voor kleine kinderen soweiso al een enorme opgave.......

Ik vind het een goede zaak !
Natuurlijk is het een goede zaak, dat dit niet het geval zou zijn heb ik niet willen beweren.
Ik was eigenlijk benieuwd naar ervaring met een vertaaldienst.

Ik heb eens een opname beluisterd van een kerkdienst in de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland waar een
Afrikaanse predikant het Woord bediende, met behulp van een vertaling door een ouderling.
Ik vond het best een opgave om me te concentreren op de vertaling door de ouderling.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Bericht door helma »

Eveline de Pater schreef:Heeft ds. Nwibo nog ergens anders gepreekt in de GG de afgelopen tijd? Gistermiddag heeft hij een deel van de dienst in Amersfoort geleid, vertaald door een ouderling van de GG in Amersfoort.
Ik dacht dat hij zondagmorgen in Houten zou zijn, maar dat weet ik niet zeker.
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Bericht door sirdanilot »

SecorDabar schreef:
sirdanilot schreef:Concentreren tijdens de eredienst is voor kleine kinderen soweiso al een enorme opgave.......

Ik vind het een goede zaak !
Natuurlijk is het een goede zaak, dat dit niet het geval zou zijn heb ik niet willen beweren.
Ik was eigenlijk benieuwd naar ervaring met een vertaaldienst.

Ik heb eens een opname beluisterd van een kerkdienst in de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland waar een
Afrikaanse predikant het Woord bediende, met behulp van een vertaling door een ouderling.
Ik vond het best een opgave om me te concentreren op de vertaling door de ouderling.
Maar dat komt dan ook doordat je het Engels verstaat. Of het zou kunnen komen doordat de ouderling wellicht niet zo'n goede preekstem heeft (heb betreffende dienst niet beluisterd dus geen idee). Je kunt natuurlijk ook naar het Engels luisteren als je dit verstaat ipv de vertaling.

Verder: een vertaalde preek moet wel korter zijn, omdat het vertalen tijd kost. Dat is dan gelijk een nadeel. Maar ik denk dat ook preken van de voorgangers uit Afrika en andere werelddelen in NL tot zegen mogen zijn, zeker vanwege het predikantentekort hier. Ondanks dat ze moeten worden vertaald.


Is er verder geen animo voor Engelstalige reformatorische diensten? Bijvoorbeeld in havensteden zoals Rotterdam. In Zeeland wordt er elke maand een Engelstalige dienst gehouden maar die is niet reformatorisch.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Bericht door Panny »

sirdanilot schreef:Is er verder geen animo voor Engelstalige reformatorische diensten? Bijvoorbeeld in havensteden zoals Rotterdam. In Zeeland wordt er elke maand een Engelstalige dienst gehouden maar die is niet reformatorisch.
In Rotterdam heb je een engelstalige gemeente die elke zondag een dienst heeft in de Swaef (Wartburg College)
Volgens mij is deze gemeente begonnen vanuit de Christelijk Gereformeerde Kerk.
Momenteel is de voorganger Ds. Legemaate.
Hij was daarvoor predikant in cgk 's-Gravendeel.

Zie: http://www.icfrotterdam.nl/
ejvl
Berichten: 5745
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Bericht door ejvl »

In Almere doen ze het ook, diensten in het Spaans en Chinees, en volgens mij ook Engels.
Dat gaat uit van een reformatorische zendingsgemeente, dus als het goed is wel met reformatorische inhoud, maar ik versta geen Spaans en Chinees, dus geen idee :)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Ds. Nwibo uit Nigeria gaat voor in GG Amersfoort

Bericht door freek »

En Veenendaal en Utrecht hebben ook een ICF.
Plaats reactie